A
E erix0n skrev:
ok tack!
Samma procedur igen då, stäng av och urkopplad i minst 48h?
typ
 
  • Gilla
erix0n
  • Laddar…
E erix0n skrev:
Dags för nya problem med frysen.. låter som fläkten gjort sitt? Än så länge så klagar den inte på tempen
Bifogar en video på hur det låter, hoppas ljudet hörs någorlunda, det blir tyst när dörren öppnas.

[video]

Vad tror ni, byte av cirkulationsfläkt?

tack

Hej,
Jättelång tråd och jag såg bara den här videon i mitt flöde. Ignorera om mitt svar redan testats

Min Husqvarna-frys varnade för hög temperatur och lät illa. Visade sig att jag inte frostat av den tillräckligt. Det satt fortfarande en stor isklump uppe vid kylelementet som gjorde att cirkulationen uteblev och nedre delen blev varm. Frosta av ordentligt och känn bakom plastskyddet vid fläkten att det inte sitter kvar is.
 
  • Gilla
erix0n
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
typ
ok tack!
 
H Hasse C skrev:
Hej,
Jättelång tråd och jag såg bara den här videon i mitt flöde. Ignorera om mitt svar redan testats

Min Husqvarna-frys varnade för hög temperatur och lät illa. Visade sig att jag inte frostat av den tillräckligt. Det satt fortfarande en stor isklump uppe vid kylelementet som gjorde att cirkulationen uteblev och nedre delen blev varm. Frosta av ordentligt och känn bakom plastskyddet vid fläkten att det inte sitter kvar is.
Plastskyddet som sitter i toppen på frysen?
 
A
E erix0n skrev:
Plastskyddet som sitter i toppen på frysen?
den kalla modulen
 
A
E erix0n skrev:
för en som inte meckar frys varje dag.. :)
plocka bort nr 33 o kolla så alla is är bort när det gått minst 48 timmar?
[länk]
visst orkar man göra det så
 
nåt ska man väl roa sig med på kvällarna :)
tack!
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
E erix0n skrev:
Plastskyddet som sitter i toppen på frysen?
Jag lyckades inte få bort skyddet men kunde känna en isklump där. Den smälte på en dag för mig.
 
A
H Hasse C skrev:
Jag lyckades inte få bort skyddet men kunde känna en isklump där. Den smälte på en dag för mig.
det är inget skydd det är en bärande del i konstruktionen och man måste har god insikt i hur den är monterad för att kunna få ut och tillbaks den kalla modulen.
Får man inte ut den kalla modulen kan man inte demontera den så att man ser huruvida det är onormalt med påfrostning eller inte.
 
hej,

har två Husqvarna QT4520RW (fr -04) där den ena har problem med temperaturen i frysen

1) den larmar inte för ökade temperatur
2) kyler inte alls
3) Super Freeze (-27gr) funkar perfekt

dragit stickkontakten, väntat 2h, men ingen skillnad

termostat? fläkt? köldmedel?
 
A
R Rille12 skrev:
hej,

har två Husqvarna QT4520RW (fr -04) där den ena har problem med temperaturen i frysen

1) den larmar inte för ökade temperatur
2) kyler inte alls
3) Super Freeze (-27gr) funkar perfekt

dragit stickkontakten, väntat 2h, men ingen skillnad

termostat? fläkt? köldmedel?
Termostat
 
electroluxaren skrev:
Termostat
super, tack! :ok:
 
Hej,
Min Husqvarna frys QT3549FX har fungerat felfritt ändå till häromdagen då den löste ut min personskyddsautomat.
Vid återställning kyler frysen ner till inställd temperatur, men efter mellan 5-8 timmar löser den ut jordfelsbrytaren igen.

Vad kan det vara för fel på min frys?
 
A
Avfrostningsgivaren
 
  • Gilla
Oskar Norrköping
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.