218 805 läst · 432 svar
219k läst
432 svar
IVT lurar kunderna medvetet med undermåliga produkter?
Plåten i centrum på fläkten (där loggan är monterad) som ser olika ut är den också bara "ett skoj"?kylarn skrev:TS
Pm:a mig serienummer på utedelen.
Så ska jag tala om om du har garanti eller inte. Såvida du inte vet att den är över 6 år.
Jag kan se om allt stämmer. Med serviceintervaller m.m m.m
Du ska oxå ha fått erbjudande om försäkring efter 6 år. Som skyddar dig till 100%
Till en premiekostnad såklart.
Mvh /ITV center.
P.s man skulle kunna tro de är mitt ex som vart i farten. Då vi skojade om itv för många år sedan.
Hon gör/gjorde ivt logga bl.a av typen dom på air x. Men inte sålt direkt till Tranås vad jag vet.
Eller.. eftersom de inte är vår installation kommer jag inte se det på adressen direkt. Men de kommer stå vilket företag som köpt den Åtminstone. Helt otroligt att folk tror att en svensktillverkad produkt kan kopieras av på detaljnivå. Är fan omöjligt. Anledningen till att de funkar i China är att dom har stora fabriker och snor originalritningarna.kylarn skrev:Ja fast du ser väl att någon har flyttat bokstäverna. Serienr är unikt.
Om ts ger mig de kommer de stå vilken adress utedelen är installerad på.
De är fan helt omöjligt att de är piratvärmepump.
Jag hade kunnat hålla med dig om en luft/luft värmepump då dessa importeras från Asien av alla svenska företag. Inklusive ivt och bosch. Men just AIRX tillverkas i Sverige. Svenskar sysslar inte med kopior på så hög nivå. Trust me on this. Någon har flyttat om bokstäverna. Så jävla svårt är de inte.
Jaha, så "kylarn" jobbar på ITV center ??kylarn skrev:TS
Pm:a mig serienummer på utedelen.
Så ska jag tala om om du har garanti eller inte. Såvida du inte vet att den är över 6 år.
Jag kan se om allt stämmer. Med serviceintervaller m.m m.m
Du ska oxå ha fått erbjudande om försäkring efter 6 år. Som skyddar dig till 100%
Till en premiekostnad såklart.
Mvh /ITV center.
P.s man skulle kunna tro de är mitt ex som vart i farten. Då vi skojade om itv för många år sedan.
Hon gör/gjorde ivt logga bl.a av typen dom på air x. Men inte sålt direkt till Tranås vad jag vet.
I alla fall undertecknat så (ovan)
Självklart kan de kopieras. Det har hänt flera gånger förr.kylarn skrev:Eller.. eftersom de inte är vår installation kommer jag inte se det på adressen direkt. Men de kommer stå vilket företag som köpt den Åtminstone. Helt otroligt att folk tror att en svensktillverkad produkt kan kopieras av på detaljnivå. Är fan omöjligt. Anledningen till att de funkar i China är att dom har stora fabriker och snor originalritningarna.
Jaja ni får tro vad ni vill. Trollungar.
Jag kan försäkra er om att de inte är en kopia
Jävla dårar de finns.
Om TS läser, jag menar allvar. Jag hjälper dig gärna kolla status på maskinen. Om du har tur kan du få hjälp utav försäkring. Då kostar det ingenting. Men de förutsätter att du har garantiservat på år 3 och år 5. Behöver bara 1 serie nr för att överbevisa trollen här.
De är ingen kopia. De skulle synas långa vägar då en svensk aldrig skulle ha tillgång till hela värmepumpen. Så som komponenter. Lack och alla detaljer Som Asien har. Fan lägg av folk. Hur är de fatt med er
Jävla dårar de finns.
Om TS läser, jag menar allvar. Jag hjälper dig gärna kolla status på maskinen. Om du har tur kan du få hjälp utav försäkring. Då kostar det ingenting. Men de förutsätter att du har garantiservat på år 3 och år 5. Behöver bara 1 serie nr för att överbevisa trollen här.
De är ingen kopia. De skulle synas långa vägar då en svensk aldrig skulle ha tillgång till hela värmepumpen. Så som komponenter. Lack och alla detaljer Som Asien har. Fan lägg av folk. Hur är de fatt med er
Plastkåpa då - du vet mycket väl vad jag menar..kylarn skrev:
Den bär ju och är bakgrund till loggan men har inte samma utförande avseende fasning och det brukar proffsiga företag vara noga med. Skulle IVT strunta i sånt??
