mnils skrev:
Och vart skall man flytta för att få det, finns det ett svenskare Sverige någon annan stans?
Österbotten?

• Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
Att jag skriver här, är för att jag hoppas på något fyndigt de vanliga "experterna" inte tänkt på.

så skrev jag och boy vad ni har levererat!

Köp...

-metaller
-värdepapper
-skog och byggnader etc.

Livsstil...

-sluta jobba och klappa barnbarn
-njut av pengarna
-köp bilwax :)
-ge bort pengarna till mer krigande
-hjälp barn i nöd (fast Inte palestinska)
-ta pengarna och stick till bättre platser
-kom inte tillbaka ifall du blir sjuk = parasiterande

Min favortavvikelse från ämnet

-ordet "neger: förnedrar vita män. Därför.
-Monte Negro - Monte Chokolad
-Negro spirituals - chokolad spirituals
-Negress. Hmm. Chokoladan kanske?

Jag ser fram emot fler kreativa förslag.

Intet

• Gilla
TommyC och 1 till
  • Laddar…
Om du bor någorlunda lantligt så är min rekommendation att köpa skog och sköta den till största delen själv.
Så har jag investerat mitt lilla kapital.

En skogsbrandsförsäkring är inte dyr och såvida det inte blir rysk invasion här hemma så är pengarna ganska trygga. Stormfällningar går vanligen att rädda med eget arbete så det man förlorar att tungt och jävligt arbete på all fritid under ett halvår men man förlorar inte pengarna.
Virke och ved har alltid ett värde.

• Gilla
Vildparti och 1 till
  • Laddar…
Det mycket goda förslaget har jag fått tidigare men jag har redan använt en större del av fickpengarna till att köpa en villatomt så några millioner till skogsköp finns för närvarande inte. Kan skramla fram en 600.000 i ett nafs och för det får man nog bara en stubbe på västkusten.

P
D Dilato skrev:
Mobiltäckningen är mycket bra i Tanzania /Kenya/Uganda, Afrika hoppade i stort sett över hela kopparkabel-grejen och gick direkt på 3/4/5G.
Ja, det finns fördelar med att ligga lite efter ibland, och kunna göra ett tekniksprång.

Safari njema!

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
P
Nissens Nissens skrev:
är det bättre i Tanzania. Jag var med en kvinna från Zimbabwe en gång i tiden. Det hon berättade om hemlandet var väl sådär bra. Vi åkte aldrig dit.
Afrika är inte så jättehomogent. Zimbabwe är väl ett av de sämst skötta länderna.

P
? Rkarlsson skrev:
Jag skiter fullkomligt i vilket. Det är bara patetiskt att se ett gnäll från människor som aldrig drar ur tummarna :)
Jag föreslår att du inte lyssnar på gnälliga människor. Sånt blir du inte lyckligare av (såvida du inte är misantrop, förstås).
? Rkarlsson skrev:
Det som är bullshit är folk som påstår att deras barn ska klara sig själva och gå ur skolan först. Lite som att kräma ur det sista innan man drar. Folk har väl råd att låta barnen gå i skolan i deras tilltänkta länder :)
Beroende på barnens ålder kan det vara en fördel eller en nackdel att byta till en utländsk skola.

Men visst kan det också vara en ekonomisk fråga. Varför ska man inte försöka få valuta för sina skattepengar?

Intet Intet skrev:
. Allt från Sengångare, koalor, valar, katter, åsnor, flygande hundar (fladdermöss "Vagina volante") etc. Det är väl bara fästingar som inte fått mig att tömma pungen.
Nu börjar det bli väl personligt samt gå överstyr.

?
E Erik JS skrev:
Jag kan säga detsamma, skiter fullständigt i om du vill bo kvar här. Ingen har frågat. Jag förstår inte ens varför det skulle vara relevant haha.

Och jag flyttar när jag flyttar, du har ingenting med det att göra och har ingen aning om hur min eller andra människors situation ser ut. Så fjantig kommentar.

Antalet svenskar som flyttar ökar stadigt för varje år. Över 700 000 svenskar bor numera utomlands :)
Det jag påpekade var att folk är så jävla gnälliga och har inte flyttat =) Om du är den som är en gnällig jävel och inte har flyttat kunde du ta åt dig. Annars förstår jag inte varför du skryter om dina 20 miljoner för :)

?
P pmd skrev:
Jag föreslår att du inte lyssnar på gnälliga människor. Sånt blir du inte lyckligare av (såvida du inte är misantrop, förstås).

Beroende på barnens ålder kan det vara en fördel eller en nackdel att byta till en utländsk skola.

Men visst kan det också vara en ekonomisk fråga. Varför ska man inte försöka få valuta för sina skattepengar?
Lyssnar gör jag ju inte. Det dyker upp överallt =) Det är ändå intressant att de är så gnälliga men gör inget åt det. Jag delar ju inte deras upplevelser riktigt. Gillar man värme så åker man när det är kallt, bor man i ett ghetto så flyttar man ju. Det har ju varit så sedan 90 talet när juggarna kom =)

Varför skulle det vara nackdel om där finns svensk skola om man nu vill ha de i svensk skola?

Nej ska man till afrika så får man ju passa på att "bo kvar" på pappret om man vill det :)

• Gilla
erik_83
  • Laddar…
P
E Erik JS skrev:
våldtäkterna har ökat lavinartat
Det är möjligt att våldtäkterna har ökat de senaste åren (jag har inte tittat på statistiken på länge), men den största ökningen av våldtäkter i Sverige skedde när lagen ändrades för snart tjugo år sen så att mycket av det som förr kallades sexuellt utnyttjande och liknande istället rubriceras som våldtäkt.

• Gilla
Abies koreana och 3 till
  • Laddar…
P
E Erik JS skrev:
Vad gör du när de första islamiska partierna börjar utmana de etablerade partierna?
Det har redan skett, men framgången har än så länge uteblivit. 2022 fick Nyans 0.44 % av rösterna i riksdagsvalet, inga platser i något landsting och tre mandat i kommunerna.

Invandrare i Sverige har traditionellt hellre gått med i något etablerat parti om de har velat göra politisk karriär. Jag tror att det kommer att vara en mer framkomlig väg under överskådlig framtid.

P
mnils skrev:
Problemet är att det är just det man gillar, varför får vi inte ha kvar det? Och vart skall man flytta för att få det, finns det ett svenskare Sverige någon annan stans?

Borde vara enklare att de som vill ha sharialagar och klankrig bor i länder där det är naturligt...
Den ojämförligt största kulturella påverkan på Sverige kommer från USA, men den har sköljt över oss i så många decennier att vi inte tänker på det. Skillnaden är väl att den kulturen tycker svenskar om, men den gör ändå att Sverige blir mindre svenskt för varje år som går.

• Gilla
erik_83 och 1 till
  • Laddar…
P
Intet Intet skrev:
-ge bort pengarna till mer krigande
Nej, det har du missförstått. Ge pengar för att få slut på kriget, var mitt budskap.

• Gilla
P28
  • Laddar…
P pmd skrev:
Nej, det har du missförstått. Ge pengar för att få slut på kriget, var mitt budskap.
Jag förstår det. Min tro är att mer pengar genererar mer krig. Inte ni mindre.
Mer pang för pengarna.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.