540 486 läst · 1 450 svar
540k läst
1,5k svar
Isak90: Långtidsprojekt, husbygge med tajt budget!
Ett tips med gipstravarna på ovanvåningen från en som gjort misstaget: fördela ut högarna eller sätt upp gipsen så fort det går. De väger satan de där travarna så vårt golv/ bjälklag blev lite böjt av tyngden när vi lät de ligga i två månader innan montering
Inte mellan våningarna vad jag har fått till mig. På övervåningen däremot så är det ångbroms i taket där badrummet skall vara.S sinuslinus skrev:
Ja det blev lite, 819kg/pall. Skruvautomat har jag!Torbjärn skrev:
Jo dom väger allt en hel del, 819kg/pall fördelat över bjälklaget med 4st 45x220 plus golvspån så tycker inte att det borde vara några problem. Men jag ska kolla upp det, tack för tipset!B Bällstabygget skrev:
//Fredrik
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 253 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 253 inlägg
Jovisst men då räcker det ju också med att sätta fuktspärr på golv och vid dusch och badkar.Åsa Lund skrev:
Jag tänker att om man sätter gipstak så målar man med tät våtrumsfärg men du har ju satt något annat tak. Även om man har utsug så blir det högt ångtryck vid duschande/badande. Tråkigt att få ut fukten i mellanbjälklaget.I Isak90 skrev:Inte mellan våningarna vad jag har fått till mig. På övervåningen däremot så är det ångbroms i taket där badrummet skall vara.
Ja det blev lite, 819kg/pall. Skruvautomat har jag!
Jo dom väger allt en hel del, 819kg/pall fördelat över bjälklaget med 4st 45x220 plus golvspån så tycker inte att det borde vara några problem. Men jag ska kolla upp det, tack för tipset!
//Fredrik
Jag tycker som Bällstabygget att det finns skäl till viss oro. Jag skulle lagt gipstraven "tvärs huset" över hjärtväggen, eller delat upp dem i mindre travar.I Isak90 skrev:
Jag har försökt söka runt efter information kring just detta men hittar ingenting så vi får helt enkelt hoppas att det fungerar. Är ganska övertygad om att jag inte är ensam om att ha Huntonit i badrum.S sinuslinus skrev:
Jo jag får väl kanske se över det och stuva om lite på övervåningen.A AndersY skrev:
//Fredrik
Jag har haft det i 5 år i förra huset och sätter det nu med. Absolut inga problemI Isak90 skrev:
Hej!
Nu är tapeten uppe även i entrén. Och så har jag börjat sätta tak i vardagsrum. Tapetsering i trapphuset får vänta tills trappan är på plats.
//Fredrik
Nu är tapeten uppe även i entrén. Och så har jag börjat sätta tak i vardagsrum. Tapetsering i trapphuset får vänta tills trappan är på plats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto