244 060 läst · 728 svar
244k läst
728 svar
Husqvarna frys håller inte inställd temp (ibland)
har du ett tomt skåp så kan 10% våt förångare komma ner i gasens möjliga lägsta temperatur men har du avfrostningar som värmer upp frysen när det inte är mat i så tar det lång tid att kyla ner mellan avfrostningarna.S StevieGee skrev:Jag såg nu också att det står 2012 på den översta grafen, men det är nog bara fel datum inställt i loggen.
Den översta grafen är loggning i 24h från i söndags och den nedre grafen är 24h från i måndags. Båda mätningarna är i tom frys.
Kylmediebrist? Hur kan den kyla så bra med super-freeze om det saknas kylmedia?
Avfrostningsgivaren? Är den lättåtkomlig och enkel att byta själv?
givaren sitter väldigt illa till, den är instoppad i förångaren från vänster sida, full demontering med handskar på krävs och en stark tång
När jag kom hem idag så slog jag av super-freeze. Då visar displayen -42.electroluxaren skrev:har du ett tomt skåp så kan 10% våt förångare komma ner i gasens möjliga lägsta temperatur men har du avfrostningar som värmer upp frysen när det inte är mat i så tar det lång tid att kyla ner mellan avfrostningarna.
givaren sitter väldigt illa till, den är instoppad i förångaren från vänster sida, full demontering med handskar på krävs och en stark tång
Jag förstår ju att det inte kan vara så kallt i frysen och loggen säger ca -28'C.
Med reservation för att jag inte kan sånt här alls, men kan det vara något fel på styrningen så att den tror att det är 14 grader kallare än vad det är.
Alltså när det är -18 så är det i själva verket -4..?
Det kan hända datorn bliknas, bara attdra ut sladden och starta omS StevieGee skrev:När jag kom hem idag så slog jag av super-freeze. Då visar displayen -42.
Jag förstår ju att det inte kan vara så kallt i frysen och loggen säger ca -28'C.
Med reservation för att jag inte kan sånt här alls, men kan det vara något fel på styrningen så att den tror att det är 14 grader kallare än vad det är.
Alltså när det är -18 så är det i själva verket -4..?
Nu är det min tur att ha problem med frysen
Modell: QT3450W
Enda sättet att ha någon form av minusgrader i den är att ha igång "Frostmatic" läget, just nu -9, osäker på om fläkten snurrar men nån ljud skillnad är det när man slår av o på frysen.
Så här ser det ut inne i frysen.. ganska mycket snö och det har nog sett ut så ett tag bara att ingen här hemma reagerat..
Om ca 1 månad fyller frysen 8 år och vi har en ev köksrenovering pga G inom ett år så jag skulle gärna vilja ha igång frysen ett tag till men det ska vara till så lågt pris som möjligt.
Börjar jag med en 48h avstängning med sladden ur?
Tack
Enda sättet att ha någon form av minusgrader i den är att ha igång "Frostmatic" läget, just nu -9, osäker på om fläkten snurrar men nån ljud skillnad är det när man slår av o på frysen.
Så här ser det ut inne i frysen.. ganska mycket snö och det har nog sett ut så ett tag bara att ingen här hemma reagerat..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Om ca 1 månad fyller frysen 8 år och vi har en ev köksrenovering pga G inom ett år så jag skulle gärna vilja ha igång frysen ett tag till men det ska vara till så lågt pris som möjligt.
Tack
Känns som att det är en bra start..
Var beredd på att all is blir till vatten. Mitt kärl på undersidan (du ser det från baksidan) blev fullt och rann över sist jag avfrostade. Vet inte hur just din frys ser ut, men var beredd på det så inte golvet blir förstört..
Var beredd på att all is blir till vatten. Mitt kärl på undersidan (du ser det från baksidan) blev fullt och rann över sist jag avfrostade. Vet inte hur just din frys ser ut, men var beredd på det så inte golvet blir förstört..
du har ingen cirkulation av luften i frysenE erix0n skrev:Nu är det min tur att ha problem med frysen
[bild]
Tack
prova med att stänga av den helt i ett par dagar med sladden ur och med öppen dörr. och återstarta och testa
annars har nog detta ungerska miss----er gjort sitt