141 365 läst · 290 svar
141k läst
290 svar
johel572 blir med Man cave
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kört en bit med betongfräsen
Logga in
Skapa konto
Kört hela golvet i en riktning. Det syns hur dåligt golvet var då en hel del märken fortfarande syns. Jag körde sedan en gång på andra ledden.
Jag avslutade med att köra runt om och där det var högt med min egna betong slip. Första gången jag använder den men resultatet var ypperligt. I morgon blir det en sista finputs sedan prim:a.
Logga in
Skapa konto
Eftersom jag har en budget att hålla mig till blev det ingen pump utan en blandare som kör tre säckar åt gången
Logga in
Skapa konto
Weber floor industri, kunde inte se någon annan beteckning på påsen
Logga in
Skapa konto
Kört fyra satser. Satt upp lasern för att kontollmäta. Det är högt längst in och sedan rejäla svackor innanför portarna. Nu blir det lite lut utåt.
Logga in
Skapa konto
Klart! Det tog ca 2h och 45st säck. Sedan någon timme städning och retur av material och blandare.
Mitt är bara 49kvm minus källartrappen. Två meter djupare skulle jag vilja ha. Då hade man haft lite mer plats att röra sig på.Drosen skrev:
Logga in
Skapa konto
Det blev några missar som måste slipas bort
Logga in
Skapa konto
Slipa slipa, jag har dock ingen vettig damsugare då far tog hem sin
Logga in
Skapa konto
Dags för fösta lagret ytförstärkning
Ytförstärkningen blev ett misslyckande. Golvet blev rejält flammigt. Jag har en känsla av att jag hade på lite väl flödigt och att en gummiraka inte var rätt verktyg. Jag har nu lagt på en andra omgång och var rätt sparsam vätskan och körde med rotborste istället. Då gick det bättre (men var rejält mycket jobbigare!) så vi får väl se hur det ser ut i morgon.
I värsta fall får jag väl måla golvet fast jag inte hade tänkt det.
I värsta fall får jag väl måla golvet fast jag inte hade tänkt det.
Logga in
Skapa konto
Golvet på plats. Bilarna är tillbaka och de viktigaste verktygen uppsatta. Nationaldagen börjas på bästa sätt genom att fixa till en inredning för handverktyg i snickarlådan. Ett efterlängtat projekt men som inte hunnits med.