32 046 läst · 107 svar
32k läst
107 svar
Husdrömmar: Makeover av ett 50-talshus med 70-tals tillbyggnad
Annonsen kraftigt omgjord nu. Bland annat en stor del av bilderna utbytta.
Nu är det inte längre kvar fraser om att de varit med i Husdrömmar eller att inredningen kan köpas enligt ett nytt koncept.
Nu är det inte längre kvar fraser om att de varit med i Husdrömmar eller att inredningen kan köpas enligt ett nytt koncept.
Redigerat:
Nu är det en till visning i helgen!
Skynda fynda!
Kom ihåg att borde i hallen går att flytta. Och det finns fina stenplattor under trädäcket (om man inte rev upp dem och sålde för få sig en hacka)
Om någon spekulant läser detta kom ihåg att det är en snabbrenovering för att få max vinst för så lite kvalitet som möjligt. Så bjud 3 miljoner max
Psst. Om fråga gärna vart trappan leder. Om det är dränerat och berätta för oss vad ni får veta. Ds
Skynda fynda!
Kom ihåg att borde i hallen går att flytta. Och det finns fina stenplattor under trädäcket (om man inte rev upp dem och sålde för få sig en hacka)
Om någon spekulant läser detta kom ihåg att det är en snabbrenovering för att få max vinst för så lite kvalitet som möjligt. Så bjud 3 miljoner max
Psst. Om fråga gärna vart trappan leder. Om det är dränerat och berätta för oss vad ni får veta. Ds
Visst programmet heter Husdrömmar. Då förväntar man sig naturligtvis att det är huset som är drömmen och inte drömmen att tjäna pengar.
Som tittare kan man då känna sig lite lurad.
Det är nog en felkalkylering detta att ha varit med i Husdrömmar. Det kommer inte att öka möjligheterna till försäljning.
Å andra sidan,tjänar dom pengar = ok. Blir det förlust, ja då tar dom ju den själv.
Jag tycker inte huset blev bättre efter renovering.
Dock,det känns som om det andas lite väl mycket skadeglädje på sina håll.
Detta är Byggahus, inte Flashback. Vi bör nog tänka på att det är vanliga människor vi har att göra med.
Fan vet om jag skulle våga vara med och bli dömd och bedömd.
Jag har ett husbygge på gång som nog passat i Husdrömmar.
Kommentarer som:
"Är han bara 72 år, han ser ut som 90"
"Fan han väger säkert 50 kg för mycket. Ett mirakel att ha kan ta sig fram, än mindre bära en planka.
Ett tag trodde jag han skulle få hjärtinfarkt, tråkigt så klart, men bra TV"
"Fult hus, helt utan känsla"
" Jag kände honom i ungdomen, en jävla dryg typ"
Visst, jag har ju överdrivit lite. Kommentarerna hade kanske inte blivit fullt så häftiga,
men visst lämnar man ut sig på ett sätt som aldrig förr tack vare internet.
Det är nog en felkalkylering detta att ha varit med i Husdrömmar. Det kommer inte att öka möjligheterna till försäljning.
Å andra sidan,tjänar dom pengar = ok. Blir det förlust, ja då tar dom ju den själv.
Detta är Byggahus, inte Flashback. Vi bör nog tänka på att det är vanliga människor vi har att göra med.
Kommentarer som:
"Fan han väger säkert 50 kg för mycket. Ett mirakel att ha kan ta sig fram, än mindre bära en planka.
Visst, jag har ju överdrivit lite. Kommentarerna hade kanske inte blivit fullt så häftiga,
Nu tycker jag ju faktiskt att vi inte hånar paret utan att de faktiskt säger att de ÄR inredare och hantverkare och att resultatet är så otroligt dåligt med tanke på det. Och det är deras Paint, pump and dump girighet som vi hånarLars Roth skrev:Visst programmet heter Husdrömmar. Då förväntar man sig naturligtvis att det är huset som är drömmen och inte drömmen att tjäna pengar.
