Är inte tillfreds med detta kakel (klinkers?) kring min vägghängda toalett. Har jag någon chans att sätta kakel utan på nuvarande eller måste jag riva ner existernade innan jag kan börja om?
Så klart skulle det bli snyggast att riva allt och få spolfunktionen att ligga utanpå kaklet men också att få toaletten att sitta snyggast, dock kräver det en del rörmokeri oh det är tänkt att detta ska bli en billig make over då det är en extra toalett i källaren..
OM riva är enda rimliga lösningen, vad ska man tänka på utöver att ha en rörmokare för att montera bort toalett prylarna, är antgligen inget man skall ge sig på själv..
Så klart skulle det bli snyggast att riva allt och få spolfunktionen att ligga utanpå kaklet men också att få toaletten att sitta snyggast, dock kräver det en del rörmokeri oh det är tänkt att detta ska bli en billig make over då det är en extra toalett i källaren..
OM riva är enda rimliga lösningen, vad ska man tänka på utöver att ha en rörmokare för att montera bort toalett prylarna, är antgligen inget man skall ge sig på själv..
Måla kaklet kanske?
Hej,
krävs inte något "rörmockeri" att prata om.
Stäng av vattnet och spola toaletten.
pilla bort ramen och yttre delen av "spolknappen".
sedan torde själva toaletten bara vara fäst med ett par bultar med mutter. Så rätt lätt att få bort.
riv kaklet, sätt nytt och installera tillbaka.
krävs inte något "rörmockeri" att prata om.
Stäng av vattnet och spola toaletten.
pilla bort ramen och yttre delen av "spolknappen".
sedan torde själva toaletten bara vara fäst med ett par bultar med mutter. Så rätt lätt att få bort.
riv kaklet, sätt nytt och installera tillbaka.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
Populärt i forumet
Senaste från startsidan
-
Familjen Karlsson: Så byggde de till huset med ett torn
-
Miljövänligt virke från Organowood ruttnade – byts ut i flera kommuner
-
Analys spår jämnare elpriser mellan elområdena
-
Forum: Elektriker installerade ojordade kontakter?
-
Projekt: Villa Ferlaux - utbygge och stor renovering av villa i Kristianstad