119 624 läst · 1 296 svar
120k läst
1,3k svar
Klarna är skit
Renoverare
· Stockholm
· 18 401 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 401 inlägg
Är inte ockerränta redan förbjudet?
Renoverare
· Stockholm
· 18 401 inlägg
För att kredit är dåligt. Jag har ett betalningskonto för klarna. Har ett stort köp där, småköp betalar jag direkt jag handlar eller fått varan.K Nils Andersson1 skrev:
Vad är bra att ha och vänta med att betala? Förutsatt att man har pengar att betala sin vara och inte måste vänta till lön?
Jag har inte kreditkort själv. Men om jag skulle bli tvungen att välja på citygross som har klarna med så hade jag valt ett annat kreditkort som gett mig förmåner för något kul. Klarna ger inga förmåner så sett.
Det är en extra säkerhet. Om jag använder mitt kreditkort och inte får varan, till exempel för att företaget jag köpt den från går i konkurs... Så kan jag vända mig till kortutgivaren istället.R Rkarlsson skrev:
Handla alltid på kort från typ eBay och annat med kinesiska säljare inblandat. Aldrig PayPal (brukade vara en del av eBay och står alltid på säljarens sida). Får du inte din vara är det enkelt att få tillbaka pengarna.
Att handla på debit eller kontant/Swish kan vara mer ok när du får varan i handen direkt (typ mat / restaurang). Men köper du den på kort har du en extra säkerhet om varan visar sig vara trasig och säljaren trilskas.
Det är ju det jag skrivit hela tiden.S sjoelund skrev:Det är en extra säkerhet. Om jag använder mitt kreditkort och inte får varan, till exempel för att företaget jag köpt den från går i konkurs... Så kan jag vända mig till kortutgivaren istället.
Handla alltid på kort från typ eBay och annat med kinesiska säljare inblandat. Aldrig PayPal (brukade vara en del av eBay och står alltid på säljarens sida). Får du inte din vara är det enkelt att få tillbaka pengarna.
Att handla på debit eller kontant/Swish kan vara mer ok när du får varan i handen direkt (typ mat / restaurang). Men köper du den på kort har du en extra säkerhet om varan visar sig vara trasig och säljaren trilskas.
Nätet, - Klarna. direktbetalning, om de inte är större köp man vill delbetala räntefritt.
I butik cash, debit, omgående. Tar man på kredit i affären är du i en förbannad bubbla. Som jag skrev, citygross har klarna som alternativ i kassan = DÅLIGT.
Eller så tar man kreditkort hela tiden. Jag har alltid ett konto med pengar som täcker kreditgränsen på kortet, som aldrig töms. Så det finns alltid pengar att betala fakturan. Och jag får bonus på inköp i butiken. Men visst, ditt sätt fungerar också i butik.R Rkarlsson skrev:
Ta dock aldrig direktbetalning med Klarna. Då är det inte en kredit och du saknar möjlighet att få tillbaka pengarna via Klarna. Jag skulle heller aldrig ta delbetalning då jag har nog på kontot att betala direkt. Jag vill bara dra nytta av den extra säkerhet lagen ger mig om jag handlar på kredit...
Nej. Jag är nöjd att betala direkt. Ingen huvudvärk.S sjoelund skrev:Eller så tar man kreditkort hela tiden. Jag har alltid ett konto med pengar som täcker kreditgränsen på kortet, som aldrig töms. Så det finns alltid pengar att betala fakturan. Och jag får bonus på inköp i butiken. Men visst, ditt sätt fungerar också i butik.
Ta dock aldrig direktbetalning med Klarna. Då är det inte en kredit och du saknar möjlighet att få tillbaka pengarna via Klarna. Jag skulle heller aldrig ta delbetalning då jag har nog på kontot att betala direkt. Jag vill bara dra nytta av den extra säkerhet lagen ger mig om jag handlar på kredit...
Experten i Perstorp: Folk skäms och gömmer fakturor | SVT Nyheter Det är en av anledningarna att vi inte ska ha kredit. Folk får mer skulder.
Jag gör det inte. Men vet folk som använder sitt kreditkort till allt för att samla poäng/cashbacks osv under månaden och sen betalar hela räkningen i slutet av månaden, ser inget fel med det, om man kan hantera det.R Rkarlsson skrev:
Att folk är korkade och inte kan + och - ska inte andra drabbas av.