Status
Tråden går ej att kommentera.
dimman333 skrev:
Har skrivit tidigare i tråden och har fortfarande inte lyckats lösa mitt problem. Klipparen fungerar när slingan men ca 2m ifrån slingan så slutar den fungera och säger ingen slingsignal.

Jag har testat att byta plats på främre och bakre slingsensor. Har testat hela slingan och det finns inga brott. Har lagt ut en slinga ovan mark och får samma problem, klipparen går dock en liten bit längre ifrån slingan.
Verkar helt klart vara något problem med för svag signal eller mottagning. Vad kan man göra åt detta?
Lämna in!
 
Redigerat:
Vad? Laddstation eller klippare?
 
Båda så dom kan felsöka den. Du säger ju att det inte finns några kabelbrott, då är det ju antingen klipparen eller stationen. För du har väl inte kortat av elkabeln?
 
Varför för man inte korta av elkabeln?

Vet om det men förstår inte varför.
 
MrSmith skrev:
Varför för man inte korta av elkabeln?

Vet om det men förstår inte varför.
För då är den inte fuktsäkrad. Min är avkortad efter en klippincident för två år sedan. Har fungerat bra. Har skarvat med sockerbit...

Sent from my Galaxy Nexus using Byggahus
 
Jag har flyttat min laddstation och gjort om kabeldragningen av guiden i samband med detta. Konstaterade då att klipparen hade svårt att hitta guiden när den skulle ut. Den snurrade bara runt innan den till slut körde till dess att den nådde begränsingskabeln.

Jag lyckades lösa problemet, det verkar som om den inte gillar att stå rakt över guiden när den skall iväg. Efter att jag flyttat så att guiden är lite till vänster om klipparen efter att den backat ut så fungerar allt som det skall igen.

Vid min förra placering så backade klipparen ut och hamnade till vänster om guiden. Det fungerade också. Jag var tydligen alltför noggrann vid min nuvarande placering av laddstationen...

Någon annan som har liknande erfarenheter? Jag har för mig att jag såg detta någonstans i denna tråden, men nu hittar jag inte igen dessa inläggen...
 
pacman42 skrev:
Hur skall man tolka att Worx-tråden har gått om Automower-tråden i antal inlägg?

Jag tolkar det som att vi Automower-ägare har mindre problem med vår produkt. För det kan ju inte vara så att det finns fler Worx på den korta tid den sålts...
Jag tolkar det som att Landroid-ägarna har väldigt mycket att prata om.
I den här tråden som egentligen borde handla om HQ Automower, fyllde några Landroid-fans snabbt ett par sidor med gräl om hur många Landroid som har sålts.
AM-fansen tog ingen notis utan fortsatte ignorera att klipparen jobbade på precis som förut. :D
 
  • Gilla
Mabcus och 2 till
  • Laddar…
peternicklas
Johan Gunverth skrev:
Jag tolkar det som att Landroid-ägarna har väldigt mycket att prata om.
I den här tråden som egentligen borde handla om HQ Automower, fyllde några Landroid-fans snabbt ett par sidor med gräl om hur många Landroid som har sålts.
AM-fansen tog ingen notis utan fortsatte ignorera att klipparen jobbade på precis som förut. :D
Vet inte vad du definierar som gräl. HQ "fansen" har svårt att tro på de försöljningssiffror som gäller för Landroiden.
Där av ett antal följdfrågor, gräl, knappast!
 
  • Gilla
MBygga
  • Laddar…
Johan Gunverth skrev:
I den här tråden som egentligen borde handla om HQ Automower, fyllde några Landroid-fans snabbt ett par sidor med gräl om hur många Landroid som har sålts.
AM-fansen tog ingen notis utan fortsatte ignorera att klipparen jobbade på precis som förut. :D
Utan bidrag från ett gäng HQ-troll så skulle Landroid tråden aldrig ha kommit upp i detta "imponerande" antal inlägg. ;)
Men jag håller med i sak: Om båda trådarna låser in sina troll blir det mindre irrelevanta inlägg i trådarna.. .

/"Landroid-trollet"
 
Redigerat:
  • Gilla
MBygga
  • Laddar…
O vi Stigaägare behöver knappt en egen tråd för det bara funkar... :p

PS. Ta nu det inlägget med en nypa salt.. ;-) ds.
 
Är det nån som tror att priserna på automower kommer att sjunka till nästa säsong?
Konkurrensen har ju ökat drastiskt i år även om HQ-återförsäljarna säger att det inte är nåt de märkt av, vilket känns mest som säljsnack tycker jag.

Jag går och funderar på att köpa en 230 men kan egentligen lika gärna vänta tills nästa år då tomten ändå måste anpassas lite för att passa en robotklippare.
Eller är det korkat att vänta, det kanske är billigast nu i höst/vinter?
 
Redigerat:
legion skrev:
Är det nån som tror att priserna på automower kommer att sjunka till nästa säsong?
Konkurrensen har ju ökat drastiskt i år även om HQ-återförsäljarna säger att det inte är nåt de märkt av, vilket känns mest som säljsnack tycker jag.

Jag går och funderar på att köpa en 230 men kan egentligen lika gärna vänta tills nästa år då tomten ändå måste anpassas lite för att passa en robotklippare.
Eller är det korkat att vänta, det kanske är billigast nu i höst/vinter?
Jag är ganska övertygad om att konkurrensen på Husqvarna Automower-marknaden är synnerlig stabil. Samma priser nästa år.
 
boltis skrev:
O vi Stigaägare behöver knappt en egen tråd för det bara funkar... :p

PS. Ta nu det inlägget med en nypa salt.. ;-) ds.
Lyckliga er :rolleyes: !!
 
Är det någon som vet om knivdisken vänder rotationsriktning regelbundet ? Jag tycker att knivarna ser väldigt jämnslitna ut.
 
zoom skrev:
Är det någon som vet om knivdisken vänder rotationsriktning regelbundet ...
Det gör den. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.