9 223 läst · 102 svar
9k läst
102 svar
Inget TV4 för Com Hem-kunder
Vad bra, säg det till de som vill ha en "vanlig" TV-lösning att du tycker att andra alternativ är bättre och därför ska de också tycka så. Jag gör inte det ställningstagandet utan tycker det är bra att det finns flera alternativ så var och en kan välja det man vill ha. Du kan få ta en sådan dialog med mina åttioåriga svärföräldrar och alla i samma sits att de ska skaffa det du tycker är bästN Noseone skrev:
Därför att de har valt en annan lösning och tecknat avtal med Comhem.KnockOnWood skrev:
Du är nöjd med din lösning och det är väl utmärkt, men kanske inte passar alla.
Tror det kallas valfrihet att kunna skaffa det som passar och man tycker är bra, inte vad andra tycker att man ska välja.
Blir förvånad över att så många ska "tala om och tycka" vad andra ska välja.
Tråden handlar om att Tele2/Comhem/etc just nu inte sänder TV4, mm, som avtalats men i det finstilta säkert finns formulerar att man kan göra så.
Tråden handlar om att Tele2/Comhem/etc just nu inte sänder TV4, mm, som avtalats men i det finstilta säkert finns formulerar att man kan göra så.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Ja visst, och jag betalar inget för det. Gratis är gottA AndersS skrev:
(Förutom det vi alla måste betala genom skatten. Minns att TV4 numera är till hälften statsägt)
Och jag kanske betalar lite extra för att gratisgott inte faller mig i smaken, jag vill ha en större valmöjlighet beroende av vad jag känner för. Jag är lite mera finsmakare troligtvis
Så det tråden handlar om är att de som valt en lösning där TV4, etc, finns med som en del får den inte just nu levererad.
Så det tråden handlar om är att de som valt en lösning där TV4, etc, finns med som en del får den inte just nu levererad.
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 840 inlägg
Dom får nöja sig med TV4 play då under julen. Om man står ut med all reklam...
Eftersom jag blev Boxerkund nyligen har jag blivit tvungen att ta tag i skiten som pajasen (VDn för Boxer& ComHem) ställt till med.
Enligt särskilda villkor för Boxers tv-tjänst kan kanaler stängas av om avtal upphör eller förändras med programbolag. I detta fall är det INTE så eftersom avtalet med TV4 kunde förlängas i befintligt skick. Om avtalet ska anses upphöra/förändras måste avtalet avslutas för det inte kan existera i nuvarande form.
Blir intressant att få se fortsättningen på spektaklet.
Enligt särskilda villkor för Boxers tv-tjänst kan kanaler stängas av om avtal upphör eller förändras med programbolag. I detta fall är det INTE så eftersom avtalet med TV4 kunde förlängas i befintligt skick. Om avtalet ska anses upphöra/förändras måste avtalet avslutas för det inte kan existera i nuvarande form.
Blir intressant att få se fortsättningen på spektaklet.
Kalle är det bara vuxna som tittar på.L Leif i Skåne skrev:
Är från en historisk tid när det inte visades några bra barnprogram, såvida man inte tycket Staffan Westerberg lillstrumpa och syster yster var en fantastisk händelse.
Skulle man se tecknad film fick man gå på bio, matiné
Förra julen var den fösta vi hoppade över Kalle Anka. Har sett det mest som en tradition med barnen som aldrig fattade det stora med programmet. Möjligen de var med ibland för då kom julgodiset fram.
Nej Kalle Anka har överlevt sig själv, precis som SVT. Sällan det finns något underhållande att se på där.
TV2 har jag gett upp hoppet för totalt.
Enda vi ser på TV1 är "Vår tid är nu" som faktiskt är riktigt bra. Måste vara ett misstag av SVT att sända den serien.
Någon gång Rapport på TV1
Hoppas det löser sig för de som har ComHem
Snart julhelg och nog många som vill ha TV4 och TV7 igen.
Ja det är din åsikt och det är säkert många som håller med dig, men det finns förmodligen även många som tycker helt annorlunda - jag tex. Det enda jag ser på på tv4 är Halv åtta hos mig lite av och till. I SVTs utbud ser jag väldigt gärna tex Husdrömmar, På spåret, Vem bor här?, Babel, Kulturfrågan Kontrapunkt, lördagarnas kulturstudio i svt2 och framförallt då de operor de sänder, drama som nu senast Innan vi dör, nyheter mm mm.optimum skrev:
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 369 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 369 inlägg
Kommentar av Casten Almqvist, VD TV4 om de pågående förhandlingarna med Com Hem
ARTIKEL
TORSDAG 12/12 KL 14:15
Efter dagens möte tror jag tyvärr att det kommer dröja innan Com Hem sänder TV4 igen. Svenska tv-tittare är redan genuint trötta att inte kunna titta på TV4.
Läs hela kommentaren på tv4.se
ARTIKEL
TORSDAG 12/12 KL 14:15
Efter dagens möte tror jag tyvärr att det kommer dröja innan Com Hem sänder TV4 igen. Svenska tv-tittare är redan genuint trötta att inte kunna titta på TV4.
Läs hela kommentaren på tv4.se
Hade 3 månader utan TV då vi flyttade till vårt hus eftersom där inte var indraget fiber. Väldigt bra för att inse att man klarar sig alldeles utmärkt utan vilka kanaler som helst. Fiber indraget nu, men utan TV abonnemang efter ”avgiftningen”.
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 369 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 369 inlägg
Jag slängde tv:na när jag flyttade, 5 år senare skaffade vi tv och antenn...(det var nått vi skulle se)...därefter digitaltv via adsl och numera fiber (samma skit som snurrar runt) men jag förstår till fullo irritationen när, som nu, en massa kanaler tvärt försvinner (betalda i paket)
Kollar på Pernilla Walgrens 50 års fest på 4an nu, de varkar ha toppat upp reklamen för att få in kosingen av oss som är kvar. Reklamen är nästan i klass med tv3.
Nästan onykter, då jag värmer ny glögg i varje paus
Nästan onykter, då jag värmer ny glögg i varje paus