54 371 läst · 110 svar
54k läst
110 svar
Inkilad leksakstelefon i toastol
Medlem
· Sverige
· 5 222 inlägg
Knepigt att denna lilla fråga inte blivit löst sedan länge... tydligen kunde man se denna grunka i avloppet och är det så kan man knipa dit något för att dra bort. Obegripligt om det inte löstes snabbt.
Enda vettiga tipset i denna tråd. Har själv erfarenhet av nedspolade grejor då jag arbetat med att lösa just såna här problem hemma hos folk. Glöm multitools och tigersåg!A AG A skrev:Stäng av vattenkranen/ballofixen till toalettstolen. Spola, och försök sedan trycka bort så mycket vatten som möjligt ur vattenlåset med exempelvis toaborsten. Skruva eller skär loss toalettstolen.
Lägg sedan toastolen försiktigt på sidan. Se sedan om det går att dra loss leksaken bakåt. Går inte det, så ta en brädbit och håll den mot leksaken från utloppet av toan. Banka/knacka på brädbiten, så bör du ganska lätt få loss den.
Jag har gjort misstaget att hälla kokhett vatten i porslinet i badrummet, vilket för mig resulterade i en massa fina sprickor i glasyren. Dessa sprickor blev efter lite tid missfärgade och var omöjliga att få rena.P Pligg85 skrev:
Jag kan ju ha haft otur bara, men värt att ha med sig.
Muggen är från 1955 och har en brun Gustafsbergsknopp man drar i.V växelventil skrev:
Kan du inte lägga upp en film där du spolar så att vattenlåset töms?
Redigerat:
Ta inte risken att den åker ner i avloppet, o fastnar där..K Kling 1 skrev:
Lossa stolen och hantera det när den är loss…
Om du kan få in tv ändar av ett tunnare rep , på varsin sida om träbiten kan du kanske dra ut den med ändarna…
Suck. Dra i en skruv. Fäst ett snöre. DraL LennartMimmi skrev:Min son tappade sin leksakstelefon, jag tror den mestadels är av trä, ner i toastolen. Där har den kilat in sig i avloppet längst ner, den kan även ha svällt i vattnet. Jag har försökt med de verktyg jag kan hitta i köket men den sitter fast. Det går att spola, men det kan bli problem om det är mycket bajs.
Något tips om hur man ska få ut den? Vilket verktyg ska jag leta efter?
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 686 inlägg
Jag hade försökt få en tråd runt telefonen och dra fram och tillbaka för att gnugga loss den.
Tömma på vatten så blir det enklare till slut
Tömma på vatten så blir det enklare till slut