ByggPajken ByggPajken skrev:
Motala energi. Hade bundet på 40öre. Istället landade det på 230öre för november.
Du vet om att dom inte får säga upp ditt bundna avtal som du hade?
 
S Suzuki2004 skrev:
Du vet om att dom inte får säga upp ditt bundna avtal som du hade?
Dom gör som dom vill tydligen
 
M
Om regeringen får igenom sin modell för elprisstöd för december så klarar nog dom flesta av oss hålla kronkalle stången ett tag till:D
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
sysmali
ByggPajken ByggPajken skrev:
Dom gör som dom vill tydligen
Kan du inte utveckla vad som hänt?

Du tecknade pris och hann du betala något med det avtalade priset? Sen blev avtalet uppsagt - hur har din dialog med bolaget gått? Varför går du inte vidare i ärendet?
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Nu trillade min räkning ner.. Ovanligt sent men men...

7300 spänn för 1523 kWh. Mindre pengar än förra december. 800 kWh lägre förbrukning också...
 
  • Wow
claym
  • Laddar…
Min räkning SE4 rörligt 1410 kWh

5139 kr Skekraft = 3,644/kWh
1439kr Eon =1,019/kWh

Totalsumma 6578 kr = 4,665/kWh inkl alla skatter och avgifter.
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Nu trillade min räkning ner.. Ovanligt sent men men...

7300 spänn för 1523 kWh. Mindre pengar än förra december. 800 kWh lägre förbrukning också...
Känns som E.ON förhalade onödigt länge. Fick fakturan i appen i fredags men kom som E-Faktura i måndags så den blev inte betald förrän då 9/1
Ellevio kunde betalas redan den 5/1.

Skärmklipp av transaktionshistorik för el och värme i januari 2023 med två utgifter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

2240 kWh
2931 Kr

Går regeringens förslag igenom bör det bli strax över 4000kr tillbaka för enbart i december.

Summa blir då +1100kr i inkomst för att haft el i 31 dagar.

Ibland undrar man vart Sverige är på väg
 
Redigerat:
  • Wow
jonas_da
  • Laddar…
SE3, 1662kwh, 6800kr. December 2022.
 
P Pligg85 skrev:
Känns som E.ON förhalade onödigt länge. Fick fakturan i appen i fredags men kom som E-Faktura i måndags så den blev inte betald förrän då 9/1
Ellevio kunde betalas redan den 5/1.
Betalar du räkningarna direkt när dom dimper ner, långt innan förfallodatum eller? Jag lever med tron om att fordringsägare säkert skulle kunna klämma ur lite ränta på förbetalda belopp och den förmånen ska de då icke få tycker jag. Ja betalar på dagen, ibland en dag efter för att vara på den säkra sidan :geek:
 
  • Gilla
Helmersson och 1 till
  • Laddar…
D Dayangel skrev:
Betalar du räkningarna direkt när dom dimper ner, långt innan förfallodatum eller? Jag lever med tron om att fordringsägare säkert skulle kunna klämma ur lite ränta på förbetalda belopp och den förmånen ska de då icke få tycker jag. Ja betalar på dagen, ibland en dag efter för att vara på den säkra sidan :geek:

Bolagen slutade ju med kvartalsfakturor så enbart de blir nu 24st per år.
Skönt att bli av med skiten och säkerställa att det finns plats på kontot när det kommer in pengar :crysmile:

Vill ha så lite transaktioner som möjligt. Hade 5 transaktioner på 3år på bankkortet tack vare besiktningen och tandläkaren inte tog kontanter.
Nu är man ju portad överallt utan kort känns det som så har fått börjat bli modern
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Helt ok för december med 250m2 villa i Boden, långt i norr för dom som inte vet. Värmer med pellets för ca 30000 i år, annars kring 20000. Årsförbrukning el ca 7000kwh men kostar inte många ören på sommaren.
 
  • Skärmavbild av Vattenfalls fakturaöversikt, visar totalbelopp och förbrukning på mobilapp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
useless useless skrev:
371,46 öre landade Vattenfalls viktade månadsmedel på i SE3. Det ger en totalkostnad inklusive nätavgifter, skatter och moms på 15 904,80 kr


Det är för ena huset... Andra huset drar lite mindre och har timdebitering så jag vet inte än vad totalen landar på, men gissningsvis ca 10 000:- till.
Jag har förbrukat 1591 kWh under december.
Elräkningen blev totalt 7317:- (alltså med energiskatt, moms, månadsavgift). Snittpriset var 306,70 öre/kWh.
Inte roligt att ta pengar ur min spargris till detta. Efter ett långt arbetsliv hade jag hoppats att jag nu som pensionär, skulle kunna ha lite roligare än att betala el.
 
  • Ledsen
Ankmamma
  • Laddar…
Nu kom elräkningen, med alla avgifter så fick jag nästan 1500 kr, boende i villa, rörligt elavtal elområde 3 så jag är inte bitter, faktiskt jäkligt nöjd med tanke på vad andra fått i el räkning. Det är helt sjukt för att få el 1 månad och betala uppåt 20000 kr. Sjukt.
 
sysmali sysmali skrev:
Kan du inte utveckla vad som hänt?

Du tecknade pris och hann du betala något med det avtalade priset? Sen blev avtalet uppsagt - hur har din dialog med bolaget gått? Varför går du inte vidare i ärendet?
Hann betala flera fakturor med avtalet.
Dom sa att han som gav oss avtalet blev uppsagd och han hade inte någon rätt att ge oss det.
Hur ska jag gå vidare tycker du?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.