56 015 läst · 277 svar
56k läst
277 svar
inbrottsförsök-tjuven fast
Det du skrev är en typisk halmgubbe, dvs slutsatsen är korrekt men premissen stämmer inte med verkligheten.Maskintok skrev:
Det är lätt att ha rätt när man hittar på egna premisser som inte gäller.
Nej, det är jag inte. När du påstår något sådant vore det bra med en motivering (som du inte kan hitta, men försök ändå).
skrev jag ju.. Man vill ju inte att någon skall äga något utan allt ska ägas av staten..P pmd skrev:Det du skrev är en typisk halmgubbe, dvs slutsatsen är korrekt men premissen stämmer inte med verkligheten.
Det är lätt att ha rätt när man hittar på egna premisser som inte gäller.
Nej, det är jag inte. När du påstår något sådant vore det bra med en motivering (som du inte kan hitta, men försök ändå).
tjuvarna är ju då i ett samhälle som inte är hel kommunistiskt en hjälpande hand..
En lös hund som springer omkring och biter folk som är ute och går ska självfallet infångas och utredas. Om mina hundar skulle bita en person som hotade min mamma skulle polisen inte lägga två strån i kors. Att släppa ut mina hundar på tomten nattetid spelar ingen roll, de skulle leta upp orsaken och skälla ut vad det nu var men inte hugga. Du missade det jag skrev att de släpper in folk och släpper ut dem igen?M mtmmtm skrev:Att släppa ut hundarna enligt den bakgrund du nämnt låter inte bra (så de kan bita folk på din tomt).
Hunden kommer eventuellt avlivas enligt Svensk lag.
"Polismyndigheten får, efter utredning, besluta att hunden ska säljas, skänkas bort eller, om hunden utgör en fara för människor eller djur eller om det annars finns särskilda skäl, avlivas."
Källa: [länk]
Jag har själv blivit hundbiten och ringde polisen. De var väldigt angelägna om att hitta hundens ägare. Har också råkat ut för att min flickvän blev hundbiten. Vi fick samma svar då (att hunden skulle avlivas).
Jag missade det du skrev. Du skrev dock: " han skulle utan tvekan gå i döden för henne och ingen skulle kräva att han avlivades om han bet".E Elektra skrev:En lös hund som springer omkring och biter folk som är ute och går ska självfallet infångas och utredas. Om mina hundar skulle bita en person som hotade min mamma skulle polisen inte lägga två strån i kors. Att släppa ut mina hundar på tomten nattetid spelar ingen roll, de skulle leta upp orsaken och skälla ut vad det nu var men inte hugga. Du missade det jag skrev att de släpper in folk och släpper ut dem igen?
Det är osannolikt att någon skulle dyka upp och 'hota din mamma'. Mer sannolikt är att dina hundar ger sig på någon oskyldig. Då skulle du få problem med polisen.
Om någon tränger sig in i mitt låsta hus nattetid trots skällande hundar har de knappast rent mjöl i påsen och en hund som biter då för att skydda kommer inte bli avlivad. Jag får inga problem med någon polis, en eventuell utredning skulle visa att hunden inte är opålitlig. Om hundarna släpps ut på min inhägnade tomt lär knappast några oskyldiga heller bli bitna, vad de nu har på tomten att göra nattetid. De biter som sagt inte okända på tomten, skillnad om någon skulle ta sig in i huset om min mamma är här när jag jobbar.M mtmmtm skrev:Jag missade det du skrev. Du skrev dock: " han skulle utan tvekan gå i döden för henne och ingen skulle kräva att han avlivades om han bet".
Det är osannolikt att någon skulle dyka upp och 'hota din mamma'. Mer sannolikt är att dina hundar ger sig på någon oskyldig. Då skulle du få problem med polisen.
Där jag bor är inbrott och stölder ett mycket stort problem, "hantverkare" som rekar och hittar objekt under sommarhalvåret och sedan återkommer under höst/vinter. Allt från sånt man kan bära med sig till jordbruksmaskiner har en förmåga att snabbt försvinna ur landet. Roligaste var väl när ägaren till en gård några km härifrån fick en massa dunkar gratis efter att ha släppt ut hundarna nattetid och givarna fick bråttom iväg.
Hur kan du vara tvärsäker på att vad en utredning om dina hundar kommer att visa? Givetvis är de inte opålitliga när du är i närheten, men utgångspunkten var väl att du inte skulle vara det?E Elektra skrev:Om någon tränger sig in i mitt låsta hus nattetid trots skällande hundar har de knappast rent mjöl i påsen och en hund som biter då för att skydda kommer inte bli avlivad. Jag får inga problem med någon polis, en eventuell utredning skulle visa att hunden inte är opålitlig. Om hundarna släpps ut på min inhägnade tomt lär knappast några oskyldiga heller bli bitna, vad de nu har på tomten att göra nattetid. De biter som sagt inte okända på tomten, skillnad om någon skulle ta sig in i huset om min mamma är här när jag jobbar.
Jag tycker också att den som bryter sig in och blir hundbiten borde få skylla sig själv, men lagen håller inte riktigt med mig.Där jag bor är inbrott och stölder ett mycket stort problem, "hantverkare" som rekar och hittar objekt under sommarhalvåret och sedan återkommer under höst/vinter. Allt från sånt man kan bära med sig till jordbruksmaskiner har en förmåga att snabbt försvinna ur landet. Roligaste var väl när ägaren till en gård några km härifrån fick en massa dunkar gratis efter att ha släppt ut hundarna nattetid och givarna fick bråttom iväg.