5 070 läst · 31 svar
5k läst
31 svar
Kan jag få hjälp att tolka detta besiktningsprotokoll? Första husköpet.
Ja dte var inga upplyftande bilder.
OM man av någon anledning väldigt gärna skulle vilja ha just det huset. Så kan man ju som sagt troligen klara det dåliga badrummet några år med en duschkabin. Den saknade resnproppen i golvbrunnen ger säkert en dålig lukt i badrummet, det kommer ut luft från avloppssystemet. I en del fall kan proppen dock behöva vara borta för att få flöde i avloppet. Om luftningen av avloppet inte fungerar (ex. halvstopp i avloppet, så rören är vattenfyllda någonstans på vägen ut).
Vinden såg inte rolig ut. Men möjligt att den ändå inte är akut katastrof.
Men det huset skulle behöva vara väääldigt billigt för att vara ett OK köp.
OM man av någon anledning väldigt gärna skulle vilja ha just det huset. Så kan man ju som sagt troligen klara det dåliga badrummet några år med en duschkabin. Den saknade resnproppen i golvbrunnen ger säkert en dålig lukt i badrummet, det kommer ut luft från avloppssystemet. I en del fall kan proppen dock behöva vara borta för att få flöde i avloppet. Om luftningen av avloppet inte fungerar (ex. halvstopp i avloppet, så rören är vattenfyllda någonstans på vägen ut).
P PhilipssonV skrev:
Nej verkligen inte. 😁H hempularen skrev:Ja dte var inga upplyftande bilder.
Tack för förklaringen av "rensproppen", då förstår jag vad den är till för.
Det blev ju inte ett jättedyrt hus för köparen om man ser snittpris i området ( dock över 1,2 miljoner) men för dyrt för att jag ansåg att det skulle vara värt mödan med allt. Han som köpte det är en bekant till mig som precis sålt en gård som han renoverat och han sa på visningen att det ska bli så skönt att "slippa renovera". Tillåt mig att le.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Hjälp oss att få ett till sovrum
Planlösningar -
Hjälp med ordning att färdigställa samt konstruktionstips för loftsäng
Byggmaterial & Byggteknik -
Dörrhandtaget lossnade, hjälp med att sätta fast
Fönster & Dörrar -
Falsad Z-Panel - hjälp med att få bättre ventilation bakom panelen.
Fasad -
Max längd på regel för att undvika stödstolpar / svikt. Finns det någon hobby-konstruktör som kan hjälpa? Specialfall.
Altan & Uteplats
Mest lästa artiklarna
Populärt i forumet
-
Köpare vill sänka pris för kosmetiska synpunkter?
Köpa & Sälja hus -
Frågor avs mäklares provision, 'trappa' för att jobba extra mycket/hög
Köpa & Sälja hus -
Ska man köpa dröm 70-tals hus med vissa error?
Köpa & Sälja hus -
Bjuda utgångspris efter startad budgivning?
Köpa & Sälja hus -
Kan en bostadsinspektion avskräcka säljaren? Erfarenheter efterfrågas!
Köpa & Sälja hus