41 634 läst · 173 svar
42k läst
173 svar
Kommunen tog hans mark i smyg
Det var sne tryck, b ligger nära v och det är litet tangentbord. Man får inte in versaler mitt i en enhet av misstag om och om igen. Bör jag jag konsekvent byta ur vår mot bår uppskattar jag att du påpekar det.
När, men att sluta att påpeka hur andra skriver enheter då det kan vara allt från det som du tar upp här i ditt svar till auotocorrekt, eftersom bevisligen alla andra förstår vad du ville skriva och vad andra egentligen menar om de råkar ha versaler fel i kWh, eller hur det nu ska förkortas. Puss på dig 😘D Daniel 109 skrev:
Om man bor här nere i södra Skåne så vet man att den här kommunen fuskar med allt. Det ska inte ses som konstigt om kommunen inte informerar om ändringar av detaljplan tex. Det utgår vi här nere från att de inte gör som de ska. Är själv glad att jag inte bor i Vellinge.Bananskalare skrev:Maktfullkomliga eller inte. Det finns trots allt lagar som även små påvar måste följa. Marken blir inte automatiskt kommunen för att man ändrar dp till att bli parkmark.
Jag tror att vi saknar väldigt mycket information i den här frågan. Det är inte Små påvarna som ska utföra arbetet. Utan det är småfolket. Jag har svårt att se att dessa skulle slarva så mycket?
En allmän fråga. När kommunen vill ändra dp. Informeras samtliga fastighetsägare som berörs? Eller är man satt att själv hålla koll på det?
Enheter får en helt annan betydelse om man skriver en annan enhet. Precis som bår har en annan betydelse än vår. Det var ett klantigt skrivfel av mig. Men jag kommer inte att hävda att det inte har någon betydelse. Det var fel, jag förklarade varför det blev fel.
Förbannade autokorrekt. Jag trodde jag stängt av den.
Edit: Den var avstängd, frågan är om det är någon annan ”stödfunktion” som rör till det. Jag stängde av ytterligare en.
Edit: Den var avstängd, frågan är om det är någon annan ”stödfunktion” som rör till det. Jag stängde av ytterligare en.
Du är inte ensam om att skriva fel ibland, ska vi försöka sluta att gnälla på andra som är mänskliga och gör fel ibland?D Daniel 109 skrev:
Jag påpekar inte enstaka misstag. Det är när det blir konsekventa fel som jag anser att skribenten bör upplysas.
Nej, det är helt okej.
Bår fastighet kan eventuellt vara en särskriven variant av bårfastighet som skulle kunna vara ett sjukhus.john68 skrev:
Men detta är inte klargjort.
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Intressant, att ingen gjort någon JO-anmälan. Om kommunen inte kallar till att de ska ändra dp. Då är stor risk att den inte ska bli godkänd. Men ändå är det alltså ingen som gör någon anmälan? vilken pli kommunen har på sina invånare eller är de alla medlemmar i samma golfklubb?J Joelbit skrev:
Lagen gäller alla även kommunen. Så varför gör inte folk anmälningar?
Även småpåvar måste följa lagen. Men de boende måsta göra sin del. Dels anmäla och vid varje val byta ut politikerna.
Höllviken är inget område där de ghetton finns.