61 203 läst · 585 svar
61k läst
585 svar
Idé att dra in fiber?
"The TV was found to be emitting a single high-level impulse noise (SHINE), which causes electrical interference in other devices."blackarrow skrev:
Citat från BBC. Det verkar som om bildröret skapade störningar som gick vidare via elnätet och störde ut bredbandsutrustningen.
Jo, innan masterna där jag bor fick fiber så var det inte bra kapacitet. Fiber till masterna löstes när det privata fibernätet såldes till en större aktör...T thadanne skrev:
Trådlösa länkar mellan masterna är en rejäl begränsning, särskilt när det regnar.
Nej inte att det var den enda anledningen. Jag trodde att det berodde på att behovet av kapacitet ökat i allmänhet, inte minst med alla fiberanslutningar till privatkunder.T thadanne skrev:
Har du någon källa på att det skulle vara enbart för mobilnätet? Inte för att det spelar en minsta roll för diskussionen vi för här, men det skulle vara intressant att veta.
Det sker inte enbart för mobilnätet, men extra anslutning till mobilnätet ger ytterligare dragning. Där jag bor fick elbolaget (som numera äger fibernätet) gräva en dryg kilometer för att ansluta mobilmasten närmast mig.R RoAd skrev:Nej inte att det var den enda anledningen. Jag trodde att det berodde på att behovet av kapacitet ökat i allmänhet, inte minst med alla fiberanslutningar till privatkunder.
Har du någon källa på att det skulle vara enbart för mobilnätet? Inte för att det spelar en minsta roll för diskussionen vi för här, men det skulle vara intressant att veta.
Javisst, jag förstår att man passar på att kombinera anslutningar till olika syften när det ändå grävs i närheten.pacman42 skrev:
Det lät som att thadanne ville antyda att vi har mobilnätet att tacka för att det dras fiber runt om i landet och det har i.a.f. inte jag hört.
Medlem
· Sverige
· 5 380 inlägg
Närmast en självklarhet att man i största möjligaste mån ansluter mobilmaster via bästa tillgängligs fiberanslutningar.
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 731 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 731 inlägg
Medlem
· Sverige
· 5 380 inlägg