MultiMan
Redigerat:
Det delades ut mejslar från FELO vid BH och min Ph2 är förstavalet, bra grepp och välslipad så den passar i skruvarna.

Protte

Gillar också Felo e-slim. Skönt grepp och lagom stort handtag för att ge bra åtdragningskänsla i elplintar. Har även ett set Bizline och de ser ut att vara samma ursprung som Felo.

MultiMan MultiMan skrev:
@Isakare Jag köpte [länk] för under 400 vid någon Amazon black friday. Där följde med följande mejsel som jag tycker passar till exakt det du efterfrågar, men jag är ingen elektriker till yrket så kanske missar något. 185mm lång.

Jo, den är bra, klingan går att slipa ner till 3 mm, men handtaget är lite för klumpigt, jag behöver ha 3 mejslar och tumstock i benfickan, och då var Bachos smala handtag perfelt.
Men det är ju bara specifikt för mig och mitt jobb.
[bild]
[bild]
[bild]

Märkligt, jag skrev ett inlägg o postade,,men det försvann ??

Hur som, Wera mejseln är bra, men passar inte riktigt mitt behov,,den är kortare än Bachon och skaftet är klumpigare. Har behöver ha 3 mejslar och tumstocken i ben fickan, Bachons släta smala skaft är smidigare när den ska fiskas upp, och längden gör den enklare att hitta. Behöver även 3 mm klinga, vi har skruvplintar där 3,5 är för brett, men det är förvisso enkelt att slipa ner.
Men mitt jobb är ganska unikt, så inte jämförbart med tex en vanlig elektriker.
Bild på en Bacho och Wera, dock inte elmejseln som är längre.
Två skruvmejslar ligger bredvid varandra på en arbetsbänk, en svart Wera och en röd Bacho.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

MultiMan
@Isakare Du skrev ditt inlägg inne i min text, då blir det så.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.