299 008 läst · 2 173 svar
299k läst
2,2k svar
Klarar ni 7% ränta?
Renoverare
· Stockholm
· 18 479 inlägg
AndersMalmgren skrev:
På dina trådar har jag uppfattat att du finner nöje i att snickra.AndersMalmgren skrev:
Jag har inget emot att jobba lagom mycket på semestern, det är snarare de andra i familjen som vill bada. Själv skulle jag gärna snickra eller hålla på med andra hobbyprojekt. Eller segla. Jag blir less på att bada och sola på 20 minuter. Får man läsa en bok, kolla på forum eller lyssna på poddar så funkar det dock...
Så varför inte köra lite Ernst projekt på semestern?
Renoverare
· Stockholm
· 18 479 inlägg
Tröttnat lite får jag erkänna, renovera lägenheten plus driva bolag med dubbla uppdrag enterprise by day, game developer by night tog ut mig.J JohanLun skrev:På dina trådar har jag uppfattat att du finner nöje i att snickra.
Jag har inget emot att jobba lagom mycket på semestern, det är snarare de andra i familjen som vill bada. Själv skulle jag gärna snickra eller hålla på med andra hobbyprojekt. Eller segla. Jag blir less på att bada och sola på 20 minuter. Får man läsa en bok, kolla på forum eller lyssna på poddar så funkar det dock...
Så varför inte köra lite Ernst projekt på semestern?
Är likadan, jag och sambon vägrar pool och strand. Det är se saker som är vår grej.
Många som jobbat mycket och gått på lokal mycket vill ut på landet och softa när de blir äldre. Andra som varit lantisar vill in till city på gamla dar. Endel hittar sin plats direkt och blir kvar hela livet. Jag tror inte man ska tro att man vet facit till sig själv. Kanske tröttnar du på city och blir en ny Ernst... Jag skulle nog kunna uppskatta city, men inte nu.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 479 inlägg
Tror aldrig jag kommer lockas av förorten tyvärr även om jag flyttar dit. Kommer dock bli många sköna tusenlappar på taxi i månaden.J JohanLun skrev:Många som jobbat mycket och gått på lokal mycket vill ut på landet och softa när de blir äldre. Andra som varit lantisar vill in till city på gamla dar. Endel hittar sin plats direkt och blir kvar hela livet. Jag tror inte man ska tro att man vet facit till sig själv. Kanske tröttnar du på city och blir en ny Ernst... Jag skulle nog kunna uppskatta city, men inte nu.
Man kan ju hamna väldigt mycket längre från Stockholm city än en förort... Eller i en större stad än Stockholm om man tycker det är för litet...AndersMalmgren skrev:
Med det vill jag säga att vi alla inte vill samma sak, så att klara 7% betyder inte bara Bromma eller Vasastan... Det kan ju vara Norrland eller London också?
Renoverare
· Stockholm
· 18 479 inlägg
"Stockholmare" i allmänhet klarar nog att tänka frammåt, betala sina räntor och amortera på sina skulder samt hålla sig nyktra mitt på dagen och/eller när barn är närvarande, men det finns ju bättre och sämre exemplar på alla ställen.kashieda skrev:
Jag vet, men direktören gjorde ju sig till talesperson för de andra.F fribygg skrev: