Status
Tråden går ej att kommentera.
Nu hittar den ingen signal alls, trots att lampan i laddaren lyser. Kan kabeln vara skadad trots att lampan lyser? Vi har mest lera under gräsmattan så jag tror inte berggrunden spelar in.
 
Har du anslutit rätt eller har du blandat ihop trådarna?

Koppla ur ena begränsningskontakten och anslut guiden där istället och prova och kör klipparen. I den nya slingan. Upprepa för den andra begr.kontakten.
 
fludde skrev:
En anledning är ju att dom sålt ca 2000 maskiner i Sverige sedan maj och då växer tråden ganska snabbt. Tror nog automower hade problem när dom kom ut på marknaden. Sen är ju automower en bra maskin något annat kan man inte säga, synd att den e så dyr bara.
2000 källa till det?? eller skitsnack!!
 
Mabcus skrev:
2000 källa till det?? eller skitsnack!!
Tillverkaren och litar på dom varför skulle dom ljuga??? Är ju ganska troligt att dom sålt så många med tanke på att varje leverans jula fick så sålde dom slut direkt. Jula körde ganska hård reklam på den i tv bla när hockey vm gick. Så förstår varför hq vill få bort worx. Men enligt tillverkaren så har patentet det handlar om gått ut, så vi får se vad som händer. Det är den informationen jag fått.
 
peternicklas
fludde skrev:
Tillverkaren och litar på dom varför skulle dom ljuga??? Är ju ganska troligt att dom sålt så många med tanke på att varje leverans jula fick så sålde dom slut direkt. Jula körde ganska hård reklam på den i tv bla när hockey vm gick. Så förstår varför hq vill få bort worx. Men enligt tillverkaren så har patentet det handlar om gått ut, så vi får se vad som händer. Det är den informationen jag fått.
Tror t.o.m. att de är ett större antal. Varje gång Jula fick in ett parti så var de slut på några dagar. Fabriken hade problem att hinna med att tillverka och leverera. Sedan är det ju fler som säljer, COOP, Gekås m.fl.
 
fludde skrev:
Tillverkaren och litar på dom varför skulle dom ljuga??? Är ju ganska troligt att dom sålt så många med tanke på att varje leverans jula fick så sålde dom slut direkt. Jula körde ganska hård reklam på den i tv bla när hockey vm gick. Så förstår varför hq vill få bort worx. Men enligt tillverkaren så har patentet det handlar om gått ut, så vi får se vad som händer. Det är den informationen jag fått.
Om tillverkaren säger 2000 enheter är det i Sverige eller hela världen?
 
Den har fungerat bra hela sommaren utan att jag ändrat något, så det kan inte bero på felkopplingar. Tar den till återförsäljaren imorgon. Suck, första sommaren utan garanti...
 
Mabcus skrev:
Om tillverkaren säger 2000 enheter är det i Sverige eller hela världen?
Sverige
 
peternicklas
fludde skrev:
Sverige
Totala försäljningen är c:a tio ggr större.
 
Har skrivit tidigare i tråden och har fortfarande inte lyckats lösa mitt problem. Klipparen fungerar när slingan men ca 2m ifrån slingan så slutar den fungera och säger ingen slingsignal.

Jag har testat att byta plats på främre och bakre slingsensor. Har testat hela slingan och det finns inga brott. Har lagt ut en slinga ovan mark och får samma problem, klipparen går dock en liten bit längre ifrån slingan.
Verkar helt klart vara något problem med för svag signal eller mottagning. Vad kan man göra åt detta?
 
peternicklas
dimman333 skrev:
Har skrivit tidigare i tråden och har fortfarande inte lyckats lösa mitt problem. Klipparen fungerar när slingan men ca 2m ifrån slingan så slutar den fungera och säger ingen slingsignal.

Jag har testat att byta plats på främre och bakre slingsensor. Har testat hela slingan och det finns inga brott. Har lagt ut en slinga ovan mark och får samma problem, klipparen går dock en liten bit längre ifrån slingan.
Verkar helt klart vara något problem med för svag signal eller mottagning. Vad kan man göra åt detta?
Ingen granne med en klippare som kan störa?
 
dimman333 skrev:
Har skrivit tidigare i tråden och har fortfarande inte lyckats lösa mitt problem. Klipparen fungerar när slingan men ca 2m ifrån slingan så slutar den fungera och säger ingen slingsignal.

Jag har testat att byta plats på främre och bakre slingsensor. Har testat hela slingan och det finns inga brott. Har lagt ut en slinga ovan mark och får samma problem, klipparen går dock en liten bit längre ifrån slingan.
Verkar helt klart vara något problem med för svag signal eller mottagning. Vad kan man göra åt detta?
låter som en felkoppling.. att automowern är utanför slingan.. du har inte kopplat om någonstans på sistone
 
Den har gått i flera år och jag var iväg på semester när detta hände. Det har åskat en del på sistone. Kan det ha påverkat?
 
peternicklas
dimman333 skrev:
Den har gått i flera år och jag var iväg på semester när detta hände. Det har åskat en del på sistone. Kan det ha påverkat?
Kan vara orsaken till det.
 
dimman333 skrev:
Den har gått i flera år och jag var iväg på semester när detta hände. Det har åskat en del på sistone. Kan det ha påverkat?
kan ju vara så att kretskortet i laddstationen fått sig en smäll av åakan..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.