9 696 läst · 36 svar
10k läst
36 svar
Köpa äldre Bahco Ergo mejslar
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 540 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 540 inlägg
@Isakare Jag köpte https://products.wera.de/en/tools_f...eries_100_vde_kraftform_big_pack_100_vde.html för under 400 vid någon Amazon black friday. Där följde med följande mejsel som jag tycker passar till exakt det du efterfrågar, men jag är ingen elektriker till yrket så kanske missar något. 185mm lång.
Redigerat:
Medlem
· Västerbottens län
· 17 887 inlägg
Det delades ut mejslar från FELO vid BH och min Ph2 är förstavalet, bra grepp och välslipad så den passar i skruvarna.
Protte
Protte
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Gillar också Felo e-slim. Skönt grepp och lagom stort handtag för att ge bra åtdragningskänsla i elplintar. Har även ett set Bizline och de ser ut att vara samma ursprung som Felo.
MultiMan skrev:@Isakare Jag köpte [länk] för under 400 vid någon Amazon black friday. Där följde med följande mejsel som jag tycker passar till exakt det du efterfrågar, men jag är ingen elektriker till yrket så kanske missar något. 185mm lång.
Jo, den är bra, klingan går att slipa ner till 3 mm, men handtaget är lite för klumpigt, jag behöver ha 3 mejslar och tumstock i benfickan, och då var Bachos smala handtag perfelt.
Men det är ju bara specifikt för mig och mitt jobb.
[bild]
[bild]
[bild]
Märkligt, jag skrev ett inlägg o postade,,men det försvann ??
Hur som, Wera mejseln är bra, men passar inte riktigt mitt behov,,den är kortare än Bachon och skaftet är klumpigare. Har behöver ha 3 mejslar och tumstocken i ben fickan, Bachons släta smala skaft är smidigare när den ska fiskas upp, och längden gör den enklare att hitta. Behöver även 3 mm klinga, vi har skruvplintar där 3,5 är för brett, men det är förvisso enkelt att slipa ner.
Men mitt jobb är ganska unikt, så inte jämförbart med tex en vanlig elektriker.
Bild på en Bacho och Wera, dock inte elmejseln som är längre.
Hur som, Wera mejseln är bra, men passar inte riktigt mitt behov,,den är kortare än Bachon och skaftet är klumpigare. Har behöver ha 3 mejslar och tumstocken i ben fickan, Bachons släta smala skaft är smidigare när den ska fiskas upp, och längden gör den enklare att hitta. Behöver även 3 mm klinga, vi har skruvplintar där 3,5 är för brett, men det är förvisso enkelt att slipa ner.
Men mitt jobb är ganska unikt, så inte jämförbart med tex en vanlig elektriker.
Bild på en Bacho och Wera, dock inte elmejseln som är längre.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
https://www.proffsmagasinet.se/mask.../facom-at3x100ve-skruvmejsel-3x100-mm-1913321
Har du testat Facom? Jag har några av deras standardmejslar och de är nog mer slimmade än Wera.
Har du testat Facom? Jag har några av deras standardmejslar och de är nog mer slimmade än Wera.
Liknande trådar
-
Hur mycket mögel är för mycket? Köpa äldre hus
Övrigt husrelaterat -
Köpa rätt dörr till äldre karm
Fönster & Dörrar -
Köpa tändstift, äldre bil
Övrigt Off Topic -
Trasig packning på äldre vattenlås/bottenventil (IKEA?) - Var köpa nytt?
Vatten & Avlopp -
Bör jag som köpare vara orolig för avloppet i äldre hus (45+år)?
Vatten & Avlopp