Karrock
K Kane skrev:
Hur tänker du nu?
Som när man superbajar och hela kröken töms med ett ljudligt slörp? Tror inte det funkar här 😆

• Gilla
Michael2 och 2 till
  • Laddar…
Töm vattnet i kröken med vattendammsugare så du kan jobba torrt, sedan drar du i en rejäl skruv i prylen så du får lite kraft att dra.
worst case, fram med tigersågen och klyv leksaken.

• Gilla
Helgeroth och 10 till
  • Laddar…
Stäng av vattenkranen/ballofixen till toalettstolen. Spola, och försök sedan trycka bort så mycket vatten som möjligt ur vattenlåset med exempelvis toaborsten. Skruva eller skär loss toalettstolen.
Lägg sedan toastolen försiktigt på sidan. Se sedan om det går att dra loss leksaken bakåt. Går inte det, så ta en brädbit och håll den mot leksaken från utloppet av toan. Banka/knacka på brädbiten, så bör du ganska lätt få loss den.

• Gilla
Joelfr
  • Laddar…
Jag tror det bästa sättet är att försöka få tag i den från andra sidan. Testa fäst en krok i ett snöre och spola förbi leksaken och sen dra.

• Gilla
leffeisala
  • Laddar…
Det borde gå ganska lätt att knacka sönder porslinet med en liten hammare, så att du får loss telefonen till pojken.

• Haha
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
sk0nk och 84 till
  • Laddar…
MultiMan
Rejäl fiskekrok, tjockaste linan, lirka in bakom och inspireras av att gammelgäddan huggit!

• Haha
  • Gilla
  • Wow
leffeisala och 7 till
  • Laddar…
D daugaard skrev:
Det borde gå ganska lätt att knacka sönder porslinet med en liten hammare, så att du får loss telefonen till pojken.
Ja det är inte klokt hur mycket de flesta krånglar till det. Det är ju löst på bara någon minut😄.

• Gilla
  • Haha
Lessie och 11 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
Hur tänker du nu?
Om du stänger på avstängningen och spolar kan inte det fyllas på något vatten så slipper ts jobba med vatten.

• Haha
  • Wow
Michael2 och 3 till
  • Laddar…
Du får be sonen plocka upp den igen. Har har väl åtminstone lite mindre händer.

• Gilla
  • Wow
  • Haha
Erik_91 och 3 till
  • Laddar…
Karrock Karrock skrev:
Som när man superbajar och hela kröken töms med ett ljudligt slörp? Tror inte det funkar här 😆
? Ts ser ju leksaken så vad är problemet.

Karrock
Det var ett försök till skämt. En normal spolning tömmer ju inte kröken. Och det var vad jag uppfattade att du föreslår. "Stäng av vattnet, spola då blir allt, inkl kröken torrt". Men en slurp-spolning kan dra med sig merparten av vattnet i kröken.

sug ur vattnet med vattendammsugare och låt den torka, sen använda annan toalett sålänge?

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Karrock Karrock skrev:
Det var ett försök till skämt. En normal spolning tömmer ju inte kröken. Och det var vad jag uppfattade att du föreslår. "Stäng av vattnet, spola då blir allt, inkl kröken torrt". Men en slurp-spolning kan dra med sig merparten av vattnet i kröken.
Nej när du tömmer behållaren och stängt vattnet och spolar så får du inget vatten kvar i kröken.Det märker du när du lyfter av toan så kommer det vatten från behållaren som finns kvar men lyfter du rakt upp så blir det inget spill.Lite teknik Mao.

• Haha
  • Wow
Kvackatore och 6 till
  • Laddar…
L LennartMimmi skrev:
Min son tappade sin leksakstelefon, jag tror den mestadels är av trä, ner i toastolen. Där har den kilat in sig i avloppet längst ner, den kan även ha svällt i vattnet. Jag har försökt med de verktyg jag kan hitta i köket men den sitter fast. Det går att spola, men det kan bli problem om det är mycket bajs.

Något tips om hur man ska få ut den? Vilket verktyg ska jag leta efter?
Jag har gjort liknande, tog en bit sågblad och spelade typ på världens minsta fiol med tummen och pekfingret. Tog en stund men resultatet blev bra👍

• Gilla
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Om du stänger på avstängningen och spolar kan inte det fyllas på något vatten så slipper ts jobba med vatten.
Men vattnet är ju kvar i kröken ändå.

• Gilla
Roger Fundin och 12 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.