12 645 läst · 294 svar
13k läst
294 svar
Klimatförnekare
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Är man en klimatförnekare om man tycker det är rimligt att värna om miljön men är inte överens om vilka åtgärder som ska vidtas? Exempelvis sparar jag gärna de ”hemska korna” som avger så mycket koldioxid och avstår den senaste iPhonen, eller en ny IoT diskmaskin med WiFi. Jag är mer direkt hotad av matbrist på grund av klimatpolitik än varmare väder, eller fattigdom p.g.a energipolitik som en konsekvens av klimatpolitik. Bodde i England under Corona där matbutikerna fick slut på mat under längre tid, eftersom politikerna där köper upp jordbruksmark och gör vildmark av det istället, för naturens skull. Nu förlitar man sig på import och är inte självförsörjande längre av mat. Samtidigt så har man 456 datahallar och importerar som aldrig förr från Kina.
Ja i Kina startas ett nytt kolkraftverk varje vecka. Men det är vi i Sverige som är bovarna och beläggs med plastpåseskattH Henrik Jern skrev:
C.Ö: Du lyckas ju inte hålla isär de alla enklaste saker. Plastpåseskatten har inte med klimatet att göra. Det är nedskräpning det handlar om. Kolkraften i Kina är ett problem, det pratas om att införa koldioxidskatt på varor från Kina.
Såhär reagerar dom som kallar sig oberoende journalister när någon raljerar över dårskap i Sverige och andra länder
https://nyheteridag.se/magda-gad-ra...fter-klimat-kronika-otroligt-acklig-manniska/
https://nyheteridag.se/magda-gad-ra...fter-klimat-kronika-otroligt-acklig-manniska/
Helt riktigt, det har inget alls med klimatet att göra. Men så lägger inte media och politiker fram det. För övrigt så är koldioxidskatt bara ett sätt för stater att dra in mer pengar. Hjälper ju inte ett dugg mot det som påstås vara dåligt. Tror du Kina stänger ner några kolkraftverk för att vi skulle införa extra skatt?D Daniel 109 skrev:
Det var du som drog upp plastpåsarna.
Jo, koldioxidskatt hjälper absolut.
Jo, koldioxidskatt hjälper absolut.
Det är väldigt vanligt att allt som har med miljö att göra döps om till klimat. Då låter det farligare och folk blir oroliga och betalar med glädje lite extra för att stötta dårskapenD Daniel 109 skrev:
Det är normalt, gäller i alla frågor och det man kallas för kan bla beror på ämne och hur långt från fakta man väljer att lägga sig.Bananskalare skrev:
Inget att förvånas över, du har säkert kallat andra för saker också.
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 1 677 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 1 677 inlägg
Skattefinansierad media? Du menar Miljöpartiets tredje språkrör public service?T TommyC skrev:Haha, du högg på betet, det lär komma fler 😂
Visst är det märkligt att Lennart Bengtsson och andra som inte köper att vi har en pågående klimatkatastrof inte får delta i debatten i skattefinansierad media. Det är få som förnekar att mänsklig aktivitet har en påverkan men den ensidiga alarmismen är kontraproduktiv. Att sänka vår ekonomi lär inte rädda världen utan bara gör oss fattigare än vad vi redan är.
Allvetare
· Tullinge
· 6 034 inlägg
Disclamer:
All text nedan kommer från mitt minne baserat på mina teorier utan några som helst källor. Eller ens i närheten av källor. Några källor eller länkar finns inte. Utan detta är mina egna åsikter.
Läs
Om jag ska komma med en teori som alla tjatar om så mycket. Så är jag av den övertygelsen att vi räddar inte världen genom att vi i Sverige gör massa bra saker för miljön. Det påverkar inte miljön mer än marginellt. Men försämrar för de flesta mer än marginellt. Nej vi her inga ringar på vattnet. Vi är ett litet land i väst. de flesta känner knappt till oss.
