Har du övervägt att bara skita i telefonen? :)
 
  • Haha
  • Gilla
Appendix och 19 till
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Om du stänger på avstängningen och spolar kan inte det fyllas på något vatten så slipper ts jobba med vatten.
Tänk ett varv till!
 
  • Gilla
  • Haha
  • Ledsen
Roger Fundin och 8 till
  • Laddar…
Dammsug ut vattnet och låt den torka.
Knacka sen sönder stolen med en hammare.
 
Knepigt att denna lilla fråga inte blivit löst sedan länge... tydligen kunde man se denna grunka i avloppet och är det så kan man knipa dit något för att dra bort. Obegripligt om det inte löstes snabbt.
 
  • Gilla
leffeisala och 1 till
  • Laddar…
Nytt_användarnamn_2024_12
Vilka problem det finns.
 
  • Gilla
leffeisala
  • Laddar…
M Mapet890 skrev:
sug ur vattnet med vattendammsugare och låt den torka, sen använda annan toalett sålänge?
Och om man inte har dyr vatten dammsugare så kan en stor tvättsvamp och hink fungera. Lite slabbigt bara...
 
  • Gilla
daviden och 2 till
  • Laddar…
Vilken tur att min dotter lade en riktigt telefon i toan när hon var liten. Den svällde ju inte.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Ledsen
Artemisia och 9 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Jag har en äldre mugg med enkelspolning. Du skrev att man bara behöver hälla i en hink om man har dubbelspolning?
Jag menar dom äldre toastolarna som du drar i när du spolar(12 liters behållare)Allt handlar om hur mycket vatten du har som skapar trycket mellan skålen och avloppet.
 
  • Haha
SuperMarius83
  • Laddar…
A AG A skrev:
Stäng av vattenkranen/ballofixen till toalettstolen. Spola, och försök sedan trycka bort så mycket vatten som möjligt ur vattenlåset med exempelvis toaborsten. Skruva eller skär loss toalettstolen.
Lägg sedan toastolen försiktigt på sidan. Se sedan om det går att dra loss leksaken bakåt. Går inte det, så ta en brädbit och håll den mot leksaken från utloppet av toan. Banka/knacka på brädbiten, så bör du ganska lätt få loss den.
Enda vettiga tipset i denna tråd. Har själv erfarenhet av nedspolade grejor då jag arbetat med att lösa just såna här problem hemma hos folk. Glöm multitools och tigersåg!
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
P Pligg85 skrev:
Säkra om det går på något vis. Koka sen vatten och töm i så blir plasten mjuk och kan ge med sig.
Tog för givet att det var en sån kombination trä och plast men du sa det var mest trä.... Humm
Jag har gjort misstaget att hälla kokhett vatten i porslinet i badrummet, vilket för mig resulterade i en massa fina sprickor i glasyren. Dessa sprickor blev efter lite tid missfärgade och var omöjliga att få rena.
Jag kan ju ha haft otur bara, men värt att ha med sig.
 
V växelventil skrev:
Jag menar dom äldre toastolarna som du drar i när du spolar(12 liters behållare)Allt handlar om hur mycket vatten du har som skapar trycket mellan skålen och avloppet.
Muggen är från 1955 och har en brun Gustafsbergsknopp man drar i.

Kan du inte lägga upp en film där du spolar så att vattenlåset töms?
 
Redigerat:
  • Gilla
daviden och 6 till
  • Laddar…
K Kling 1 skrev:
Spruta ner lite såpa eller liknande sen borde det funka med att vicka o dra med en större polygrip. Kanske testa utan såpa först.
Ta inte risken att den åker ner i avloppet, o fastnar där..

Lossa stolen och hantera det när den är loss…

Om du kan få in tv ändar av ett tunnare rep , på varsin sida om träbiten kan du kanske dra ut den med ändarna…
 
  • Gilla
rehn
  • Laddar…
Så många kockar... Trollar ts?, ingen bild ens än... 😅
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
L LennartMimmi skrev:
Min son tappade sin leksakstelefon, jag tror den mestadels är av trä, ner i toastolen. Där har den kilat in sig i avloppet längst ner, den kan även ha svällt i vattnet. Jag har försökt med de verktyg jag kan hitta i köket men den sitter fast. Det går att spola, men det kan bli problem om det är mycket bajs.

Något tips om hur man ska få ut den? Vilket verktyg ska jag leta efter?
Suck. Dra i en skruv. Fäst ett snöre. Dra
 
  • Gilla
rehn och 2 till
  • Laddar…
Jag hade försökt få en tråd runt telefonen och dra fram och tillbaka för att gnugga loss den.
Tömma på vatten så blir det enklare till slut
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.