F
E Erik1337 skrev:
Alltså snälla kan du bara läsa mitt inlägg #118
De är en Ivt inget annat..
Hur vet du det??
H Harald Blåtumme skrev:
Precis. Har mycket svårt att tro detta är ett "mänskligt misstag", snarare visas de klassiska tecknen på piratprodukter. Återförsäljare och IVT ska kontaktas för vidare utredning och, förhoppningsvis, en godtagbar åtgärd.

Sådant här ses inte med blida ögon kan jag garantera.
 
  • Gilla
Maxell101 och 2 till
  • Laddar…
Sen finns de inte en chans i helvetet att de är en kopia. Utedelarna sätts ihop i Sverige i Tranås. De där är inget en chines skulle bygga äns. Utan då ser de mera ut som en luft/luft värmepump.

Luft/vatten monoblock som denna ser man inte i Asien.

Så folk kan vara lugna. Någon har haft jävligt kul bara.
 
C cpalm skrev:
Det är väl snarare så att IVT ägs av Bosch.
IVT köptes av Bosch för kanske 15 år sedan eller så. Köper du Bosch VP får du en IVT med Boschmärke. En tekniker berättade för mig. Samma saker, MEN styrprogramvaran släpar månader till halvår.
 
kylarn kylarn skrev:
Mvh /ITV center.
(y):rofl:
 
  • Haha
  • Gilla
CHEMAS och 4 till
  • Laddar…
Boilerplate4U Boilerplate4U skrev:
(y):rofl:
Min humor. Men jag är oskyldig till ts utedel
 
  • Haha
  • Ledsen
  • Gilla
cdx873v och 3 till
  • Laddar…
F frasen_36 skrev:
Hur vet du det??
för jag har jobbat med Ivt i snart 15 år?
@kylarn verkar också ha koll :cool:
 
E Erik1337 skrev:
för jag har jobbat med Ivt i snart 15 år?
@kylarn verkar också ha koll :cool:
Jo. Har jobbat i 20:oops:
 
O Oxbringa skrev:
Varför tycker du att de lurar kunderna för att man monterar balansvikter?Anledningen är att man vill ha en jämn och balanserad gång. Jag tycker att det känns väldigt seriöst att man gör detta på sina produkter.
Sedan så känns det konstigt med ITV, kan produkten säljas under ett annat namn i andra länder.
Instämmer. Är snarare en kvalitetsstämpel. Att man balanserat fläkten. Jobbar själv med ventilation. Väldigt vanligt (alltid?) vikter på fläkten.
 
F
E Erik1337 skrev:
Helt sjukt att ett sådant här inlägg ska få en förstasida och förmodligen många negativa tankar om Ivt.
Jobbat med Ivt i många år så kände mig bara tvungen att svara. Fläkten är ingen kopia bokstäverna kan släppa efter några år ute i väder och vind så säkert någon montör eller kunden? Eller grannen? Som satt dit bokstäverna fel när dom hittat dom framför pumpen.. loggan är samma men det saknas ett sträck det har också ramlat av…
Kunden har 6 års garanti får sedan ett erbjudande om att förlänga men gör inte det ska han sen då få eventuella fel i Godwill?!
Alla som betalar för sig hur ska då dom tänka?..
Vilken dum jäkla trams tråd från massa ”förstå sig påare”..

ps kolla på bilden så ser ni att även de övre sträcket i loggan håller på att ramla av..
Menar du att IVT's logga förekommer i olika utförande avseende typsnitt och färg och dessutom med lösa bokstäver? Dessutom på olika pressade centrumplåtar? Osannorlikt!
 
  • Gilla
Nissens och 1 till
  • Laddar…
C
Ha ha, nu har mästerdetektiverna här verkligen fått vatten på kvarn :rofl:
Stark popcornvarning! (y)
 
  • Gilla
  • Haha
DrDeath100 och 7 till
  • Laddar…
F
Bockamålen Bockamålen skrev:
Redan
Gäsp
 
F
C cpalm skrev:
Ha ha, nu har mästerdetektiverna här verkligen fått vatten på kvarn :rofl:
Stark popcornvarning! (y)
Många ömma tår..?
 
S
V Vector skrev:
Va f×n... finns det en piratkopia som är så lik ivt' s grejer. Undra vad det står på ts faktura då.....
Vitsen med piratkopior är just det att de ska vara så lika som möjligt men ändå vissa små skillnader i logon så de kan hävda att de inte är förfalskningar.
 
S
E Erik1337 skrev:
för jag har jobbat med Ivt i snart 15 år?
@kylarn verkar också ha koll :cool:
Och ändå missat detta??
 
S sonabr4000 skrev:
Vitsen med piratkopior är just det att de ska vara så lika som möjligt men ändå vissa små skillnader i logon så de kan hävda att de inte är förfalskningar.
Ja fast du ser väl att någon har flyttat bokstäverna. Serienr är unikt.

Om ts ger mig de kommer de stå vilken adress utedelen är installerad på.

De är fan helt omöjligt att de är piratvärmepump.

Jag hade kunnat hålla med dig om en luft/luft värmepump då dessa importeras från Asien av alla svenska företag. Inklusive ivt och bosch. Men just AIRX tillverkas i Sverige. Svenskar sysslar inte med kopior på så hög nivå. Trust me on this. Någon har flyttat om bokstäverna. Så jävla svårt är de inte.
 
  • Gilla
vespaman
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.