54 369 läst · 110 svar
54k läst
110 svar
Inkilad leksakstelefon i toastol
Som någon skrev; en polygrip av lämplig storlek så du får ordentligt tag att vicka och dra.L LennartMimmi skrev:Min son tappade sin leksakstelefon, jag tror den mestadels är av trä, ner i toastolen. Där har den kilat in sig i avloppet längst ner, den kan även ha svällt i vattnet. Jag har försökt med de verktyg jag kan hitta i köket men den sitter fast. Det går att spola, men det kan bli problem om det är mycket bajs.
Något tips om hur man ska få ut den? Vilket verktyg ska jag leta efter?
Upprepa gärna denna övning med ett trästycke fast i kröken så får vi se hur det går.V växelventil skrev:
Vadå.... har man inte skurtrasa längre i sin städutrustning, om inte så går det precis lika bra med selleri nej handduk menar jag. Stopppa ner i kröken och du har torrt på minuter. Sen en polygrip.... vrid ett kvarts varv och lirka lite och dra ut, Om det är ett S-lås så har den antagligen inte kommit förbi den andra kröken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite bakvänt tanke kanske men eftersom leksaken svällt så får man inte ut den nu genom att bara dra i den. Man får böja den litet genom att trycka uppifrån, se bilden. Det ena motverkar litet det andra så man får dra hårdare än man trycker .
Kan kombineras med att redan nämnda idéer att torka leksaken med hårtork eller liknande och att använda någon modell av polygrip.
Medlem
· Sverige
· 5 213 inlägg
Kul att så många har så många och bra förslag. Värt att notera att trådskaparen verkar ha lämnat tråden i torsdags. Skulle varit kul att veta vad det var av all dessa förslag som faktiskt fungerade. För rimligen måste detta problem ha hittat en lösning vid det här laget.
Jaha okay, nu är jag för gammal tydligen för att fatta att en leksakstelefon är en mobiltelefon. Men det är väl klart att ett barn idag har väl aldrig sett en telefonlur, och som jag trodde fastnat nere i kröken. Men i så fall är det ju bara att ta en järntråd 2-3 mm tjock, göra en krok i ändan, trä in den på översidan och kroka fast. Dra i tråden med ena handen och lirka mobilen med den andra. Vadå mobil av trä ??? Jaha, julklapp från farfar. Fiffigt DIY.