Vill vi rädda miljön så är det inte genom att höja bränsleskatten och stänga kärnkraftverk.
Utan det är att hjälpa våra länder som Indien eller Kina. Dessa länder behöver vår hjälp. Dessa länder står om jag minns rätt(inga källor bara ett minne) För lika mycket utsläpp som hela västvärlden. (inga källor ingen kunskap)
Sen tror jag att det är en ganska långsam process att förstöra världen. Ett brutalt och värdelöst exempel. Men jag tror inte att vädret påverkas till nästa sommar även om vi skulle dubbla vårat utsläpp av koldioxid. Men det skulle påverka.
Läser man tidningarna så kan man tro att allt beror på det vi gjorde i förra veckan.
Jag har ingen aning om hur lång tid det tar. Eller hur mycket som krävs.
Men det är nog ingen som vet.
Men jorden är rund. Den bryr sig föga om utsläppsrätter eller utsläpp per person och yta. Den bryr sig om hur mycket koldioxid som kommer ut i luften.
För att lösa dessa problem då behövs politiker. tyvärr....
Och det ska inte diskuteras här. lika bra det.
All text nedan kommer från mitt minne baserat på mina teorier utan några som helst källor. Eller ens i närheten av källor. Några källor eller länkar finns inte. Utan detta är mina egna åsikter.
Läs
Om jag ska komma med en teori som alla tjatar om så mycket. Så är jag av den övertygelsen att vi räddar inte världen genom att vi i Sverige gör massa bra saker för miljön. Det påverkar inte miljön mer än marginellt. Men försämrar för de flesta mer än marginellt. Nej vi her inga ringar på vattnet. Vi är ett litet land i väst. de flesta känner knappt till oss.
Vill vi rädda miljön så är det inte genom att höja bränsleskatten och stänga kärnkraftverk.
Utan det är att hjälpa våra länder som Indien eller Kina. Dessa länder behöver vår hjälp. Dessa länder står om jag minns rätt(inga källor bara ett minne) För lika mycket utsläpp som hela västvärlden. (inga källor ingen kunskap)
Sen tror jag att det är en ganska långsam process att förstöra världen. Ett brutalt och värdelöst exempel. Men jag tror inte att vädret påverkas till nästa sommar även om vi skulle dubbla vårat utsläpp av koldioxid. Men det skulle påverka.
Läser man tidningarna så kan man tro att allt beror på det vi gjorde i förra veckan.
Jag har ingen aning om hur lång tid det tar. Eller hur mycket som krävs.
Men det är nog ingen som vet.
Men jorden är rund. Den bryr sig föga om utsläppsrätter eller utsläpp per person och yta. Den bryr sig om hur mycket koldioxid som kommer ut i luften.
För att lösa dessa problem då behövs politiker. tyvärr....
Och det ska inte diskuteras här. lika bra det.
Du menar att det är förbehållet vänstern att sätta etiketter på folk...? -Håll min ölmnils skrev:Det är så sekter som vänstern fungerar, de som inte tror på budskapet utan för fram kätterska läror skall straffas och frysas ut. Det finns ingen plats för sans och logiska resonemang då hade hela sekten imploderat.
Tror man inte att Sverige med bibehållet välstånd kan ta emot obegränsade mängder med trashankar från alla väldens hörn blir man kallad rasist.
Tror man inte att himmelriket är att betala hela sin inkomst i skall blir man kallad girig.
Är man skeptisk till religiösa irrläror som tvingar folk att leva efter reglerna i en 1500år gammal sagobok blir man kallad islamofob.
Anser man att det är onödigt att vaccinera sig mot en tämligen harmlös sjukdom man redan haft så blir man kallad antivaxxare och är helt plötsligt emot ALLA vaccin.
Det är bara att ignorera fårskocken och välja sitt umgänge med omsorg, umgås du med korkade människor tenderar du att bli korkad själv!