R
Tack för svaren! :)

arwid skrev:
Är det någon som har provat beställa från [länk] och vet om det är en seriös butik?
Försökte handla av dom för ett år sedan. Då hade dom ingen export så det gick inte.

Bra priser dock.

Zero skrev:
Jag har funderat på att köpa en Makita bordsåg 2704 från England för det verkar bli billigare men ser att det skiljer på bla. klingans diameter:
Sverige:
Klinga 260 mm
Kapacitet vid 90°, 93mm
Varvtal 4800 v/min
Vikt 33 kg

England:
Blade Diameter: 255mm
Cutting capacity 90°: 89mm
No Load Speed - 4,600rpm
Net weight 30.0 kg

Det går att hitta något enstaka undantag som har samma data som i Sverige:
[länk]
men där anger man fortfarande:
Nett Weight 30kg

Är det bara att byta till 260 mm klinga om behovet skulle uppstå eller är det annat som skiljer också?
Vi har fått sågen från tool-net.co.uk och det var trots allt en 260 mm klinga med. :)
Glömde köpa Engelsk kontakt men Kjell & Company hade en för 99 kronor utan kabel.

Är det någon som vet någon bra butik i London där man kan köpa verktyg? Av någon anledning har jag fått för mig att man någon gång i livet måste åka dit.

Zero skrev:
Vi har fått sågen från tool-net.co.uk och det var trots allt en 260 mm klinga med. :)
Glömde köpa Engelsk kontakt men Kjell & Company hade en för 99 kronor utan kabel.
Vad kostade frakten?

/Vojma

raveper skrev:
Är det någon som vet någon bra butik i London där man kan köpa verktyg? Av någon anledning har jag fått för mig att man någon gång i livet måste åka dit.
Verktyg eller inte, London är mycket trevligt att besöka. Jag letade efter lämpliga butiker för drygt ett år sedan men tyvärr visade det sig att det inte verkar finnas särskilt mycket i centrala London. Den enda jag hittade var denna: http://www.buckandryan.co.uk/
Tyvärr så lyckades jag inte ta mig dit förrän 2 minuter efter stängningsdags. :(

Jag hittade också ett annat ställe som verkade mycket intressant, jag tror det var en bit väster om London, men jag kan tvärr inte hitta det nu eller ens komma på vad det hette.

Prova att Googla lite på:
tool shop london
hardware store london

Bara som information så noterade jag häromdagen att man numera kan betala via PayPal på Axminster. Det var visst nytt sedan några veckor tillbaka.

Sitter med en lång önskelista på verktyg eftersom jag bara fick en slips på fars dag.

Undrar därför om det finns någon engelsk motsvarighet till prisjakt.se.

Jag har varit in på pricerunner.co.uk men det verkar som att dom är helsponsrade av amazon för dom är billigast på ALLT!

Jag har inte hittat någon motsvarighet till tex dom tyska sökmotorerna som finns beskrivna i tysklandstråden. En av dom har dock en engelsk motsvarighet http://www.idealo.co.uk/ men innehållet är magert på verktygssidan.
Så rådet är att använda dom tyska sökmotorerna, kolla på dom vanligaste UK siterna samt skanna Ebay över hela Europa.
Det tar lite tid men man sparar ju mycket pengar.

tank77 skrev:
Tänkte köpa denna maskin men vill inte klippa sladden till laddaren, är det då denna reseadapter jag ska ha?

[länk]

[länk]
ja den reseadaptern fungerar utmärkt till laddaren :p

Kan rekommendera denna adapter, den finns att köpa på teknikmagasinet och Kjell.com mfl. Den är kompakt, och den tål hög strömstyrka, vilket många andra inte gör. Trots butikernas ev rykte så är detta inget skräpmärke. Jag är i alla fall nöjd med mina....

/Kilensnickare

T
Kilensnickare skrev:
Kan rekommendera denna adapter, den finns att köpa på teknikmagasinet och Kjell.com mfl. Den är kompakt, och den tål hög strömstyrka, vilket många andra inte gör. Trots butikernas ev rykte så är detta inget skräpmärke. Jag är i alla fall nöjd med mina....

/Kilensnickare
Hur är det med Obs! Denna produkt omvandlar inte spänningen.

Blir det inte knas med 110 volts laddare till 250 volt då?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.