218 801 läst · 432 svar
219k läst
432 svar
IVT lurar kunderna medvetet med undermåliga produkter?
Är inte detta ett luft/vatten-monoblock, made in China och vad det verkar avsett för den kinesiska marknaden? https://sprsunheatpump.com/9-5KW-13...ic-Hot-Water-and-House-Heating-pd6262675.htmlkylarn skrev:
Haha hela den här tråden är ju bara för rolig. Det ena tvärsäkra uttalandet efter det andra från alla forumets "experter". För att inte tala om de som tror att IVT spegelvänt blir ITV (med loggan fortfarande till vänster!). Jösses.
Det enda den här tråden bevisat hittills är att man inte ska lita på ett ord någon på ett forum skriver, inte sällan har de noll koll...
Renoverare
· Stockholm
· 18 401 inlägg
Är det inte som med LLV. Där säger de också att lager och motor är en enhet och skall bytas samtidigt men det går att pilla isär motorn och byta lagren till låg kostnad och två timmars arbetstid (för mig som lekman)R ravbogu skrev:
Mats-S
Byggveteran
· Sollentuna
· 2 742 inlägg
Mats-S
Byggveteran
- Sollentuna
- 2 742 inlägg
Ibland kan man få tyst på rasslande fläktar genom att spreja inträngande litiumfett på ytor där fettet kan tränga in i lagret. Har själv ett svindyrt grafikkort där en av dom tre fläktarna började rassla (ingen utbytesfläkt finns att köpa), helt tyst nu efter smörjningen, har funkat i över ett år.AndersMalmgren skrev:
ITV är ett irländskt TV-bolag som har superbra sändningar från Isle of Man TT, ej att förväxla med IVT
När jag såg första bilderna i tråden utan att ha läst hela tråden reagerade jag direkt och funderade på om jag hade fått ett hjärnsläpp eftersom TS eller första kommentarerna inte sa något om det .
18 sidor och ingen som misstänker att TS är ett troll?
Ny användare, konstigt ämne (som luktar smutskastning), inget svar på enkla frågor (serienumret på utedelen texten på originalfakturan och huruvida serviceschemat följts) som hade kunnat avsluta tråden med 100% säkerhet.
Trollvarning.
/ Hälsningar, Fredrik
Ny användare, konstigt ämne (som luktar smutskastning), inget svar på enkla frågor (serienumret på utedelen texten på originalfakturan och huruvida serviceschemat följts) som hade kunnat avsluta tråden med 100% säkerhet.
Trollvarning.
/ Hälsningar, Fredrik
30% av vadå? En fläkt på 1 000 W flyttar såklart mer luft på 30% än en fläkt på 10W som går på full fart...AndersMalmgren skrev:
Ett vanligt knep för att få en fläkt tystare är att överdimensionera den och köra på lägre varvtal. Så det kan ju vara så att den nya generationen helt enkelt är kraftigare för att man ska köra den på lägre varvtal normalt sett.
Titta på en fälg på en bil är den också medvetet fylld med vikter för att sabotera hjullager? Knappast det är precis tvärtom med vikter förbättras balanseringen ytterligare enligt min mening,K Kane skrev:
Mvh/Lars
Renoverare
· Stockholm
· 18 401 inlägg
Senaste generation noctua har ny design på bladen så de flyttar mer luft än tidigare generation med exakt samma diameter. Min vatenkylning går bara upp över 30% flökthastighet vid extrem paralism. Inte ens spel kräver mer än 30-50%useless skrev:30% av vadå? En fläkt på 1 000 W flyttar såklart mer luft på 30% än en fläkt på 10W som går på full fart...
Ett vanligt knep för att få en fläkt tystare är att överdimensionera den och köra på lägre varvtal. Så det kan ju vara så att den nya generationen helt enkelt är kraftigare för att man ska köra den på lägre varvtal normalt sett.
Lösa dekaler, folie under som skyddar klistret. Någon hade kul på jobbet. Alternativt har det lossnat och någon tryckt dit dom fel. Scenariot att installatören monterade dit plastkåpan vid kall väderlek. Då klister som fryser kan lossna. Särskilt mot en plast av denna typ.F Ferryman skrev:Det kan stämma som Kylarn säger, att pumpen är original.
Men det förvånar mig någonting oerhört att logotypen skulle komma i lösa delar som kreti och pleti sedan tillåts sammanfoga själv.
En logotyp betraktas undantagslöst som en enhet och tillåts inte (åtminstone av ett seriöst varumärke) att delas upp i lösa bokstäver och streck som sedan kan se ut som skit efter att de satts samman av diverse klåpare ute på fältet.
Dekalen skall dock sitta fastklistrad från fabriken. På plastlocket. Plastlocket monteras dit vid installation om jag inte missminner mig. Vi installerar sällan L/V. Mest Bergvärme.
Varför jämför ni en urblekt 5-6 år gammal dekal. Med en bild på en ny värmepump.
Ser hamburgaren på macdonalds lika ut när ni äter dom som på reklamen?
Mellanhänder. Ungefär som rör grosister. Du köper inte direkt utav tillverkare utan grossisten lagerför å tjänar pengar.useless skrev:
Jag vet eftersom hon inte sålt märken direkt till ivt i Tranås. Utan någon annan som jobbar med att sälja reklam "grossisten" men inte har maskinerna.