Åsa Lund
Finns nåt krav att ha mörkt fält bakom toaletten för att underlätta för synskadade. Gäller nog bara offentliga wc

• Gilla
saiter och 1 till
  • Laddar…
F Första villan skrev:
st!
Har du tänkt hur du behandlar golvet i garaget? Såg en produkt som hette Betsil. Verkar smidigt. Kanske nån här inne har erfarenhet av den?
Vi har lagt dammbindning (tror det var ett annat fabrikat än Betsil) i garaget. Det blir lite bättre än rå betong, så här med facit i hand skulle vi kanske kört ett varv till. Har haft ett garage med klinkerplattor också, och jag föredrar detta. Mer lättstädat utan skarvar.

Har dock tänkt slipa garagegolvet framöver, då blir det premium (y)

F Fredrik7865 skrev:
Håller med om att skippa en färgad kakelrad, det dateras fort. Ett alternativ är att kakla vita plattor ståendes istället bakom toan.

Jag tror att jag har sett det tidigare i tråden men har du någon planlösning att dela (igen)?
Ungefär så här är det tänkt.:)
Ritning av ett hus med markerade rum som vardagsrum, kök, sovrum och garage samt måttangivelser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

//Fredrik

L Låset skrev:
Vi har lagt dammbindning (tror det var ett annat fabrikat än Betsil) i garaget. Det blir lite bättre än rå betong, så här med facit i hand skulle vi kanske kört ett varv till. Har haft ett garage med klinkerplattor också, och jag föredrar detta. Mer lättstädat utan skarvar.

Har dock tänkt slipa garagegolvet framöver, då blir det premium (y)
Jag kan rekommendera att måla garagegolvet med 2-komp färg. Sjukt lättstädat!

C crazytok skrev:
Jag kan rekommendera att måla garagegolvet med 2-komp färg. Sjukt lättstädat!
Hur håller färgen för dubbdäck och annat slitage?

L Låset skrev:
Hur håller färgen för dubbdäck och annat slitage?
Inte en aning, bilen står i carporten. Garaget används till annat! :) Kör man in och ut med dubbdäck varje vinter kan jag väl tänka mig att det sliter en hel del...

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Hej!

Det har blivit lite mer kaklat.:) Nischen är klar och nu funderar jag fortfarande på rand eller inte bakom toastolen. Har fått lite mer fylle som jag lagt ut på baksidan och idag fick jag hjälp av en kompis så vi har monterat garageporten.:)

Kaklad nisch med vit kant och brun mosaik på insidan, intill vit kaklad vägg.
Skapa konto

Nyinstallerade vita kakelplattor på badrumsvägg med synliga rör och eluttag.
Skapa konto

En hög med grävd jord framför ett hus under konstruktion med ställningar och skymning i bakgrunden.
Skapa konto

Nyinstallerad garageport i ett garage under renovering med verktyg och stege.
Skapa konto

Nyinstallerad garageport i ett garage under byggnation med synliga takskenor och dörröppning.
Skapa konto

Nyinstallerad vit garageport på ett hus under byggnation, omgiven av byggställning och grusgång.
Skapa konto

Hus under renovering med byggställningar och en nyligen installerad garageport mot en klarblå himmel.
Skapa konto

//Fredrik

• Gilla
Pappa1986 och 18 till
  • Laddar…
Vad blev det för garageport? Svårmonterat?

Snyggt kakeljobb!
Och bra tempo.

//AA

• Gilla
TheSwoopis och 1 till
  • Laddar…
Horgmo Horgmo skrev:
Vad blev det för garageport? Svårmonterat?
Det blev en Hörmann Renomatic.:) Nä det tycker jag väl inte att det va, lite pill är det ju men monteringsanvisningen är ganska bra.(y) Men sedan hade jag med mig en kompis som monterat två stycken hos sig själv i somras och det underlättade givetvis.:)

//Fredrik

• Gilla
Horgmo och 2 till
  • Laddar…
P
Var i landet byggs ditt hus? Vad jobbar du med? Något inom bygg?

P pathal skrev:
Var i landet byggs ditt hus? Vad jobbar du med? Något inom bygg?
På västkusten i Lysekils kommun.:) Jag jobbar som skiftgående produktionstekniker på ett oljeraffinaderi.

//Fredrik

Hej!

Under helgen så jobbade jag så då blev det inget grejat. Men nu under veckan så har resten av garaget fått glasfiberväv och två lager färg.:)
Delvis renoverat garage med glasfiberväv och nymålad vägg, öppen elcentral och elkablar.
Skapa konto

Renoverat rum med ny glasfiberväv och målning, samt påbörjad kakling vid väggen.
Skapa konto

Garage under renovering med nymålda väggar, glasfiberväv och byggmaterial på golvet.
Skapa konto

Nyrenoverat garage med vitmålade väggar och elinstallationer synliga, arbetsmaterial spridda på golvet.
Skapa konto

Renoverat garage med glasfiberväv och ny målning, byggmaterial och stege synliga.
Skapa konto

Och så har jag fått upp lite mer kakel, avvaktade ju ett tag för att fundera kring randen bakom toastolen. Men eftersom jag har tänkt mig det från början och tycker om det så blev det rand.:)
Vägg under renovering med nylagda vita kakelplattor och en dekorativ rand av mosaikkakel.
Skapa konto

Vägg under renovering med vita kakelplattor och en dekorativ mosaikrand, osatt kakel och isoleringsmaterial syns.
Skapa konto

Delvis kaklad vägg i badrum med vit kakel och en dekorativ rand av mosaikkakel, oavslutad vägg till höger.
Skapa konto

Delvis kaklat badrum med vit kakel på väggarna och en dekorativ brun rand bakom framtida toalettstol.
Skapa konto

//Fredrik

• Gilla
Pappa1986 och 8 till
  • Laddar…
Oooooohhhh vad det "skaver" i ögonen på mig att den där randen inte hamnat centrerat i den andra plattan :rolleyes:

• Gilla
Oskaj och 2 till
  • Laddar…
Violina Violina skrev:
Oooooohhhh vad det "skaver" i ögonen på mig att den där randen inte hamnat centrerat i den andra plattan :rolleyes:
Fy för en sån negativ kommentar! Här delar han med sig av sitt jättejobb han lägger ner och så skriver du så där! Den kommentaren tillför väl inget?!

• Gilla
Senior och 19 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.