hsd
BirgitS BirgitS skrev:
Boxer (och Comhem) kan sen länge streama material från TV4-koncernen i sin app så de kräver inte mer utan att kunna fortsätta med det.

Vi vet ju inte när Telenor ska omförhandla sitt avtal utan man får väl se när det är dags vad som händer. Avtalen är ju normalt på flera år.
Det här är ett riktigt tråkigt och onödigt beslut. Det är en sak att vi inte kommer överens, men det är oansvarigt att låta det gå ut över tittarna. Vi har gett Com Hem möjlighet att fortsatt att visa TV4 fritt fram tills den 10 januari. Att de inte ens väljer att ta emot denna julklapp visar att de hellre ställer in TV-julen för de miljoner svenskar som är deras egna kunder än att hitta en lösning. Det är ett sätt att bedriva opinion för att få rättigheter som de inte har och inte heller är beredda att betala för. Det har aldrig den här förhandlingen handlat om. Com Hem släcker TV4 trots att de får sända kanalen helt fritt och utan ett avtal fram tills den 10 januari. Det är ett helt obegripligt beslut, säger Casten Almqvist VD TV4 och C

MultiMan
@hsd Om du citerar någon annan så glöm inte att använda citationstecken, annars blir det väldigt konstigt.

• Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
O Olaf3 skrev:
som vet om Boxer/Comhem nämnt nåt om kompensation till kunder som nu inte får det som utlovats av dem?
Så här skrev Com Hem i ett mail igår:

"Tillsvidare ersätter vi de berörda kanalerna med annat utbud. TV4 ersätts med National Geographic. För de som har haft Sjuan ersätts den med Paramount Network och TV12 med History Channel. I det abonnemangsfria digitala utbudet tillkommer även ATG Live och Expressen TV tillsvidare."

På webben skriver de bland annat:

"• Com Hem och Boxer frivisar en stor mängd linjära tv-kanaler för samtliga betalande kunder.
• Premiuminnehåll från C More ersätts med motsvarande innehåll från Viasat.
• Bredbandskunder med FiberKoax får 100 Mbit snabbare uppkoppling i hemmet.
• Alla Com Hem- och Boxer-kunder med mobiltelefoni från Tele2, Comviq eller Com Hem får obegränsad mobildata."

Mer info på:
https://www.comhem.se/kundservice/information/aktuellt

BirgitS
hsd hsd skrev:
Det här är ett riktigt tråkigt och onödigt beslut. Det är en sak att vi inte kommer överens, men det är oansvarigt att låta det gå ut över tittarna. Vi har gett Com Hem möjlighet att fortsatt att visa TV4 fritt fram tills den 10 januari. Att de inte ens väljer att ta emot denna julklapp visar att de hellre ställer in TV-julen för de miljoner svenskar som är deras egna kunder än att hitta en lösning. Det är ett sätt att bedriva opinion för att få rättigheter som de inte har och inte heller är beredda att betala för. Det har aldrig den här förhandlingen handlat om. Com Hem släcker TV4 trots att de får sända kanalen helt fritt och utan ett avtal fram tills den 10 januari. Det är ett helt obegripligt beslut, säger Casten Almqvist VD TV4 och C
För mig så verkar det vara rena sandlådebråket där båda parterna vare sig diskuterar eller framför fakta utan vinklar väldigt mycket all information som de släpper ut i sina officiella meddelanden. Tyvärr lär vi nog inte få reda på hela sanningen under de närmaste åren.

• Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
BirgitS
Alfredo Alfredo skrev:
Så här skrev Com Hem i ett mail igår:
I mejlet till oss står det helt andra saker än i ditt så det beror på vad man redan har för kanaler.

Med en antenn på gaveln går det ju fortfarande att ta in alla marksända kanaler utan något abonnemang eller paket, bla TV4. Och här i västra Skåne får vi in alla dom danska också. Det mesta i HD-kvalite, gratisversionen av TV4 är dock inte HD.

• Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Boxer sänder många kodade kanaler så inte kan man titta på t.ex. Sjuan och TV12 utan abonnemang.

