20 196 läst · 325 svar
20k läst
325 svar
Köpte hus av kommunen som inte fick användas som bostad
Jag ger inte mycket för hemtjänsten. Jag har dåliga erfarenheter av den för äldre släktingar, tyvärr. Den är för regelstyrd och inflexibel. Med den erfarenheten i bagaget kommer jag att ordna "hemtjänst" på egen hand om det kommer att behövas.Anna_H skrev:
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Det är tur för våra gamlingar att rutavdraget finns.P pmd skrev:
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Jag har träffat gamlingar som tack vare rut får hjälp. Eftersom de inte är tillräckligt skrangliga.P pmd skrev:
Sen läser man att vissa partier vill ta bort rut bara för att det är rika som använder det.
Det stämmer, men så länge många äldre eller andra med behov ska det finnas kvar. Tycker det är tråkigt att stirra sig blind på inkomster.
Men men än så länge är det kvar
En gammal anhörig till mig har inte hemtjänst, men anlitar ett par firmor som gör regelbundet arbete i hemmet som gör att gamlingen kan bo kvar i sitt hus. Givetvis med RUT.Bananskalare skrev:Jag har träffat gamlingar som tack vare rut får hjälp. Eftersom de inte är tillräckligt skrangliga.
Sen läser man att vissa partier vill ta bort rut bara för att det är rika som använder det.
Det stämmer, men så länge många äldre eller andra med behov ska det finnas kvar. Tycker det är tråkigt att stirra sig blind på inkomster.
En annan gammal anhörig anlitade hemtjänsten och det var förskräckligt byråkratiskt, tycker jag. De privata firmorna är mycket lättare att ha att göra med.
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
För pappa är RUT mycket billigare än hemtjänst. Fast nu har han inget val.Bananskalare skrev:Jag har träffat gamlingar som tack vare rut får hjälp. Eftersom de inte är tillräckligt skrangliga.
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Men vi får inte glömma att detta är superrika gamlingar..... Åtminstone när det gäller verklighetsfrånvända politiker.
Här har rut verkligen gjort nytta!
det är krut i rut.
Jag själv har inte haft någon nytta av rut ännu. Städa hemma? Problemet är alla prylar som ligger och dräller överallt. Då gör inte städhjälp någon nytta....
Här har rut verkligen gjort nytta!
det är krut i rut.
Jag själv har inte haft någon nytta av rut ännu. Städa hemma? Problemet är alla prylar som ligger och dräller överallt. Då gör inte städhjälp någon nytta....
Liknande trådar
-
Köpte hus som visade sig vara giftigt
Artikelkommentarer -
Köpte hus "målat" med kreosot
Miljö & Hälsa -
Har kommunen rätt ta ut flera renhållningsavgifter för fritidshus?
Övrigt husrelaterat -
q märkt hus och kommunen har invändning på vilken färg som används.
Juridik -
Köpte hus hos Kronofogden – så prutade han ner priset till en tredjedel
Artikelkommentarer