9 212 läst · 102 svar
9k läst
102 svar
Inget TV4 för Com Hem-kunder
Telekomnyheterna gjorde följande sammanställning:O Olaf3 skrev:Jag är en relik sen förr så jag fortsätter med TV1, TV2 och de andra kanalerna som tillkommit på senare tid (efter 1970). Och jag är nöjd med det. Därför frågar jag er som gjort samma val som jag, är det nån av er som vet om Boxer/Comhem nämnt nåt om kompensation till kunder som nu inte får det som utlovats av dem?
Efter Tele2:s släckning av Telias TV-kanaler inom affärsområdet TV Media, TV4 och CMore, har båda bolag gått ut med olika ersättningslösningar för att försöka blidka sina kunder.
Telia bjuder på C More, TV4, Sjuan och TV12 gratis i en månad på nätet.
• Tele2 erbjuder frivisar en stor mängd linjära tv-kanaler för samtliga betalande kunder på Com Hem och Boxer.
• Premiuminnehåll från C More ersätts med motsvarande innehåll från Viasat.
• Bredbandskunder med FiberKoax får 100 Mbit snabbare uppkoppling i hemmet.
• Alla Com Hem- och Boxer-kunder med mobiltelefoni från Tele2, Comviq eller Com Hem får obegränsad mobildata.
Minns när TV4 hade ambitioner. Det var tider det...
Varför, om du inte har något behov så avslutar du dina abonnemang om du inte har gjort det.N Noseone skrev:
Men om det finns en stor massa som vill ha den formen av media, varför anser du att de inte ska få det utifrån att du kanske valt bort det? Är det inte bra med valfrihet, där du får välja din lösning och andra väljer en annan?
Tråden här gäller att Tele2 har kunder som vill ha denna medieform och därför valt det.
För de som valt bort det frivilligt borde ju tråden vara ointressant.
Skulle säga att det inte alls är frivilligt. Många hus är sk "Comhem hus", där har du inte så mycket alternativ.A AndersS skrev:Varför, om du inte har något behov så avslutar du dina abonnemang om du inte har gjort det.
Men om det finns en stor massa som vill ha den formen av media, varför anser du att de inte ska få det utifrån att du kanske valt bort det? Är det inte bra med valfrihet, där du får välja din lösning och andra väljer en annan?
Tråden här gäller att Tele2 har kunder som vill ha denna medieform och därför valt det.
För de som valt bort det frivilligt borde ju tråden vara ointressant.
Det är ett oligopol i verkligheten och konkurrensen är begränsad.
Någon som nu blir utan går kanske och köper en Chromecast eller en bok. Det är min förhoppning.
Renoveringsnovis
· Stockholm
· 645 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 031 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 031 inlägg
Det finns Comhem-nät i det här huset men jag har valt Boxer för det är ett erbjudande som passar oss bättre och dessutom kan jag välja IP-TV över fibern från två leverantörer om jag skulle vilja det. Så nog finns det alternativ. Dessutom går det ju att välja Play-streaming till vår Chromecast.N Noseone skrev:
Bara för att man använder vanliga TV-kanaler över marknätet eller tablå-TV på annat sätt så betyder det ju inte att man måste titta på kanalerna när de sänds utan allt som vi verkligen är intresserade av spelas in och vi väljer att titta på det när vi vill. Då riskerar vi aldrig att intressanta program plötsligt inte längre kan streamas därför att de har blivit utbytta.
Fördelen med att själv spela in är att man kan hoppa över all reklam!
Jag har programmerat min att hopp 6 min framåt vid reklam.
Ser aldrig på reklam.
Jag har programmerat min att hopp 6 min framåt vid reklam.
Ser aldrig på reklam.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
För många hus har inte en antenn längre och man förlorar inte bara TV4 utan hela deras programsvit. (Cmore, TV4 digitala tjänster osv)KnockOnWood skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg