76 063 läst · 249 svar
76k läst
249 svar
Källaren från 1969 blir som ny: målning!
Vi körde på dörrlister man trycker på skenor som man skruvar, samma med golvsocklarna. Då slipper man både skruv/spikhål och spackla och måla. Det finns då även plats att dra kablar på ett enkelt sätt bakom listerna. 😉

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
@Kuslake, hos Bo Fastening, via deras webshop
Medlem
· Blekinge
· 10 799 inlägg
Tråkigt att vara en nöjesbroms. Men detta är extremt mycket mer än en vanlig källarägare vill eller har råd med. Känns som en sponsrad TV-serie.
Det som är mer angeläget är en anvisning hur man kan göra om en tråkig nedgången källare till ett användbart utrymme för förvaring, verkstad, tvättstuga. Ingen lyxrenovering, tack!
Det som är mer angeläget är en anvisning hur man kan göra om en tråkig nedgången källare till ett användbart utrymme för förvaring, verkstad, tvättstuga. Ingen lyxrenovering, tack!
Man vet att ens tråd blivit stor när den drar till sig tråkiga kommentarerT Thomas_Blekinge skrev:Tråkigt att vara en nöjesbroms. Men detta är extremt mycket mer än en vanlig källarägare vill eller har råd med. Känns som en sponsrad TV-serie.
Redigerat:
Vad hindrar dig från att starta en sån tråd istället för att gnälla här?T Thomas_Blekinge skrev:Tråkigt att vara en nöjesbroms. Men detta är extremt mycket mer än en vanlig källarägare vill eller har råd med. Känns som en sponsrad TV-serie.
Var du ens behov att kommentera? Läs inte om du inte är intresserad. Det är väl en av fördelarna med byggahus att alla projekten är så olika nivåer. Jag tycker det är väldigt intressant att följa denna tråd även om jag själv inte kommer ha råd med en liknande renovering. Jag har inte heller råd med att bygga något av husen i Grand design eller husdrömmar men jag tittar på det ändå. Någon annan kanske ha ekonomin för en liknande renovering och blir då inspirerad och kan ta tips och råd från den här tråden.T Thomas_Blekinge skrev:Tråkigt att vara en nöjesbroms. Men detta är extremt mycket mer än en vanlig källarägare vill eller har råd med. Känns som en sponsrad TV-serie.
Etnoy, kämpa på med inläggen! 😊
Jag tror och hoppas att du har helt missförstått det här. @Etnoy beskriver i egenskap av en vanlig forummedlem sin renovering i sitt hem. Det är inget sponsrat inlägg eller redaktionellt material.T Thomas_Blekinge skrev:Tråkigt att vara en nöjesbroms. Men detta är extremt mycket mer än en vanlig källarägare vill eller har råd med. Känns som en sponsrad TV-serie.
Vill du ha en anvisning så läs en bok eller kolla andra forumtrådar.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur går jag tillväga? Renovera källaren från 1940
Grund & Markarbeten -
FTX - bara frånluft i källaren eller inte ventilera källaren alls?
Ventilation -
Vad är det för rör i källaren i hus från 1933?
Vatten & Avlopp -
Gjuta pumpbrunn i källaren från 1947 - tips?
Grund & Markarbeten -
Bajs från toalett på övervåningen kommer upp i toaletten i källaren
Vatten & Avlopp
Mest lästa artiklarna
Populärt i forumet
-
Bo i tält året om
Socialt & Projekt -
Källaren från 1969 blir som ny: målning!
Socialt & Projekt -
Bara bilder, inga ord. Använd PM om ni har frågor till den som lade upp bilden.
Socialt & Projekt -
Isak90: Långtidsprojekt, husbygge med tajt budget!
Socialt & Projekt -
Bygga fritidshus i fjällen i egen regi
Socialt & Projekt