311 läst · 5 svar
311 läst
5 svar
Induktionshäll åldras?
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 978 inlägg
Det skulle väl vara kondensatorerna i drivsteget i så fall. Har inte hört någon byta induktionshäll för annat än totalhaveri eller att den är ”ofräsch” eller hela köket skall bytas och den gamla har fel design. Koketteri, alltså. 😎
Läge att välja ett fabrikst som går att reparera 😲
Läge att välja ett fabrikst som går att reparera 😲
Vad vlir det i praktiken, nästan 2 timmar om dagen i 15 år. Det kan jag acceptera 🤔
Varifrån kommer uppgiften? Den har ju inte oändlig livslängd. Och har den hållit i 10000 timmar kanske man inte skall bli förvånad om den går sönder. Men den som kommit med påståendet får nog komplettera med varför det skulle vara dåligt att fortsätta använda den efter denna tid om den fortfarande fungerar.H HakDan skrev:
Ja, vi har lite olika uppfattningar huruvida hällen har ”tröttnat”, eller ej. Dvs att det tar längre tid att koka upp vatten nu, än det gjorde då den var ny. Faan trot🤓. I övrigt har den hållit sig fräsch och intakt i 17år.(Miele).Johan Gunverth skrev:
Uppvärmningen kan väl bli sämre om induktionsspolarna ändrar läge men det har ju inget som har med tiden att göra.
Jag skulle tro att det är psykologiskt, när hällen var ny så upplevde man att det gick mycket snabbare än den tidigare hällen/spisen, men nu är man van och önskar att det skulle gå ändå fortare.
Jag skulle tro att det är psykologiskt, när hällen var ny så upplevde man att det gick mycket snabbare än den tidigare hällen/spisen, men nu är man van och önskar att det skulle gå ändå fortare.
Klicka här för att svara