Hej,

Kan någon tipsa om varmvita dimbara led downlights från aliexpress?=)
Jag ska alltså sänka taket i hela lägenheten och bara ha led downlights.
Och ungefär hur många behövs per m2?

Mvh Jon

Redigerat:
Mina 9W som egentligen är runt 4-5W blev riktigt bra. Satte in omkring 30st på 40m2, vardagsrum, hall och kök. Är det någon som testat trådlösa dimmers från t.ex. Nexa och fått det att funka?

Rusk skrev:
Mina 9W som egentligen är runt 4-5W blev riktigt bra. Satte in omkring 30st på 40m2, vardagsrum, hall och kök. Är det någon som testat trådlösa dimmers från t.ex. Nexa och fått det att funka?
Ummm, jag har 24 st.verifierade till 6,7W 700mA konstantströms LED på lite drygt 40 kvm och på full spetta snackar vi *obscen* ljusstyrka! -när vi provkörde spottarna på fullt spjäll så trodde grannarna at vi höll på att bli bortförda av aliens...

• Gilla
jeppeknaster
  • Laddar…
hevi skrev:
Ummm, jag har 24 st.verifierade till 6,7W 700mA konstantströms LED på lite drygt 40 kvm och på full spetta snackar vi *obscen* ljusstyrka! -när vi provkörde spottarna på fullt spjäll så trodde grannarna at vi höll på att bli bortförda av aliens...
Har du någon länk till dessa?

Seccon skrev:
Har du någon länk till dessa?
Aliens? ;)

Även jag fick köpt spottar från Ali. Mätte upp dom efter mina misstankar om att dom var lite väl klena för att vara 9W.. Drivdonen påstår säljaren ska leverera 9W.. Dock var det endast 2.1W :mad: Fick köpt en Jolly maxi och testade istället.. Galen skillnad (y)

Ska jag köpa 12w istället för att minska risken att dom är för klena?

steelblade skrev:
Även jag fick köpt spottar från Ali. Mätte upp dom efter mina misstankar om att dom var lite väl klena för att vara 9W.. Drivdonen påstår säljaren ska leverera 9W.. Dock var det endast 2.1W :mad: Fick köpt en Jolly maxi och testade istället.. Galen skillnad (y)
då gäller det bara att spottarna faktiskt klarar 9w också.
mätte du effekten med jollyn?

Antagligen var det 3x1w, inte 3x3w. Blev själv lurad. Är det 3x3w ska de matas med 500 eller 700 mAh. Är det 3x1w står det 300 eller 350 på de medföljande drivdonen. FInns ett otaligt exempel på försäljare på aliexpress som kränger 3-wattare som 9-wattare. På en del bilder ser man även att det på drivern står 300 mAh...

Kicken skrev:
då gäller det bara att spottarna faktiskt klarar 9w också.
mätte du effekten med jollyn?
Nej jag mätte aldrig. Jag kör jollyn på 700mA nu och spottarna lyser kanon bra nu :cool:

Skulle nog tipsa om COB downlights istället.
Köpt lite test i från denna site.
http://www.besun-led.en.alibaba.com/

10w duger bra om du har 1 per kvm sen är väl frågan om du vill ha 3000k eller 4000k.
3000k om du ha gammal stil och 4000k om du har modernt skulle jag säga.

/Patrik

Ex3mX skrev:
3000k om du ha gammal stil och 4000k om du har modernt skulle jag säga.
/Patrik
Personligen skulle jag aldrig sätta in 4000K. För mig är det en hemsk färgtemperatur, passar kanske i garage eller tvättstuga men aldrig i livet i ett rum där jag skulle vistas längre tider.

Men smaken är ju förvisso olika! :confused:

10 w per m2? Kanske om man vill ha ett ljusterapi-rum :) 3w räcker per m2.

419 inlägg i denna tråden - är det någon som hittat en BRA lampa på aliexpress, 9W varmvit med bra RA-index som ersätter 50W halogen? Många tar hem provskott men blir det något tillslut? Eller får man ge upp kina-svängen?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.