Catharina Åberg Catharina Åberg skrev:
Jag är inte den enda som som sagt att denna färg funkar på en sådan gammal matta
nä men det var inte det det handlar om. Problemet är inte att måla, de flesta färger fungerar utmärkt och det är aldrig nå problem att måla i sig. Det är sen det händer saker om man har otur och det beror på mattan. Inte vilken färg man har använt. Finns ingen färgleverantör som garanterar nå resultat om man målar plastmattor.
 
L Lilllen skrev:
Nu är min kabin kanske ovanlig, men den har en stor ganska tung platta i botten som man kan lyfta ur. I mitt fall behövs den dock inte då avloppet sitter bredvid, Tyvärr blir det smutsigt runt kanten av plattan och den behöver lyftas upp och rensas kring rätt ofta (typ med några månaders mellanrum).
Svedbergs cube tror jag den heter, om det inte finns flera. Tätningarna har nytt namn om du har just en sådan så byt snart. Hört att dom ev utgår som reservdel.
 
  • Gilla
Lilllen
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
nä men det var inte det det handlar om. Problemet är inte att måla, de flesta färger fungerar utmärkt och det är aldrig nå problem att måla i sig. Det är sen det händer saker om man har otur och det beror på mattan. Inte vilken färg man har använt. Finns ingen färgleverantör som garanterar nå resultat om man målar plastmattor.
håller säkert 2-3 år i alla fall med en klarlack över…
Men det gäller att torka upp på golvet efter duschning
 
J JIMMEN skrev:
Svedbergs cube tror jag den heter, om det inte finns flera. Tätningarna har nytt namn om du har just en sådan så byt snart. Hört att dom ev utgår som reservdel.
Ja, precis sådan är det. Och kände du till det så finns väl ingen annan då gissar jag som har lucka :)
Jasså, menar du att tätningslisten går att köpa som reservdel? Den är faktiskt rätt frisk. Problemet är att kanalerna runt blir geggiga. Än värre är att undersidan av luckan inte är slät utan ser ut ungefär som grov skumplast, så klegget fastnar där när vattennivån i kanalen stiger. Förstår inte hur de kan ha gjort så i en så påkostad kabin. Men i övrigt är den toppen! Inte sett någon som jag gillar bättre.
 
L Lilllen skrev:
Ja, precis sådan är det. Och kände du till det så finns väl ingen annan då gissar jag som har lucka :)
Jasså, menar du att tätningslisten går att köpa som reservdel? Den är faktiskt rätt frisk. Problemet är att kanalerna runt blir geggiga. Än värre är att undersidan av luckan inte är slät utan ser ut ungefär som grov skumplast, så klegget fastnar där när vattennivån i kanalen stiger. Förstår inte hur de kan ha gjort så i en så påkostad kabin. Men i övrigt är den toppen! Inte sett någon som jag gillar bättre.
Jodå. De finns,
L Lilllen skrev:
Ja, precis sådan är det. Och kände du till det så finns väl ingen annan då gissar jag som har lucka :)
Jasså, menar du att tätningslisten går att köpa som reservdel? Den är faktiskt rätt frisk. Problemet är att kanalerna runt blir geggiga. Än värre är att undersidan av luckan inte är slät utan ser ut ungefär som grov skumplast, så klegget fastnar där när vattennivån i kanalen stiger. Förstår inte hur de kan ha gjort så i en så påkostad kabin. Men i övrigt är den toppen! Inte sett någon som jag gillar bättre.
Jodå. Mycket delar i den där är möjliga att få tag på.
Ska fråga dom nästa gång jag snackar med nån i dalstorp, men misstänker att det är en import, inget dom själva tillverkat.
 
  • Gilla
Lilllen
  • Laddar…
J JIMMEN skrev:
Jodå. De finns,


Jodå. Mycket delar i den där är möjliga att få tag på.
Ska fråga dom nästa gång jag snackar med nån i dalstorp, men misstänker att det är en import, inget dom själva tillverkat.
Tack för info! Ja, jag borde ju kunna ringa dem också egentligen. Inte funderat så mycket... Men kom på nu att plattan troligen inte sett ut så tidigare, då allt är fint och vitt i övrigt, även på undersidan av kabinen. Skulle tro att förre ägaren fått problem med att det smitit in vatten och att de typ rivit av undersidan av plattan eller nått.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.