Syns ju på ITV-logan att 'V':et är en millimeter under de andra bokstäverna. Nån ur iPhonegenerationen som flyttat runt dem för att få en iTV.

kylarn kylarn skrev:
Jo. Har jobbat i 20:oops:
Jag har blivit erbjuden jobb på IVT i Tranås, men tackade nej.

kylarn kylarn skrev:
Luft/vatten monoblock som denna ser man inte i Asien.

Så folk kan vara lugna. Någon har haft jävligt kul bara.
Är inte detta ett luft/vatten-monoblock, made in China och vad det verkar avsett för den kinesiska marknaden? https://sprsunheatpump.com/9-5KW-13...ic-Hot-Water-and-House-Heating-pd6262675.html

Haha hela den här tråden är ju bara för rolig. Det ena tvärsäkra uttalandet efter det andra från alla forumets "experter". För att inte tala om de som tror att IVT spegelvänt blir ITV (med loggan fortfarande till vänster!). Jösses.

Det enda den här tråden bevisat hittills är att man inte ska lita på ett ord någon på ett forum skriver, inte sällan har de noll koll...

• Gilla
Risarvaren och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
papst det var fina fläktar i PC-svängen. Innan Noctua dök upp. Nostalgi
Hoppas Noctua börjar med värmepumpar så de kan bli tysta någon gång. Och bruna

• Gilla
n_sandstrom och 1 till
  • Laddar…
R ravbogu skrev:
Bilden blev spegelvänd av ngn anledning!
IVT spegelvänt blir ju TVI! Så det är inte förklaringen.

• Ledsen
sysmali
  • Laddar…
Etnoy Etnoy skrev:
Hoppas Noctua börjar med värmepumpar så de kan bli tysta någon gång. Och bruna
haha ja :D Och effektivare. Jävlar vad senaste generationen flyttar luft redan vid 30%

R ravbogu skrev:
Det som gör mig sur är att det går inte att "bara" byta kullagret. Fläkten och kullagret är ihopsatt med motorn så jag måste byta hela delen (rubbet) samtidigt för en kostnad av ca 9000 + arbete
Är det inte som med LLV. Där säger de också att lager och motor är en enhet och skall bytas samtidigt men det går att pilla isär motorn och byta lagren till låg kostnad och två timmars arbetstid (för mig som lekman)

• Gilla
BSOD
  • Laddar…
Mats-S
papst det var fina fläktar i PC-svängen. Innan Noctua dök upp. Nostalgi
Ibland kan man få tyst på rasslande fläktar genom att spreja inträngande litiumfett på ytor där fettet kan tränga in i lagret. Har själv ett svindyrt grafikkort där en av dom tre fläktarna började rassla (ingen utbytesfläkt finns att köpa), helt tyst nu efter smörjningen, har funkat i över ett år.

ITV är ett irländskt TV-bolag som har superbra sändningar från Isle of Man TT, ej att förväxla med IVT :thinking::cool:;)

När jag såg första bilderna i tråden utan att ha läst hela tråden reagerade jag direkt och funderade på om jag hade fått ett hjärnsläpp eftersom TS eller första kommentarerna inte sa något om det .

18 sidor och ingen som misstänker att TS är ett troll?

Ny användare, konstigt ämne (som luktar smutskastning), inget svar på enkla frågor (serienumret på utedelen texten på originalfakturan och huruvida serviceschemat följts) som hade kunnat avsluta tråden med 100% säkerhet.

Trollvarning.

/ Hälsningar, Fredrik

• Gilla
vespaman och 6 till
  • Laddar…
haha ja :D Och effektivare. Jävlar vad senaste generationen flyttar luft redan vid 30%
30% av vadå? En fläkt på 1 000 W flyttar såklart mer luft på 30% än en fläkt på 10W som går på full fart...
Ett vanligt knep för att få en fläkt tystare är att överdimensionera den och köra på lägre varvtal. Så det kan ju vara så att den nya generationen helt enkelt är kraftigare för att man ska köra den på lägre varvtal normalt sett.

• Gilla
videopac
  • Laddar…
K Kane skrev:
Eftersom det uppenbarligen sitter balanseringsvikter på så var den väl balanserad. Eller är det gjort efteråt?
Titta på en fälg på en bil är den också medvetet fylld med vikter för att sabotera hjullager? Knappast det är precis tvärtom med vikter förbättras balanseringen ytterligare enligt min mening,
Mvh/Lars

N NightRider skrev:
Är inte detta ett luft/vatten-monoblock, made in China och vad det verkar avsett för den kinesiska marknaden? [länk]
Jag tror inte på ett ord du skriver! :)

• Haha
NightRider
  • Laddar…
useless useless skrev:
30% av vadå? En fläkt på 1 000 W flyttar såklart mer luft på 30% än en fläkt på 10W som går på full fart...
Ett vanligt knep för att få en fläkt tystare är att överdimensionera den och köra på lägre varvtal. Så det kan ju vara så att den nya generationen helt enkelt är kraftigare för att man ska köra den på lägre varvtal normalt sett.
Senaste generation noctua har ny design på bladen så de flyttar mer luft än tidigare generation med exakt samma diameter. Min vatenkylning går bara upp över 30% flökthastighet vid extrem paralism. Inte ens spel kräver mer än 30-50%

F Ferryman skrev:
Det kan stämma som Kylarn säger, att pumpen är original.

Men det förvånar mig någonting oerhört att logotypen skulle komma i lösa delar som kreti och pleti sedan tillåts sammanfoga själv.

En logotyp betraktas undantagslöst som en enhet och tillåts inte (åtminstone av ett seriöst varumärke) att delas upp i lösa bokstäver och streck som sedan kan se ut som skit efter att de satts samman av diverse klåpare ute på fältet.
Lösa dekaler, folie under som skyddar klistret. Någon hade kul på jobbet. Alternativt har det lossnat och någon tryckt dit dom fel. Scenariot att installatören monterade dit plastkåpan vid kall väderlek. Då klister som fryser kan lossna. Särskilt mot en plast av denna typ.
Dekalen skall dock sitta fastklistrad från fabriken. På plastlocket. Plastlocket monteras dit vid installation om jag inte missminner mig. Vi installerar sällan L/V. Mest Bergvärme.
Varför jämför ni en urblekt 5-6 år gammal dekal. Med en bild på en ny värmepump.

Ser hamburgaren på macdonalds lika ut när ni äter dom som på reklamen? :crysmile:

• Silverfärgade dekaler och ordet "home" med folie under, troligtvis för montering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
useless useless skrev:
Vem säljer hon IVT-loggorna till då? Nibe?
Mellanhänder. Ungefär som rör grosister. Du köper inte direkt utav tillverkare utan grossisten lagerför å tjänar pengar.
Jag vet eftersom hon inte sålt märken direkt till ivt i Tranås. Utan någon annan som jobbar med att sälja reklam "grossisten" men inte har maskinerna.

• Gilla
Ingemar O
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.