Ja dte var inga upplyftande bilder.

OM man av någon anledning väldigt gärna skulle vilja ha just det huset. Så kan man ju som sagt troligen klara det dåliga badrummet några år med en duschkabin. Den saknade resnproppen i golvbrunnen ger säkert en dålig lukt i badrummet, det kommer ut luft från avloppssystemet. I en del fall kan proppen dock behöva vara borta för att få flöde i avloppet. Om luftningen av avloppet inte fungerar (ex. halvstopp i avloppet, så rören är vattenfyllda någonstans på vägen ut).

Vinden såg inte rolig ut. Men möjligt att den ändå inte är akut katastrof.

Men det huset skulle behöva vara väääldigt billigt för att vara ett OK köp.
 
P PhilipssonV skrev:
Ja precis, det var ju ett förslag besiktningsmannen sa också. Min vän som var med sa ”glöm det rummet tills du renoverat det”. Det badrummet på övre våningen var superfint och hade golvvärme så det var positivt.
H hempularen skrev:
Ja dte var inga upplyftande bilder.

OM man av någon anledning väldigt gärna skulle vilja ha just det huset. Så kan man ju som sagt troligen klara det dåliga badrummet några år med en duschkabin. Den saknade resnproppen i golvbrunnen ger säkert en dålig lukt i badrummet, det kommer ut luft från avloppssystemet. I en del fall kan proppen dock behöva vara borta för att få flöde i avloppet. Om luftningen av avloppet inte fungerar (ex. halvstopp i avloppet, så rören är vattenfyllda någonstans på vägen ut).

Vinden såg inte rolig ut. Men möjligt att den ändå inte är akut katastrof.

Men det huset skulle behöva vara väääldigt billigt för att vara ett OK köp.
Nej verkligen inte. 😁

Tack för förklaringen av "rensproppen", då förstår jag vad den är till för.

Det blev ju inte ett jättedyrt hus för köparen om man ser snittpris i området ( dock över 1,2 miljoner) men för dyrt för att jag ansåg att det skulle vara värt mödan med allt. Han som köpte det är en bekant till mig som precis sålt en gård som han renoverat och han sa på visningen att det ska bli så skönt att "slippa renovera". Tillåt mig att le.
 
  • Wow
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.