540 546 läst · 1 450 svar
541k läst
1,5k svar
Isak90: Långtidsprojekt, husbygge med tajt budget!
Hej!
Förra veckan jobbade jag mycket men har fått gjort en del sen sist ändå. Insidan tror jag nu är färdig vad det gäller spackel och slipning. Och utsidan har fått mer färg, övervåningen är helt klar och bottenvåningen ska jag gå över foder och salningar en gång till.
Idag har jag varit på Ikea och hämtat hem lite stommar till köket så det tänkte jag försöka få upp nu det närmaste. Jag har gått på tre veckors semester nu så det finns lite mer tid att lägga på bygget.
//Fredrik
Förra veckan jobbade jag mycket men har fått gjort en del sen sist ändå. Insidan tror jag nu är färdig vad det gäller spackel och slipning. Och utsidan har fått mer färg, övervåningen är helt klar och bottenvåningen ska jag gå över foder och salningar en gång till.
Idag har jag varit på Ikea och hämtat hem lite stommar till köket så det tänkte jag försöka få upp nu det närmaste. Jag har gått på tre veckors semester nu så det finns lite mer tid att lägga på bygget.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
//Fredrik
Hej!
Idag har jag roat mig med att skruva kök.
Det saknas ett högskåp till ugn som inte fanns i lager och så funderar jag lite på hur jag ska göra med kyl/frys till höger. Hade tänkt fristående fast med täcksidor runt och emellan med överskåp ovanför. Men då blir jag låst till kyl/frys på max 178cm, de flesta ligger på runt 185cm. Alternativet är inbyggda, lite dyrare men samtidigt kanske mer stilrent..? Att det blir lite mindre plats i gör inte så mycket eftersom jag kommer ha fullstor kyl och frys i garaget vägg i vägg.
//Fredrik
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det saknas ett högskåp till ugn som inte fanns i lager och så funderar jag lite på hur jag ska göra med kyl/frys till höger. Hade tänkt fristående fast med täcksidor runt och emellan med överskåp ovanför. Men då blir jag låst till kyl/frys på max 178cm, de flesta ligger på runt 185cm. Alternativet är inbyggda, lite dyrare men samtidigt kanske mer stilrent..? Att det blir lite mindre plats i gör inte så mycket eftersom jag kommer ha fullstor kyl och frys i garaget vägg i vägg.
//Fredrik
Jag hade satt taket innan jag monterat köket. Även målat allt som ska målasI Isak90 skrev:Hej!
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
//Fredrik
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 253 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 253 inlägg
Är det Ikea med 220 cm högskåp? Isåfall med 8 cm sockel och 40 cm överskåp ovanför kyl och frys så bör du ha 188 cmI Isak90 skrev:Hej!
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
//Fredrik
Ramnemark skrev:
Jag är helt med på vad du menar Det kommer ske lite parallellt med köket, jag ville hänga upp skåp nu så jag kan se hur det kommer bli och ifall jag har tänkt rätt osv. De kommer inte skruvas fast med täcksidor än. Lättare att ändra något nu när tapet osv inte är på plats. Överskåpen kommer byggas in och få taklist så det blir inget tak över skåpen.S sinuslinus skrev:
Ja i normala fall så stämmer det, inte hos mig dock. Jag ska ha en täcksida även under alla skåp och då även under kyl och frys som dessa står på. Jag har även höjt alla skåp ett par centimeter för att få bättre arbetshöjd.D djanlov skrev:
Ja just nu lutar det åt att kapa 40-överskåpen till 30cm och då får jag ca 188cm så då får det bli någon täcklist på ett par centimeter med ventilation.S saiter skrev:
Tack för era åsikter.
//Fredrik
Redigerat:
Om du ska ha täckskiva under kyl/frys också så hade jag kört på inbyggt. Kan inte se i mitt huvud hur du kan få det snyggt med synliga upphöjda.
Får upp en bild på typ kolonilott i huvudet men det känns inte som om det är det du eftersträvar
Får upp en bild på typ kolonilott i huvudet men det känns inte som om det är det du eftersträvar