540 564 läst · 1 450 svar
541k läst
1,5k svar
Isak90: Långtidsprojekt, husbygge med tajt budget!
P
pathal
Självbyggare
· Stockholm
· 202 inlägg
pathal
Självbyggare
- Stockholm
- 202 inlägg
Renoverare
· Dalarna
· 12 inlägg
Det kommer se klockrent ut när fogen och stolen är på plats!
Visst, men ÄN ÄR DET INTE FÖR SENT!!!Fel av Åke skrev:
Lätt att man blir "hemmablind" för såna saker och inte själv ser förrän det är HELT KLART hur "illa" det egentligen ser ut.
FÖRHOPPNINGSVIS ser det bättre ut när stolen är på plats och randen är centrerad över den..
Hur ska det gå till? Om man skjuter den högra raden åt höger, så blir det en jättetunn bit i hörnet till vänster?Violina skrev:
Roligaste projektet att följa, jag tycker att du bara ska fortsätta att köra vad du tycker är passande! Visst är det alltid bra med lite input, men det behöver man alltid inte ta. Smaken är ju som baken
Ska bli intressant att få se huset när det väl blir klart. Längtar själv till den dagen då man har fått tomten avstyckad och byggt ett hus. Lär inte bli detta året iaf.
Ska bli intressant att få se huset när det väl blir klart. Längtar själv till den dagen då man har fått tomten avstyckad och byggt ett hus. Lär inte bli detta året iaf.
Ifall allt är centrerat och symmetri blir det lätt själlöst och ointressant. Genom att lägga boarden så skapar han liv och rytm i rummet. Lite som att lägga spots i taket symmetrisk vs organiskt följa tex en skugga vid viss tid.
Violina skrev:
Haha ja jag håller delvis med dig!Violina skrev:
Nu anser jag dock att det är för sent för att ändra. Randen var som sagt planerad från början men tyvärr glömde jag bort den när nedre raden sattes med laser. Men det kommer nog inte synas så mycket att den bara syns ovanför toastolen och inte under. Och eftersom jag utgick från duschhörnet så blev det ingen centrerad vit platta vid toastolen.
Hade jag gjort det igen så hade jag gjort annorlunda. Då hade jag haft med mig mosaiken redan från golvet och då givetvis satt en lika stor vit platta på var sida. Men det är alltid lätt att vara efterklok. Men jag tror att mosaiken tar över såpass mycket och att det vita smälter ihop så jag inte kommer störa mig alltför mycket på den detaljen.
//Fredrik
Vi hoppas det!I Isak90 skrev:Haha ja jag håller delvis med dig!
Nu anser jag dock att det är för sent för att ändra. Randen var som sagt planerad från början men tyvärr glömde jag bort den när nedre raden sattes med laser. Men det kommer nog inte synas så mycket att den bara syns ovanför toastolen och inte under. Och eftersom jag utgick från duschhörnet så blev det ingen centrerad vit platta vid toastolen.
Hade jag gjort det igen så hade jag gjort annorlunda. Då hade jag haft med mig mosaiken redan från golvet och då givetvis satt en lika stor vit platta på var sida. Men det är alltid lätt att vara efterklok. Men jag tror att mosaiken tar över såpass mycket och att det vita smälter ihop så jag inte kommer störa mig alltför mycket på den detaljen.
//Fredrik
Jag gillar randen, men hade aldrig vågat göra en sån sak själv, just därför att jag vet hur svårt jag har för att inte stirra mig blind på detaljer
Hej!
Har jobbat hela denna helgen också men natt istället för dag så har fått kaklat lite mellan passen. Väggen vid fönstret är klar så nu är det bara fönstersmygen och det sista runt dörren kvar.
//Fredrik
Har jobbat hela denna helgen också men natt istället för dag så har fått kaklat lite mellan passen. Väggen vid fönstret är klar så nu är det bara fönstersmygen och det sista runt dörren kvar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
//Fredrik
Kan bara hålla med TS. Spela Isak i 90 minuter Janne!
Hej!
Har fortsatt med kakel och klinkers det senaste dagarna och igår kväll sattes sista plattan!
Har fått slipat och spacklat ett par vändor i sovrummet också.
//Fredrik
Har fortsatt med kakel och klinkers det senaste dagarna och igår kväll sattes sista plattan!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Har fått slipat och spacklat ett par vändor i sovrummet också.
//Fredrik
Väl jobbat