J
På äldre IVT så var slangarna av mindre kvalitativ sort , vad har du för temp på VV det sitter en givare för den och om den bråkar kan det bli övervärme för kompressorn , men svårt att säga något exakt på distans
Växlaren har ingen pigg , det är bara lite skrynkliga plattor som ligger intill varandra med mellanrum , där gas går på ena sidan och vatten på den andra sidan
 
  • Gilla
Socket
  • Laddar…
Oki.. VV har jag 52,2 grader
 
J
Det är nog två slangar , för att eliminera vibrationer från VP ut till rören i huset , men som jag sa kolla priserna , kanske en röris har bra pris , kanske Rinkaby
 
Oki
 
  • Gilla
Jakob Brattemo och 1 till
  • Laddar…
Hej på er.
Har lagt in bild på min värmebärarslang innehöll ca i dl avlagringar svart flagor o gummiavlagringar svart smet-
Uppstog nog när jag bytte cirkpump fick böja en del på slangen då (trångt). Värmebärardelta före byte 15-18 grader efter byte ca 4-5 grader , fick skruva tillbaka cirk pump till läge 1.Innan byte av slang hade jag gjort all som står i felsökningen. Detta efter tips på detta forum. MVH Christer
 
  • Värmebärarslang med svarta avlagringar och gummiavlagringar synliga i änden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Värmeslang med synliga avlagringar och skador använd i uppvärmningssystem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
billmansg och 5 till
  • Laddar…
Vart köpte du slangen? Ivt greenline c?
 
Oki. Ja det va dom jag kollade hos igår
 
Oj!! Är det där den övre slangen?

F Farbror Christer skrev:
Hej på er.
Har lagt in bild på min värmebärarslang innehöll ca i dl avlagringar svart flagor o gummiavlagringar svart smet-
Uppstog nog när jag bytte cirkpump fick böja en del på slangen då (trångt). Värmebärardelta före byte 15-18 grader efter byte ca 4-5 grader , fick skruva tillbaka cirk pump till läge 1.Innan byte av slang hade jag gjort all som står i felsökningen. Detta efter tips på detta forum. MVH Christer
 
Gärna en liten beskrivning hur mycket man ska göra innan man Skruvar bort slangen. Stänga ventiler , tömma vatten mm
 
J
Du får leta efter ventiler som går att stänga , allt ska stängas av , kan sitta en på varje sida om cirkpumpen . , samt kanske ett filter som har en spak ( kallas filterboll ) bara följa all rör och hitta
 
Oki.
Inga ventiler innne i pumpen före/efter cirkulationspumpen. Får kolla på spräng skissen vart dom kommer ut ur pumpen.
 
J
Där är installationer i ett nötskal , billigt , inga ventiler som oftast på äldre varianter av allt när det är för vattenburen värme då kan hela huset behöva tömmas på vatten ( kallas ramla ner )
 
Jag har gammla kranar så jag kan stänga alla element.. uppe/ner. Tur/retur.. så bör är bog bara det som e 1-3 meter rör sen det i pumpen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.