59 902 läst · 70 svar
60k läst
70 svar
IVT greenline felkod högt värmebärardelta
På äldre IVT så var slangarna av mindre kvalitativ sort , vad har du för temp på VV det sitter en givare för den och om den bråkar kan det bli övervärme för kompressorn , men svårt att säga något exakt på distans
Växlaren har ingen pigg , det är bara lite skrynkliga plattor som ligger intill varandra med mellanrum , där gas går på ena sidan och vatten på den andra sidan
Växlaren har ingen pigg , det är bara lite skrynkliga plattor som ligger intill varandra med mellanrum , där gas går på ena sidan och vatten på den andra sidan
Hej på er.
Har lagt in bild på min värmebärarslang innehöll ca i dl avlagringar svart flagor o gummiavlagringar svart smet-
Uppstog nog när jag bytte cirkpump fick böja en del på slangen då (trångt). Värmebärardelta före byte 15-18 grader efter byte ca 4-5 grader , fick skruva tillbaka cirk pump till läge 1.Innan byte av slang hade jag gjort all som står i felsökningen. Detta efter tips på detta forum. MVH Christer
Har lagt in bild på min värmebärarslang innehöll ca i dl avlagringar svart flagor o gummiavlagringar svart smet-
Uppstog nog när jag bytte cirkpump fick böja en del på slangen då (trångt). Värmebärardelta före byte 15-18 grader efter byte ca 4-5 grader , fick skruva tillbaka cirk pump till läge 1.Innan byte av slang hade jag gjort all som står i felsökningen. Detta efter tips på detta forum. MVH Christer
Ska kolla
https://jsenergi.com/ivt-reservdelar/per-pump/ivt-greenline-ht-plus-c7.html
Har alla delar till din vp
Orginal bra att ha o göra med , lite dyra men du får det vill ha (behöver)
MVH Christer
Har alla delar till din vp
Orginal bra att ha o göra med , lite dyra men du får det vill ha (behöver)
MVH Christer
Oj!! Är det där den övre slangen?
F Farbror Christer skrev:Hej på er.