60 123 läst · 182 svar
60k läst
182 svar
Johannes bygger passivhus
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 997 inlägg
Elektrikern har dragit 3 fas 16A till tänkta laddplatsen.
Om man ska förbereda för elbilsladdning. Räcker det med 3 fas 16A? Eller ska jag tvinga elektrikern dra 32A kablage?
Tänker att man kan komma att ha 2 elbilar i framtiden?
Om man ska förbereda för elbilsladdning. Räcker det med 3 fas 16A? Eller ska jag tvinga elektrikern dra 32A kablage?
Tänker att man kan komma att ha 2 elbilar i framtiden?
Kanske sällan du har behov av att ladda båda samtidigt? Beror kanske på hur man använder bilen, sen framåt får bilarna (förhoppningsvis) större batteri vilket gör att man inte behöver ladda varje dag.Johannes Carlsson skrev:
Vi kommer förbereda för en laddare, men vi kör bara 4mil per dag så kommer inte behöva ladda varje dag när vi väl byter till elbil.
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 997 inlägg
Tänker väl att man har typ en Zoe och en e-Niro eller något. Och då vill man kunna koppla in båda samtidigt och lämna dom inkopplade över natten.
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 997 inlägg
Har lånat en industridammsugare från jobbet och tänkte snygga till lite. Men blev överraskad av 5 gubbar som jobbar helg. Innertak och spackling på g.
Och här blev det lite tokigt, hål i diffbromsen och knas placering. Backjobb på det.
Dörrar monterade men dom har inte fixat klart panelen än, en månad efter stomleverans
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och här blev det lite tokigt, hål i diffbromsen och knas placering. Backjobb på det.
Logga in
Skapa konto
Dörrar monterade men dom har inte fixat klart panelen än, en månad efter stomleverans
Logga in
Skapa konto
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 997 inlägg
I veckan har utsidan nästan blivit klar, knutbrädor på garaget saknas fortfarande dock. Och slutgiltig entré och garagedörr.
Huset har också blivit tryckprovat med gott resultat va inte där själv och fotade så har inga egna bilder att posta.
Huset har också blivit tryckprovat med gott resultat va inte där själv och fotade så har inga egna bilder att posta.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 997 inlägg
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 997 inlägg
Nej. Eller tanken har slagit mig men tycker inte det ser bra ut. Är mer enhetligt med raka, funkar dessutom som ryggstöd i övriga fönster
Självbyggare
· Stockholm
· 9 929 inlägg
Ja, det är trevligt med djupa nischer. Kompositsten?
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 997 inlägg
Det är målad MDF tycker det är skönare, sten blir så hårt
Tjälisolering är det inte lagt något, inget som brukar göras i denna delel av landet vad jag förstått. Har inte sett andra hus här som har det med det är kanske en god ide
Tjälisolering är det inte lagt något, inget som brukar göras i denna delel av landet vad jag förstått. Har inte sett andra hus här som har det med det är kanske en god ide
Självbyggare
· Stockholm
· 9 929 inlägg
OK!Johannes Carlsson skrev:
Vi gick på marmor för att få in "naturligt" materiel och för att det är tåligt. Vi körde huset är så långt som möjligt med granit och trä som inslag för att bryta det vita.
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 997 inlägg
Ja det är lite olika vad man gillar, jag gillar inte marmor. Tycker det känns hårt, kallt och helt fel i stilen. Lite tacky hade det nog blivit här.
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 997 inlägg
Ja, garagedörren och väggen är EI30 klassat. Fönstret i sovrummet klarar sig på avstånd från garageporten. Garageporten är inte klassad utan bara gångdörren