5 176 läst · 123 svar
5k läst
123 svar
Klippa stickpropp på torktumlare?
Och det kan ju nämnas att installationsarbeten oftast utförs av någon annan än den "behörige".
Det är bara i dom små företagen (med ingen eller ett fåtal anställda) som den "behörige" ägnar sig åt rent installationsarbete, oftast har den "behörige" någon typ av arbetsledande befattning.
Det är bara i dom små företagen (med ingen eller ett fåtal anställda) som den "behörige" ägnar sig åt rent installationsarbete, oftast har den "behörige" någon typ av arbetsledande befattning.
OTROLIGT 77 inlägg på en sak som gälller klippa en stickpropp på en torktummlare. Men som vanligt ska det stötas och blötas av varenda en, som har till sin agenda att skriva en EL-del. Det verkar att en del trådar måste bli långbänkar, annars blir inte skribenternanöjda, utan ska ha sista bokstaven på pränt. Om ett svar ges som är OK, även om det är lite utanför regelverket, som en del måste framhäva, med att det eller det är förbjudetoch så får du inte göra, AJABAJA.
Hur många av er ärligt, har inte klippt en stickpropp för inkoppling av TM eller TT, på en förutvarande 3 fasgrupp i samma brytare eller dosa. Skärp er lite.
Hur många av er ärligt, har inte klippt en stickpropp för inkoppling av TM eller TT, på en förutvarande 3 fasgrupp i samma brytare eller dosa. Skärp er lite.
Har jag varit och petat i tråden tidigare då, till skilnnad från dig och andra, som ska framhäva sig som försigståpåare med el. Finner det lite märkligt att det ska komma så mycket för en skitsak. Men klart forumet är fritt att skriva i, och det ger en viss poäng, för varje inlägg. Därom är jag inte intressrad, utan mer på den sakliga sidan med något. Så någon poäng fick du extra för ditt inlägg. Grattis.E elmont skrev:
Då klämmer vi in med den här, utförd av en person med behörighet att koppla. Enligt Puttelogik helt korrekt:P Putte 9497 skrev:

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur var det nu, visst var det du som hade egen auktorisation och inte trodde att att en jordfelsbrytare skyddade ojordade uttag?
Och det här inlägget har väl gett mycket av saklig information i sakfrågan? eller är du är du bara som oss andra ute efter "poäng"J jonaserik skrev:Har jag varit och petat i tråden tidigare då, till skilnnad från dig och andra, som ska framhäva sig som försigståpåare med el. Finner det lite märkligt att det ska komma så mycket för en skitsak. Men klart forumet är fritt att skriva i, och det ger en viss poäng, för varje inlägg. Därom är jag inte intressrad, utan mer på den sakliga sidan med något. Så någon poäng fick du extra för ditt inlägg. Grattis.
Vad har det med Aukorisationen att göra? För att byta ett eluttag räcker det med nödig kännedom som du verkar sakna då du bifogar en bild på något du själv kopplat och sedan skyller på elektrikern du var tvungen att ringa in så det blev rätt efter att dina 10 A tog slut. Ta en grogg till å vakna😂😂😂Fairlane skrev:
Det var kanske nyinstallation och nej det var inte jag som kopplade det.P Putte 9497 skrev:
Du ska få en väldigt enkelt fråga:
Om du måste välja mellan en auktoriserad elektriker kopplar fel och att en hemmapulare kör en tekniskt sett fulländad installation, vilket väljer du?
Hur vet du att uttaget bara byttes från ett jordat till ett annat jordat uttag?P Putte 9497 skrev:
Jag tippar på att det byttes från ett ojordat uttag till ett jordat uttag samt att det drogs i ny jordtråd, alltså ett jobb för elektriker.
Ingen aning men sånt tror sig en fixarpulare greja med se hur fairlane kopplat sitt uttag😂Demmpa skrev:
Nu kan jag svara helt ärligt att det inte var jag.P Putte 9497 skrev:
Kan du svara helt ärligt också på något?
Är du den auktoriserade elektrikern som inte visste att en jordfelsbrytare skyddar ojordade uttag också?