FredrikR FredrikR skrev:
Vet du vad det är för lastbalansering du köpt, är den adaptiv?
Ja
 
Globetrot Byggis1976 skrev:
Ja
Jag kanske har missat men vad är det för balansering?
 
FredrikR FredrikR skrev:
Jag kanske har missat men vad är det för balansering?
Det är den som känner av förbrukning i huset och anpassar laddning och den har nu löst problemet med att säkringen går 😂
 
  • Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Globetrot Byggis1976 skrev:
Det är den som känner av förbrukning i huset och anpassar laddning och den har nu löst problemet med att säkringen går 😂
Jaha, förstår om min fråga var otydlig..
Vilket märke/modell är det?
 
FredrikR FredrikR skrev:
Jaha, förstår om min fråga var otydlig..
Vilket märke/modell är det?
Oj, det vet jag inte. Boxen är Zaptec Go
 
Globetrot Byggis1976 skrev:
Oj, det vet jag inte. Boxen är Zaptec Go
Du kanske "fick" en till app?
 
kisumisu kisumisu skrev:
Samma scenario tänker jag lite som backup gällande el-bil. Då vill man även ha en elbil som har ett uttag
Eller en hybrid med ständigt full tank (räcker 600 km i min Passat GTE).
Använder bara bensin på längre turer.
 
FredrikR FredrikR skrev:
Du kanske "fick" en till app?
Ja, jag laddade hem även tibber och zaptec go.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Globetrot Byggis1976 skrev:
Ja, jag laddade hem även tibber och zaptec go.
Förstår jag dig rätt nu?

Du köper en grej som krånglar.
Du får en hem en elektriker som kanske tom. är samma individ som monterat grejerna.
Problemets blir löst.

Men du vet inte vad som fixats, mer än att det funkar?

Snart 200 inlägg i tråden men det är som en dimma. 🙄
 
  • Gilla
Panor82
  • Laddar…
Globetrot Byggis1976 skrev:
Jag tänker rimligt 800kr/tim är mer rimligt. Själva materialet kostar ca 5900 plus kabel 1000kr? Plus hållare 500kr o kabeln 3000kr. Så 10000 för en halv dag arbete var dyrt.

Jag trodde själv att det var 30% rot på arbete (som vanligt) och tänkte 9000kr efter ROT var kanske totalt 11000?

Men, klart att jag betalar. Pris att betala är kommunicerat med mig. Så, så det är okej
Du missar att lastvakten är typ 4000kr +säkringar mm och det tar en stund att montera den.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Du missar att lastvakten är typ 4000kr +säkringar mm och det tar en stund att montera den.
Oj! Jag trodde i min enfald att typ alla lastbalanserare använde han-porten på elmätaren. Jag betalade ca 1000kr, och installerade den själv genom att sätta i en rj12-kontakt i han-porten. Enda nackdelen var att det tog ett tag för Vattenfall att aktivera porten.
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
kisumisu
B Bo Berglund skrev:
Eller en hybrid med ständigt full tank (räcker 600 km i min Passat GTE).
Använder bara bensin på längre turer.
Hybriden kan dock inte fungera som "powerbank"....i teorin skulle den kunna göra det men inte från fabriken i alla fall.
 
Nissens
D Daniel 109 skrev:
Det verkar ju rätt korkat att införa ett beroende av internetuppkoppling för att lösa ett lokalt behov.
Välkommen till verkligheten. Många laddboxar funhgerar inte utan internet, så de har inbyggda telematikabonnemang…

Idiotiskt ja, men det är så verkligheten ser ut.
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Nissens
R Robert-san01 skrev:
Du missar att lastvakten är typ 4000kr +säkringar mm och det tar en stund att montera den.
Märkligt, min kostade ca 500:-, har inga säkringar och tog typ 5 minuter att montera…
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Märkligt, min kostade ca 500:-, har inga säkringar och tog typ 5 minuter att montera…
Har du inte laddboxen avsäkrad?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.