57 489 läst · 557 svar
57k läst
557 svar
Köpa kärnkraftsel?
som någon professor (som jag tyvärr glömt vad han hette) sa.Drivisen skrev:
- med skatter och politik kan man göra vilken verksamhet som helst olönsam.
Det går att teckna elavtal hos karnkraft.se Har inte det själv men funderar på att byta dit.
Som bonus får man på varje faktura en illustration med anspelning på något aktuellt ämne. Senast ska det ha varit civilministern som med höjd högerhand visar hur högt elpriset är...
Som bonus får man på varje faktura en illustration med anspelning på något aktuellt ämne. Senast ska det ha varit civilministern som med höjd högerhand visar hur högt elpriset är...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Allvetare
· Östergötland
· 4 295 inlägg
Vi har ett avtal med 100% "kärnkraftsel" från vattenfall. Priset är detsamma såklart, men inbillar mig att det kanske iaf ger någon hint till producenterna att det är efterfrågat om tillräckligt många skulle efterfråga ursprung från kärnkraft.
Du skall inte tro på allt politiker säger, bästa är nog att inte tro på något.Drivisen skrev:
Skogkär har en rätt kul ledare idag:
Ett av årets nyord i svenskan är gaslighta. Att gaslighta betyder enligt Institutet för språk och folkminnen att “manipulera en person genom att förneka fakta eller att sprida felaktig information i syftet att få personen att tvivla på sitt förstånd”.
Vad denna svengelska horrör ska tjäna till är oklart. Det finns redan ett ord i svenskan som på ett utmärkt sätt täcker in beteendet ifråga: politik.
Intressant med kärnkraft, är inte insatt i alla parametrar, men när vi skulle teckna elavtal för vårt hus för ca 2 år sen så blev jag uppringd av en säljare från Vattenfall, han blev helt ställd när jag önskade 100% kärnkraft.
Ja men kärnkraft är ju farligt. Kärnreaktioner, strålning och grejer.F Fjällgossen skrev:
Nä nu är jag trött på vintern. Längtar till sommaren när man kan springa halvnaken i solen och gotta sig.
Verkar som en dåligt påläst säljare, https://www.vattenfall.se/elavtal/energikallor/karnkraft/F Fjällgossen skrev:
Bättre att dö av vinterkyla än att dö av all strålning som läcker ut från Ringhals bara för att snåljåpar vill ha stabila och förutsägbara elpriser.F fribygg skrev:
Nä nu längtar jag efter att kunna ligga en hel dag halvnaken i solen och gotta mig och ej behöva tänka på ångestladdade ämnen som kärnreaktioner och strålning.
Vore underbart om man kunde ta reda på hur solen fungerar och på något sätt skapa en artificiell sol på jorden. Stänga in den och låta den koka vatten eller något som driver en turbingenerator. En dag i framtiden kanske
Redigerat:
Det är helt frivilligt om du vill frysa ihjäl, om du inte passar på tillfället att gå ut och göra det redan i kväll får du väl akta dig redan i mars för solens strålning som skördar många offer varenda år.V vik_tor skrev:Bättre att dö av vinterkyla än att dö av all strålning som läcker ut från Ringhals bara för att snåljåpar vill ha stabila och förutsägbara elpriser.
Nä nu längtar jag efter att kunna ligga en hel dag halvnaken i solen och gotta mig och ej behöva tänka på ångestladdade ämnen som kärnreaktioner och strålning.
Kärnkraften kan vi som konsumenter påverka med vårt val av kraftleverantör och energimix och till viss del med val av politiker.
Vilken strålning ?V vik_tor skrev:Bättre att dö av vinterkyla än att dö av all strålning som läcker ut från Ringhals bara för att snåljåpar vill ha stabila och förutsägbara elpriser.
Jag lovar att du får mer strålning av en röntgenbild hos tandläkaren än vad Ringhals bidrar med. (För att inte tala om den kosmiska strålning du tar upp vid en flygresa till sydligare breddgrader)