9 211 läst · 102 svar
9k läst
102 svar
Inget TV4 för Com Hem-kunder
Nu är 2-års avtalet hävt med Boxer. Vilken lättnad att bli av med eländet, boxen (TV-hub) klarade inte det grundläggande kravet av- och påslagning. Jag förstår inte hur företaget kan leverera sådan smörja, därtill börjar man med att stänga av tv4-kanalerna då är det verkligen fara och färde och bäst att lämna.
Förhoppningsvis inser Telenor att det inte är värt att driva förhandlingen till den spets att verkställa en egenvald nedstängning av kanalerna. Telenor har inte lika många tv-kunder och därmed är det inte lika hotfullt att göra så som Boxer & ComHem gjorde. Boxer och ComHem har vad jag vet ibland en särställning så endel kunder kan inte välja annan leverantör. Telenor agerar mer på en öppen marknad så det är lätt att tappa många kunder snabbt om man missköter sig som leverantör.BirgitS skrev:
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 363 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 363 inlägg
Det blir inte samma kalabalik eftersom tele2 försökte tvinga sig till OTT-rättigheter som telia är tvingade att släppa till minst en operatör (mot betalning givetvis)
Comhem var väldigt bra förr-det var aldrig några avbrott och allt bara fungerade... men det var då de
Comhem var väldigt bra förr-det var aldrig några avbrott och allt bara fungerade... men det var då de
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 028 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 028 inlägg
Nersläckning av kanaler har förekommit förr, så vitt jag minns har det varit två leverantörer som tog till det i samband med prisdiskussioner med Discovery-gruppen (kanal 5, 9, 11 mm.).hsd skrev:
Gäller det alla kanaler som kommer från den gruppen (C More, 4 Film, Fakta, Sjuan osv.)?Magnus E K skrev:
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 363 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 363 inlägg
Ja men tidigare nedsläckning har berott på utgånget avtal= inget sändningstillstånd
Tv4 gav tillstånd för sändning trots utgånget avtal men Tele2 ville skapa press via ett stort antal sura tittare
Tv4 gav tillstånd för sändning trots utgånget avtal men Tele2 ville skapa press via ett stort antal sura tittare
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 3 324 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 3 324 inlägg
OT. Tv4 reklam =sant
Liknande trådar
-
Varför finns det ibland inget varmvatten? NIBE VVM300
Värmepumpar -
Pumpautomat, inget vatten och låter förskräckligt.
Fritidshus -
Varför får jag inget flöde i bevattningspumpen?
Trädgård allmänt -
Tips på varför inget varmvatten?
Värme allmänt -
Inget bidrag för bergvärme när radhus är bostadsrätt?
Juridik