540 527 läst · 1 450 svar
541k läst
1,5k svar
Isak90: Långtidsprojekt, husbygge med tajt budget!
körde med täcksida under allt utom kylen och frysen.I Isak90 skrev:Jag är helt med på vad du menar Det kommer ske lite parallellt med köket, jag ville hänga upp skåp nu så jag kan se hur det kommer bli och ifall jag har tänkt rätt osv. De kommer inte skrivas fast med täcksidor än. Lättare att ändra något nu när tapet osv inte är på plats. Överskåpen kommer byggas in och få taklist så det blir inget tak över skåpen.
Ja i normala fall så stämmer det, inte hos mig dock. Jag ska ha en täcksida även under alla skåp och då även under kyl och frys som dessa står på. Jag har även höjt alla skåp ett par centimeter för att få bättre arbetshöjd.
Ja just nu lutar det åt att kapa 40-överskåpen till 30cm och då får jag ca 188cm så då får det bli någon täcklist på ett par centimeter med ventilation.
Tack för era åsikter.
//Fredrik
Hej!
Det har hänt lite sen sist. Bestämt mig för att ställa kyl & frys på golvet så nu är överskåpen på plats. Sedan fick jag bygga en halvvägg för för att hänga upp skåpen till kökshalvön.
Sedan har det varit mycket städning och så har sovrummet fått tapet och stommar till garderober.
//Fredrik
Det har hänt lite sen sist. Bestämt mig för att ställa kyl & frys på golvet så nu är överskåpen på plats. Sedan fick jag bygga en halvvägg för för att hänga upp skåpen till kökshalvön.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Sedan har det varit mycket städning och så har sovrummet fått tapet och stommar till garderober.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
//Fredrik
Jag ska ha täcksidor mellan varje skåp.Torbjärn skrev:
P pathal skrev:
För att det inte blir varken gipsat tak eller smygar. Taket blir Huntonit Symfoni.Åsa Lund skrev:
//Fredrik
Man kan sätta täcksidor mellan skåpen och låta dem liva med lucka/låda för att få en mer platsbyggd känsla. Det går även att leka med materialen. Vi satte ekfaner skivor mellan våra skåp för att skapa mer liv samt att skapa en brygga mellan väggskåpen (med ekluckor) och bänkskåpen (med vanliga IKEA luckor). Men att sätta skåpen direkt mot varandra är inte fel på något sätt och standardutförande
Torbjärn skrev:
Precis som Slarvern skriver så kommer dom i liv med låd-/luckfronter. Jag kommer även sätta täcksidor över och under alla skåp så varje lucka/front är inramad av täcksidor.S Slarvern skrev:Man kan sätta täcksidor mellan skåpen och låta dem liva med lucka/låda för att få en mer platsbyggd känsla. Det går även att leka med materialen. Vi satte ekfaner skivor mellan våra skåp för att skapa mer liv samt att skapa en brygga mellan väggskåpen (med ekluckor) och bänkskåpen (med vanliga IKEA luckor). Men att sätta skåpen direkt mot varandra är inte fel på något sätt och standardutförande
Ungefär så här kommer det bli. Fast med en stående täcksida och taklist mot taket för att få ett ännu mer platsbyggt utseende.
Logga in
Skapa konto
//Fredrik
Hej!
Större delen av vardagsrummet är också tapetserat nu. Samt att klädkammaren har fått innertak.
//Fredrik
Större delen av vardagsrummet är också tapetserat nu. Samt att klädkammaren har fått innertak.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto