Synd, hade varit smidigt om dom varit kompatibla med det systemet jag har. Men jag skall beställa i vilket fall som helst otroligt smidigt att slippa byta ögon hela tiden.jac skrev:
Tack för att du kolla.
Såg dessa idag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad tror ni om detta push block? Jag gillar inte de små tunna pinnarna (bird foot/mouth), känns inte som jag har någon kontroll. Provade bifogad och den kändes stabil. Vill dock inte köra över klingan med denna modell, men för bredare snitt kanske det kan vara något.
Vad anser ni?
Vad anser ni?
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Sån kickback som visas på filmen i början har jag fått en gång på ett bygge jag jobbade på, dom va inte så nogräknade utan ja fick en gammal kombinerad dewalt kapger/bordsåg att jobba med!(en sådan som har ett klyvbord ovanpå! Den heter D27111 vill jag minnas!
iaf så saknade sågen både klingskydd, klyvkniv och klingan va så slö så ja tro dom sågat järn med den...
Det tog inte mer än några sekunder så åkte ekbiten som jag skulle klyva tilbaka med en herrans kraft och rakt in i magen så jag fick fick åka in på sjukhuset för en liten omplåstring/rutinundersökning!
Jag slutade det jobbet efteråt!
iaf så saknade sågen både klingskydd, klyvkniv och klingan va så slö så ja tro dom sågat järn med den...
Det tog inte mer än några sekunder så åkte ekbiten som jag skulle klyva tilbaka med en herrans kraft och rakt in i magen så jag fick fick åka in på sjukhuset för en liten omplåstring/rutinundersökning!
Jag slutade det jobbet efteråt!
Testade att skapa lite kontrollerad kick-back
Biten biten studsade via bandsågen och mitt huvud och landade mjukt på sågbordet igen!
Detta var ju avsiktligt, första gången jag fick oavsiktlig kick-back finns kvar som minne genom ett hål i verkstadsporten.
Biten biten studsade via bandsågen och mitt huvud och landade mjukt på sågbordet igen!
Detta var ju avsiktligt, första gången jag fick oavsiktlig kick-back finns kvar som minne genom ett hål i verkstadsporten.
Logga in
Skapa konto
Det hjälper kanske för vissa situationer om nu tänderna verkligen greppar (är de fjäderbelastade?) men kräver att det är längre ämnen som passerar hela klingan. För bitar kortare än klingan som pga felaktigt handhavande kläms mellan klinga och klyvanhåll hjälper det inte alls.useless skrev:
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Kickback när kund betalar direkt till bygghandel
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Kickback stop Makita sänksåg
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Bara Bosch och Makita som har kickbackstopfunktion på vinkelslipar?
KickBack stop på bosch vinkelslipar, hur fungerar det?
Undvika kickback
Verktyg, Maskiner & Fordon