Eller så köper de loggan av fler än ett reklamföretag. Då jag vet att de tillverkats dekaler i en fabrik härifrån. Troligen köper en mellanhand in dekaler från just Asien nu för tiden.S sonabr4000 skrev:
Skiljer sig från årsmodeller m.m m.m
Asso. Nää de är en äkta ivt.
Du tror inte de hade märkts på marknaden om itv stått lite här å var. Ivt är bland de största på sina monoblock (airx)
Men visst. Jag kan be ivt supporten ögna igenom tråden. Dom kommer dö av skratt.
Surt sa räven...kylarn skrev:Jaja ni får tro vad ni vill. Trollungar.
Jävla dårar de finns.
Kan piratföretag i kina kopiera svensktillverkade basradiostationer (innehållande flera tusen komponenter) på komponentnivå så är det inga som helst att kopiera en så enkel produkt som en värmepump.
kylarn skrev:
Jo, gör inte du?kylarn skrev:
kylarn skrev:
kylarn skrev:Jaja ni får tro vad ni vill. Trollungar.
Jävla dårar de finns.
Joda. Men visste du att airx är ihopplock från en rad olika länder. Monterad i Sverige. Hur hittar dom rätt lack på plåten. Hur får dom tag i exakt rätt galler.T Tullen127 skrev:
Frigoliten invändigt. Lägg av inte airx.
Jag hade digitalboxar. Raka kopior + original. Jag vet att de kan kopieras på extrema detaljnivåer.
Men har du skickat en prototyp till Kina då får du räkna med piratkopiering.
Asso på riktigt. Fråga företaget som sålt pumpen om du inte kan få adresser till fler kunder. De kommer stå ivt på varenda utedel. Du tror inte jag som får nyhetsbrev från ivt varje vecka hade fått nys om att de florerade kopior på svensk marknad. Njae. Du är lite väl konspiratorisk
kylarn skrev:Joda. Men visste du att airx är ihopplock från en rad olika länder. Monterad i Sverige. Hur hittar dom rätt lack på plåten. Hur får dom tag i exakt rätt galler.
Jag hade digitalboxar. Raka kopior + original. Jag vet att de kan kopieras på extrema detaljnivåer.
Asso på riktigt. Fråga företaget som sålt pumpen om du inte kan få adresser till fler kunder. De kommer stå ivt på varenda utedel. Du tror inte jag som får nyhetsbrev från ivt varje vecka hade fått nys om att de florerade kopior på svensk marknad. Njae. Du är lite väl konspiratorisk
Nu är det väl så att de flesta kända företag inte basunerar ut att de blir utsatta för olika former av bedrägerier eller datorintrång.kylarn skrev:Joda. Men visste du att airx är ihopplock från en rad olika länder. Monterad i Sverige. Hur hittar dom rätt lack på plåten. Hur får dom tag i exakt rätt galler.
Ingen bra reklam. Det förnekas ofta in i det längsta.
Carlsberg dekalen. Kommer faktiskt från de företaget som tillverkat dekaler.
Bl.a en dome dekal som satt på magnetfronten till greenline bergvärme. Samt föregångaren till airx, optima dom är dock långt ifrån dom ända som skickat färdiga dekaler åt ivt. Dom köper loss den tjänsten av andra eller har gjort.
Så de är faktiskt så enkelt. Någon hade kul eller så kom de en batch med fel dekaler. Nya verktyg för en dekal som blev fel kostar inte några miljoner men några tusen i Sverige åtminstone.
Ni anar inte hur vanligt de är att folk ringer oss och frågar "har jag kommit till ITV" speciellt äldre folk.
Bl.a en dome dekal som satt på magnetfronten till greenline bergvärme. Samt föregångaren till airx, optima dom är dock långt ifrån dom ända som skickat färdiga dekaler åt ivt. Dom köper loss den tjänsten av andra eller har gjort.
Så de är faktiskt så enkelt. Någon hade kul eller så kom de en batch med fel dekaler. Nya verktyg för en dekal som blev fel kostar inte några miljoner men några tusen i Sverige åtminstone.
Ni anar inte hur vanligt de är att folk ringer oss och frågar "har jag kommit till ITV" speciellt äldre folk.