Vem tycker du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?

• Antal röster
    2 054
Status
Inte öppen för fler kommentarer.
D djac skrev:
[länk]
D djac skrev:
[länk]
Inte utan att man ser en desperation hos vänstern när de ser i Ebba en klar Statsministerska.

• Haha
djac
  • Laddar…
Det som sticker mig mest i ögonen är att en företrädare för ett parti som säger sig värna om dom svaga i samhället tar strid mot just en av "dom svag".

• Gilla
Bror9 och 1 till
  • Laddar…
E elmont skrev:
Det som sticker mig mest i ögonen är att en företrädare för ett parti som säger sig värna om dom svaga i samhället tar strid mot just en av "dom svag".
Att man värnar om de svaga betyder väl inte att man ska låta någon köra över en bara för att den tillhör den svaga gruppen? Esbjörn har brutit ett avtal, ska hon se mellan fingrarna och ta den smällen bara för att Esbjörn är gammal? Var går gränsen för vad gamla människor ska kunna komma undan med? Och vid vilken ålder inträder man i den privilegierade grupp som inte binds av avtal?

M MartinP666 skrev:
Att man värnar om de svaga betyder väl inte att man ska låta någon köra över en bara för att den tillhör den svaga gruppen? Esbjörn har brutit ett avtal, ska hon se mellan fingrarna och ta den smällen bara för att Esbjörn är gammal? Var går gränsen för vad gamla människor ska kunna komma undan med? Och vid vilken ålder inträder man i den privilegierade grupp som inte binds av avtal?
Men om dom "stora elefanterna" alltid ska ha/få rätt bara för att den lilla har gjort fel så faller väl hela resonemanget om att värna dom små för dom stora.
Det är ju lätt för en driven att "köra över" en "godtrogen".

E elmont skrev:
Men om dom "stora elefanterna" alltid ska ha/få rätt bara för att den lilla har gjort fel så faller väl hela resonemanget om att värna dom små för dom stora.
Det är ju lätt för en driven att "köra över" en "godtrogen".
Det är väl aldrig den som gjort fel som ska få rätt? Åtminstone är det mot det vi bör sträva.

E elmont skrev:
En 81 årig mångmiljonär med ett flertal fastigheter/bostäder till sitt namn? Ja, verkligen en av samhällets utsatta denne Bolin.

• Haha
  • Gilla
Staffans2000 och 2 till
  • Laddar…
M mickef skrev:
Inte utan att man ser en desperation hos vänstern när de ser i Ebba en klar Statsministerska.
Undrar om någon vänster ser Ebba som statsminister-kandidat utan ett garv och nog står både Kristersson o Åkeson före på den listan, jag har inte ens tänkt tanken men nu när den väcks så adjö till den fria aborträtten, nej nej den är de ju för och ändå så har de värvat Sveriges värsta abortmotståndare

M mickef skrev:
Senaste jag läste KP var det nästan bara smyg-kommunistpropaganda riktat till barn, lite trångsynt men inte direkt puckat.
Jag har ingen aning har aldrig läst en rad som de skrivit vad jag vet,

D
M mickef skrev:
Senaste jag läste KP var det nästan bara smyg-kommunistpropaganda riktat till barn, lite trångsynt men inte direkt puckat.
Haha, är det Kropp och Knopp som upprör?

• Haha
Abies koreana
  • Laddar…
D
K kortis skrev:
Undrar om någon vänster ser Ebba som statsminister-kandidat utan ett garv och nog står både Kristersson o Åkeson före på den listan, jag har inte ens tänkt tanken men nu när den väcks så adjö till den fria aborträtten, nej nej den är de ju för och ändå så har de värvat Sveriges värsta abortmotståndare
4% är en bra början, sen bygger man därifrån, ser lovande ut!

D djac skrev:
4% är en bra början, sen bygger man därifrån, ser lovande ut!
Ja det blir ett intressant val vem ska moderater lägga stödröster på Sabuni el Ebba el eller båda? Eller vågar de överhuvudtaget slösa med röster när SD ligger så nära.
Att MP kommer att få stödröster från S det får man nog förutsätta. spännande blir det iaf

D djac skrev:
Haha, är det Kropp och Knopp som upprör?
Det är nog Pippi Långstrump som avses

"Den som är väldigt stark måste också vara snäll" ;)

• Gilla
djac
  • Laddar…
P
M mickef skrev:
Vilket inte gäller kommunisternas svans?
Men framförallt: vad gäller för Hillarys emails?

D
P pmd skrev:
Men framförallt: vad gäller för Hillarys emails?
Fast det var väl inte Ebba ändå? ;)

P
Det var en referens till typexemplet på whataboutism. ;)

• Gilla
djac
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.