makitadirect.co.uk vet jag att jag kikade på för ett par år sen när jag skulle beställa grejer, är det ett blufföretag så har de funnits länge då.
Jag tror de är på riktigt.
 
Jag har funderat på en sak. Varför är fraktkostnaderna från UK så förbaskat höga? Att hamna på £40-£60+ är ju inga problem. Visst, de är konservativa & kör på fel sida vägen. Men det borde väl ändå inte spela någon roll :)
 
Frakt över vatten medför högre kostnader.
 
Vet inte om jag tycker det är så dyrt, frakt inom Sverge kostar ju snudd på lika mycket?
 
Sverige ska vi inte prata om, här är svindyrt. Jämför istället med andra europeiska länder, som Tyskland, Tjeckien, Frankrike etc.
 
Fotografen skrev:
Vet inte om jag tycker det är så dyrt, frakt inom Sverge kostar ju snudd på lika mycket?
Håller med, beställde nyligt från Axminster och fick 12£ i frakt. Kommer tveksamt billigare undan i sverige. Skulle man mot förmodan göra det så är priserna så mycket lägre så det blir ändå vinning att köpa utomlands..
 
£12 är ju okej, men de elhandverktyg jag beställt från UK har fått 3-5ggr så stora belopp.

Axminster £36
FFX £59,90
Toolstop £30,53

Det blir ju ca 300-650kr.

FFX utmärker sig där, men det är ju lätt att komma upp i £60+ även hos Axminster & Toolstop.
 
Jag har noterat att det skett prishöjningar på elverktyg i UK på mellan ~5% till ~20% efter årsskiftet.
 
frav skrev:
Jag har noterat att det skett prishöjningar på elverktyg i UK på mellan ~5% till ~20% efter årsskiftet.
Jag såg att momsen höjdes med ett par procent, så det kan vara en del av förklaringen.
 
robbanonline skrev:
Jag såg att momsen höjdes med ett par procent, så det kan vara en del av förklaringen.
Har de inte 20% längre?
 
Edit: Minnet sviker... det var ju förra årsskiftet som de höjde momsen till 20%...
 
Redigerat:
robbanonline skrev:
Jo precis det är 20% nu, innan 4 januari 2012 så var det ett par procent lägre.
Är du säker? Det var väl januari 2011 de höjde från 17.5% till 20%.

Edit: Robban han ändra sig innan jag han posta.
 
Är det med batterier så kommer det med en laddare. Köper man nakna maskiner så kommer ingen laddare med. Min erfarenhet av toolstop.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.