• Gilla
Hamparaffe
  • Laddar…
Sandlådenivå eller ej men det kommer nog vara effektivt att helt hindra TV4 att sändas i deras nät - misstänker att TV4:s reklamintäkter faller som en sten och de snart måste krypa till korset och acceptera COMHEM:s villkor... ?

Lite spännande när Jarnheimer och Kirkby nu får förhandla med sina tidigare kollegor på Tele2.

• Gilla
Jocke Best och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
I mejlet till oss står det helt andra saker än i ditt så det beror på vad man redan har för kanaler.
Hela mailet var rätt långt och jag citerade enbart några rader som var direkt relevant för @Olaf3 och hans fundering kring kompensation.

Ditt mail var inte från Boxer?

• Gilla
jonohr
  • Laddar…
BirgitS
Det är "undertecknat" med Boxer En del av ComHem, men sidan ligger på comhem.com.
Men annars så verkar det vara exakt samma informationssidor som lagts ut oavsett om domänen har varit boxer.se eller comhem.se. Där t.ex. den allmänna informationssidan på boxer.se fler gånger nämner Comhem än Boxer.
https://www.boxer.se/kundservice/information/aktuellt Senast uppdaterad för 25 minuter sen.

Eftersom vi redan har Paramount, eftersom vi fick den när TNT las ner i början av året, så får vi förstås inte den i stället för Sjuan och TV12 (eller andra påverkade kanaler) har vi inte haft. Det jag menar är att vad Comhem erbjuder Olaf3 beror på vad han har för kanaler idag.

hsd hsd skrev:
För att dom ville inte hjälpa TV4. Nu förlorar tv4 otroliga mängder reklamintäkter under julen.

Båda sidorna använder sina vassaste knivar i förhandlingen. Comhems kniv är att de har 33% av alla tv tittare som kunder.

• Gilla
Ingenjören
  • Laddar…
Magnus E K
Kommer ihåg i början av 90-talet när jag kom hem från skolan och pappa hade vridit antennen och fått in TV4 (det sändes bara från vissa marksändare i början). Hade bara haft ettan och tvåan hemma tidigare, aldrig satellit- eller kabel-TV. Då var det häftigt att kolla på TV4, nu hade jag ärligt talat glömt att kanalen fortfarande existerar. Senast jag kollade utom möjligen av misstag var nog 2010.

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
optimum
Viasat kör som vanligt.
Där finns TV4 kvar för de som är intresserade.

Synd om de som är beroende av Bingolotto (inte jag)
Däremot en hel del annat på TV4 och TV7

TV7 Drömmen om slottet. (sett hela serien från början)
TV4 tidigare: Idol, Kockarnas kamp, Bonde söker fru. (jo det är ett avsnitt kvar idag)

Parlamentet, Solsidan, Nyhetsmorgon (favorit på helgerna) Halv åtta hos mig, Nyheterna,
Jul med Ernst, Helenius hörna osv.
Senare kommer Sveriges Mästerkock.

Jajaja, jag är TV nörd, C-More, Viaplay, och Netflix (nej jag är inte pensionär)
tycker synd om er som nu förlorat TV4 och får nöja er med skogs-tv.

optimum optimum skrev:
Viasat kör som vanligt.
Där finns TV4 kvar för de som är intresserade.

Synd om de som är beroende av Bingolotto (inte jag)
Däremot en hel del annat på TV4 och TV7

TV7 Drömmen om slottet. (sett hela serien från början)
TV4 tidigare: Idol, Kockarnas kamp, Bonde söker fru. (jo det är ett avsnitt kvar idag)

Parlamentet, Solsidan, Nyhetsmorgon (favorit på helgerna) Halv åtta hos mig, Nyheterna,
Jul med Ernst, Helenius hörna osv.
Senare kommer Sveriges Mästerkock.

Jajaja, jag är TV nörd, C-More, Viaplay, och Netflix (nej jag är inte pensionär)
tycker synd om er som nu förlorat TV4 och får nöja er med skogs-tv.
Du borde nog börja bygga istället, eller skaffa någon annan hobby.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.