47 659 läst · 183 svar
48k läst
183 svar
Inför slutbetalning av badrum: gnälla på detaljer?
Det lilla av avloppet som man ser saknar fall och är inte klamrat tillräckligt tätt. Det gör ju att man undrar hur det som man inte ser är gjort.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Jag skulle tom vilja våga påstå att du har bakfall i anslutning till förminskningen på rören.
Kakellist hade varit smart vid fönstret, måla taket innan man kaklar och ge fan i att kladda med fixet. Mindre vatten vid tvätt av fogen så den inte blir flammig. Ja tycker du skall begära prisavdrag.
Kakellist hade varit smart vid fönstret, måla taket innan man kaklar och ge fan i att kladda med fixet. Mindre vatten vid tvätt av fogen så den inte blir flammig. Ja tycker du skall begära prisavdrag.
Skulle föreslå att du sätter dig ner och läser konsumenttjänstlagen. Kolla exempelvis på paragraferna 4,9,10,11,16 och 17. Om du kollar på lagen.nu så har du även kommentarer till olika paragrafer. Jag skulle i ditt fall, med hänvisning till aktuell lag, hållt inne betalningen till dess hantverkaren åtgärdat det som är fel. Betala definitivt inget förens du fått de dokument du efterfrågar!
Jag har tyvärr redan betalat merparten av räkningen, det återstår ca 40 000 kronor. Företaget är ju med i Säkert vatten och GVK, och har därmed förbundit sig att lämna kvalitetsdokument, och de skriver i sin offert att de lämnar full garanti på alla produkter de installerar. Jag tycker ju och hoppas att det också betyder något i praktiken.
Vad är rimligt att begära i prisavdrag?
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 975 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 975 inlägg
Tycker inte du skall nöja dig med prisavdrag, de skall rätta till felen. Det ser inte kul ut. Ta kort skicka till BKR och Säker vatten så de får koll på vad deras medlemmar sysslar med. Betala inget förrän det är tillrättat och du har fått all dokumentation.
Jag blir orolig att även avloppet i golvet ska sakna lutning och vara felaktigt klamrat. Jag har inga bra bilder från innan de lade igen golvet, har inte bott i huset under renoveringen, men jag hittade några bilder. Jag tycker det ser ut som att avloppet saknar lutning och att det är väldigt sparsmakat klamrat? Det ser även ut som att golvbrunnen endast är fastsatt i skivan, ska inte den sitta i en speciell ram?
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat: