L
Nu är 2-års avtalet hävt med Boxer. Vilken lättnad att bli av med eländet, boxen (TV-hub) klarade inte det grundläggande kravet av- och påslagning. Jag förstår inte hur företaget kan leverera sådan smörja, därtill börjar man med att stänga av tv4-kanalerna då är det verkligen fara och färde och bäst att lämna.

• Gilla
JKrister och 2 till
  • Laddar…
hsd
Vad blev det istället

L
Telenor, det hade vi innan, det fungerade bra inget av dessa problem iaf.

BirgitS
Förr eller senare ska väl Telenor förhandla om avtalen med kanalbolagen de också.

L
BirgitS BirgitS skrev:
Förr eller senare ska väl Telenor förhandla om avtalen med kanalbolagen de också.
Förhoppningsvis inser Telenor att det inte är värt att driva förhandlingen till den spets att verkställa en egenvald nedstängning av kanalerna. Telenor har inte lika många tv-kunder och därmed är det inte lika hotfullt att göra så som Boxer & ComHem gjorde. Boxer och ComHem har vad jag vet ibland en särställning så endel kunder kan inte välja annan leverantör. Telenor agerar mer på en öppen marknad så det är lätt att tappa många kunder snabbt om man missköter sig som leverantör.

BirgitS
Det är också lätt att tappa kunder för Telenor om de inte kan förhandla sig till minst lika låga priser som de andra bolagen.

hsd
Det blir inte samma kalabalik eftersom tele2 försökte tvinga sig till OTT-rättigheter som telia är tvingade att släppa till minst en operatör (mot betalning givetvis)
Comhem var väldigt bra förr-det var aldrig några avbrott och allt bara fungerade... men det var då de

Magnus E K
Jag skulle kräva betalt för att tippa på TV4. Minst 150 kr i timmen skattefritt. 250 kr om jag inte får muta reklamen.

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
BirgitS
hsd hsd skrev:
Det blir inte samma kalabalik eftersom tele2 försökte tvinga sig till OTT-rättigheter som telia är tvingade att släppa till minst en operatör (mot betalning givetvis)
Comhem var väldigt bra förr-det var aldrig några avbrott och allt bara fungerade... men det var då de
Nersläckning av kanaler har förekommit förr, så vitt jag minns har det varit två leverantörer som tog till det i samband med prisdiskussioner med Discovery-gruppen (kanal 5, 9, 11 mm.).

Magnus E K Magnus E K skrev:
Jag skulle kräva betalt för att tippa på TV4. Minst 150 kr i timmen skattefritt. 250 kr om jag inte får muta reklamen.
Gäller det alla kanaler som kommer från den gruppen (C More, 4 Film, Fakta, Sjuan osv.)?

hsd
Ja men tidigare nedsläckning har berott på utgånget avtal= inget sändningstillstånd
Tv4 gav tillstånd för sändning trots utgånget avtal men Tele2 ville skapa press via ett stort antal sura tittare

BirgitS
Oavsett orsak så har ju samtliga tre fall gjort att tittare har blivit utan program och därmed väldigt sura.

Magnus E K
BirgitS BirgitS skrev:
Gäller det alla kanaler som kommer från den gruppen (C More, 4 Film, Fakta, Sjuan osv.)?
Jag har ingen av de andra så det blir en ganska teoretisk fråga. Minns inte om jag någonsin kollade på dem när jag bodde i lägenhet och hade kanaler "gratis".

OT. Tv4 :love:reklam =sant

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.