Marike
Mitt Adobe var inte friskt, har installerat om det och nu fungerar det bra med pdf, bättre än Gimp, bara ett tips.

Marike
Det gick ju bra. Svårare blir det tydligen att sätta ihop den🤔 Finns det någon som vet hur?
Är detta ett antiklimax?

• Träbitar på en bricka med julmotiv, arrangerade i ett mönster som liknar ord men inte formulerar ett tydligt budskap.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Marike
Det är en annan variant än den som figurerat tidigare i tråden. Jag fick ritning härifrån.
och han sätter ihop den men jag kan inte se hur. Tänkte göra andra varianter också i annat träslag som föreslogs.

Marike
Det löste sig. 😀 Träpussel i formen av ett kors ligger på ett bord med en röd julduk och dekorationer.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Gordonsetter och 2 till
  • Laddar…
Marike Marike skrev:
Det gick ju bra. Svårare blir det tydligen att sätta ihop den🤔 Finns det någon som vet hur?
Är detta ett antiklimax?
I slutet av filmen sättar han i hop den.

https://lektionsbanken.se/lektioner/traknuten/

eidt.
Denna tar längre tid på sig:

Marike
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
I slutet av filmen sättar han i hop den.

[länk]

eidt.
Denna tar längre tid på sig:

[media]
Det är lite att man undrar vad han ska ha den till? Meningen är väl att man ska klura och försöka få ihop den. Visst har jag satt märken på mina, helt ologiskt, men de är till viss hjälp om man inte får ihop den för egen maskin. Lite bry ska gästerna ha medan jag kokar gröt. 😇
Men tack för visat intresse, jag behöver nog hjälp med de återstående två varianterna. Träpussel i form av bokstavsmarkerade kuber på ett bord, med teckningar av tomtar under.
Skapa konto

Redigerat:
ullberg
Redigerat:
  • Gilla
Marike och 1 till
  • Laddar…
Marike
ullberg ullberg skrev:
Kul projekt - jag gjorde Matthias Wendels variant till jul för många år sedan, samma princip men lite fler delar - dock fördel att alla delar är likadana vilket gör tillverkningsprocessen rätt effektiv

[länk]

Bild på min

[bild]

Edit: var tydligen 11 år sedan jag gjorde min: [länk]

/U
Oj, nu snackar vi knut. ser väldigt avancerad ut , den skulle man vilja prova att göra, tveksamt om jag skulle kunna pussla ihop den. Tills vidare nöjer jag mig med 6 bitar, har två varianter kvar att göra, men en frestande utmaning är det. 👍

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.