54 484 läst · 110 svar
54k läst
110 svar
Inkilad leksakstelefon i toastol
Ta loss stolen. Töm på vatten. Montera en hårtork som får torka föremålet några timmar.L LennartMimmi skrev:Min son tappade sin leksakstelefon, jag tror den mestadels är av trä, ner i toastolen. Där har den kilat in sig i avloppet längst ner, den kan även ha svällt i vattnet. Jag har försökt med de verktyg jag kan hitta i köket men den sitter fast. Det går att spola, men det kan bli problem om det är mycket bajs.
Något tips om hur man ska få ut den? Vilket verktyg ska jag leta efter?
Men om su stänger av vattnet på morgonen och spolar bort det som finns i stolen, då borde telefonen torka och bli mindre i storlek. Har ni flera toaletter kan det ju torka en längre tid
Hur bor du ? Eget avlopp eller kommunalt. Jag skulle aldrig försöka spola ner den. Vad händer längre in i avloppet ? Får du inte upp den med dina egna knep, ta bort stolen som dom flesta i tråden föreslår.J Janne Solvik skrev:
V växelventil skrev:
Bara att stänga av vattnet till toastolen och sen spola. Då fylls ju inte tanken på igen och inget nytt vatten rinner ner i stolen. Hur tänkte DU?K Kane skrev:
Men hur länge har den legat i stolen innan du upptäckte den?
Har ju svårt att tänka mig att den ska ha svällt så mycket direkt att den fastnat pga det.
Hur stor är den? 10*5*2cm ? Kan inte svälla mer än nån mm och då på bredden, längden förmodligen inte alls
Har ju svårt att tänka mig att den ska ha svällt så mycket direkt att den fastnat pga det.
Hur stor är den? 10*5*2cm ? Kan inte svälla mer än nån mm och då på bredden, längden förmodligen inte alls
Som du ser är det inga problem och får du inte bort vattnet första gången så gör du om proceduren. Inga konstigheter och sedan hur vissa gör när dom tömmer vattenlås ur toan vill jag inte ens tänka på.Ang din spolning verkar det inte vara 12 liter.Är flotören längst ut på armen?useless skrev:
Hur skulle vattnet i kröken försvinna?V växelventil skrev:
Allt handlar om trycket mellan skålen och avloppet.Skulle ja ställt mig på en stol exempel så blir det ännu större tryck vattenlåset skulle tömmas ännu mera pga baksuget som uppstår. Hur skulle annars skiten försvinna när du spolar men samtidigt finns vatten kvar i låset?Christer G.V. skrev:
Jag vill att du går till ditt eget badrum. Stänger av vattnet till toan. Spolar. Sedan spolar igen. Och igen. Och visar när vattnet "försvinner" från kröken. Filma gärna det hela och lägg upp här.V växelventil skrev:
Var är telefonen..?V växelventil skrev: