tttomten TomasJor skrev:
Håller med i mycket men måste tillägga att Ikea har en mycket bra plock och leveransservice. 1 gång av 5 kök levererade har det felat på material och det berodde på ett missförstånd.
kostar typ 1500 att få allt plockat, levererat och inburet.
Och 99kr att få det plockat för avhämtning. Hämtade ett kök igår på det viset. Gick igenom beställningen på fm med en säljare, beställde med plockning, åt lunch sedan gick jag ner och hämtade färdigpackade vagnar :)

• Gilla
brfbo och 1 till
  • Laddar…
banjoragge banjoragge skrev:
Har köpt 4 nya kök vid det här laget, varav 1 IKEA. (Bara till nybyggen). De 3 andra har köpts av en lokal (Skåne) köksbyggare och har innefattat allt arbete och allt material. Om man ska jämföra med IKEA, måste man jämföra med de arbetsmägder man själv behöver göra i form av att köra dit, hämta, packa upp osv. För mina del har det varit jämt upp mellan IKEA och lokala byggaren för liknade kök med högre kvalitet (tjockare stommar m.m.). Men då har jag räknat att min tid också har ett pris. Jag kan t.ex. arbeta mer och låta någon annan montera köket eller göra allting själv. Det är också stor variation mellan köksbyggare på samma underlag, så att ta in flera offerter rekommenderas!
Vem är köksbyggaren, vilket företag?

• Gilla
xLnT
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.