Kommentarer som:
Det måste vi väl få. Vi som bygger för att bo.
Senaste avsnittet gillade jag för övrigt
Jodå, kanske det, bara man inte glömmer att det är vanliga människor.Appendix skrev:Nu tycker jag ju faktiskt att vi inte hånar paret utan att de faktiskt säger att de ÄR inredare och hantverkare och att resultatet är så otroligt dåligt med tanke på det. Och det är deras Paint, pump and dump girighet som vi hånar
Det måste vi väl få. Vi som bygger för att bo.
Senaste avsnittet gillade jag för övrigt
Inget enskilt inlägg är väl nödvändigtvis så allvarligt, men summan kan vara.
Dessutom, vi är väl många som tjänat på vårt boende. Det kan inte kallas girighet
att vilja göra en bra affär. Dom är välkomna till en vinst och som jag sa, tar ju en eventuell förlust själv. Jag tycker det är hög tid att lämna detta. Jag tycker att dom nog lurat både oss och programredaktionen. Konsekvenserna av detta är kanske att huset blir mera svårsålt.
Det är deras problem, inte vårt. Visst, lite har dom snuvat mig på att Husdröminslag.
Det kan jag leva med och om dom tjänar eller förlorar är upp till dom.
I min värld är de främst företagare som vill ha gratis reklam i detta avsnitt.lasseroth skrev:Jodå, kanske det, bara man inte glömmer att det är vanliga människor.
Inget enskilt inlägg är väl nödvändigtvis så allvarligt, men summan kan vara.
Dessutom, vi är väl många som tjänat på vårt boende. Det kan inte kallas girighet
att vilja göra en bra affär. Dom är välkomna till en vinst och som jag sa, tar ju en eventuell förlust själv. Jag tycker det är hög tid att lämna detta. Jag tycker att dom nog lurat både oss och programredaktionen. Konsekvenserna av detta är kanske att huset blir mera svårsålt.
Det är deras problem, inte vårt. Visst, lite har dom snuvat mig på att Husdröminslag.
Det kan jag leva med och om dom tjänar eller förlorar är upp till dom.
I andra avsnitt håller jag med att man inte behöver kommentera hur feta de är Men det här har ju blivit ett relationsprogram med än ett byggprogram så vad ska man kommentera då? Det är ju itne så att vi får se konstruktion, material eller teknik på samma sätt som första säsongerna
Ja... De har inte förstått att när det är "strandboende" så är det läge läge läge" som räknas. Detta huset är sönderrenoverat i modern kitch och omgiven av vägar... Inte så mycket "semesterboende" som man kan tro.Åsa Lund skrev:
Nä. Jag ska inte vara elak. Förhoppningsvist kan de dra av förlusten i sina bolag
Har inte sett progamet, men gillar huset. Med lite färg, nytt kök och vettig inredning i badrummen skulle det bli riktigt trevligt. Altan däcket som alla klagar på här skulle jag behålla, men höja till samma nivå som tidigare altan.
Som Stockholmare måste jag säga att det var billigt, bra läge också, nere vid stranden på västkusten är det kul att bo på sommaren, annars är det bara blåsigt grått o regnigt.
Som Stockholmare måste jag säga att det var billigt, bra läge också, nere vid stranden på västkusten är det kul att bo på sommaren, annars är det bara blåsigt grått o regnigt.
Fast ÄR ju inte vid stranden. Du får gå 400 meter över ett gäng trafikerade vägar.Isakare skrev:Har inte sett progamet, men gillar huset. Med lite färg, nytt kök och vettig inredning i badrummen skulle det bli riktigt trevligt. Altan däcket som alla klagar på här skulle jag behålla, men höja till samma nivå som tidigare altan.
Du får ett hus som inte är sönderrenoverat för 1,5 miljon billigare betydligt närmare stranden. och då kan du bygga om det hur du vill.
Verkar även finnas en källare som varken är dränerad eller fotad...